Stig Helmer
Banned
Ei siitä enää ihmistä tule. Ilmeisesti aivoissa kuitenkin jotain pieniä sähkövirtoja, kun pitävät kuitenkin koneet käynnissä!
Hetkinen.....tuo oli CNN:n sivuilla. Ehkä kyse onkin aikaerosta.72 sanoi:Joidenkin lähteiden mukaan Arafat olisi kuollut 21.30 aikaan eilen. Ehkä siitäkin vielä väännetään.
Jasser Arafat on kuollut
Julkaistu 7:09
Päivitetty 8:15
tulosta juttu
lähetä linkki
Pariisi. Palestiinalaisten presidentti Jasser Arafat on kuollut. Arafat, 75, kuoli ranskalaisessa sotilassairaalassa Pariisin ulkopuolella kello puoli viisi Suomen aikaa.
Kuolemasta kertoivat sairaalan lääkäri Christian Estripeau Pariisissa sekä Arafatin sihteeri Tajeb Abdel Rahim Ramallahissa Länsirannalla.
Vakavasti sairastunut Arafat oli hoidettavana ranskalaissairaalassa lähes kaksi viikkoa.
Arafatille pidetään huomenna perjantaina muistotilaisuus Kairossa, jossa ulkomaisten valtioiden päämiehet voivat jättää johtavalle jäähyväisensä.
Lauantaina Arafat haudataan Länsirannalle Ramallahiin Muqata-päämajaan väliaikaiseen mausoleumiin. Arafat itse olisi halunnut tulla haudatuksi Jerusalemiin.
Palestiinalaishallinto on julistanut Gazaan ja Länsirannalle 40 päivän suruajan. Koulut ja virastot suljetaan seitsemäksi päiväksi.
Kymmenettuhannet palestiinalaiset ovat aamulla kokoontuneet Gazan kaduille suremaan johtajansa kuolemaa.
Myös Ramallahissa ihmiset ovat alkaneet kerääntyä suremaan johtajansa poismenoa keskustaan, HS:n toimittaja kertoi Ramallahista aamulla. "Olen erittäin surullinen. Kuulin kuolemasta tänä aamuna. Odotin koko yön uutista", palestiinalaisnainen Gazale Arar, 42 kertoi.
Arafatin päämajan ympäristössä kaivinkoneet alkoivat töihin heti aamusta, jotta väliaikainen mausoleumi saadaan rakennetuksi. Muqatan sisäänkäynnin liput on laskettu puolitankoon ja päämajaa ympäröivä muuri on täyttynyt Arafatin kuvista ja Palestiinan lipuista. Muqatan vartijoilla on kaulassaan palestiinalaishuivit, mitä heillä ei vielä eilen ollut, HS:n toimttaja kuvaili aamulla.
Reuters–Ap–HS
Siis eihän palestiinalaiset ole olleet kovin yksimielistä porukkaa tähänkään saakka. Voisin vaikka löydä vetoa siitä, että Arafatin kuolema merkitsee entistä ankeampia aikoja lähi-idässä. Niin juutalaisille kuin Arabeillekin.patriot sanoi:Toivottavasti palestiinalaishallinto ei rupea tappelemaan keskenään vallasta, muutenkin on hommaa pitää kansa kurissa. Rauhanprosessi voi saada tästä uuden alun kun terrorismia lännen ja Israelin silmissä muodollisesti edustava Arafat on poissa.
Arafat on paljon pahempi... Al-Jazeeran suorassa lähetyksessä on mm. näytetty,. kun äijä huutaa kansalle: "Miljoonia marttyyreja, miljoonia marttyyreja, marssimme Jerusalemiin, marssimme Jerusalemiin, oi maailmankaikkeuden Jumala, anna minunkin olla marttyyri". No, seuraavana päivänä Jasser varmaan tapansa mukaan tuomitsi itsemurhaiskut, mikä täälläkin saakka uutisoitiin. :yuck:Stig Helmer sanoi:Kerrankin samaa mieltä Ferrari 4everin!
Rikollisesti perustetun valtion vainoa, vihaa ja väkeä omalta maaltaan pakoon joutuneen kansan suuri johtaja.
Niinku BBC:llä joku PLO:n tyyppi eilen sanoi niin homma selviää kun Israel purkaa laittomat siirtokuntansa ja lopettaa miehityksen.Kaktus sanoi:Mies on poissa, mutta Arafatin elämäntyön ja tavoitteen toimeenpaneminen kyllä jatkuu: terrorismi ei tähän lopu, Fatah on vielä pystyssä, palestiinalaiset yhä hokevat jihad aivan kuin heidän johtajansa.
Eli olit toisinsanoen iloinen? Hyvä että tämäkin tuli nyt selväksi aiemman "minä rakastan kaikkia"-mantran sijaan. .:thumbup:Minä kuitenkin itkin eilen, kun kuulin tämän uutisen, mutta itkin helpotuksesta.
Tuolla alueella on kaikkien osapuolien puolella paljon johtajia, joiden teot ja tavoitteet ovat epä-ihmismäisiä ja inhottavia.
Sinäpä sen itse sanoit.Kaktus sanoi:
Paljon on tekopyhyyttä liikkeellä tällä hetkellä.