Jatkokertomus (eepos f1forum)

Eliel

Detonaattori
Eepos alkaa näin:

Heräilin pikkuhiljaa sumuiseen sunnuntaiaamuun parhaat päivänsä nähneen puolilahon lehmuksen alla. Päätä särki ja hatarat muistikuvat eilisillasta ja -yöstä palailivat aamuisen usvan keskellä mieleeni. Inhon väristykset kulkivat kehoni lävitse. Viimeöiset tekemiseni eivät todellakaan olleet eduksi tulevaisuudelleni.

Pian kuitenkin oli mielessäni jo tuleva päivä ja sen tapahtumat, jotka...

---

Kuka onkaan päähenkilö ja mitä hän tekee sunnuntaina? Jatka tarinaa ja keksi.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
...ehkä auttaisivat selvittämään eilistä. Nyt oli kuitenkin tärkeämpää paikantaa itsensä. Miten helvetissä tännekin on joutunut. Otin tukea lehmuksesta ja vaivoin sain itseni kammettua ylös. Katsoin särkevillä silmilläni ympärilleni, mutta paikka oli täysin tuntematon. Ympärillä oli vain metrin korkuista pajupusikkoa ja lähellä meni polku, joka ei näyttänyt olevan kovinkaan vilkaassa käytössä. Edessä päin noin 100 metrin päässä kuului auton ääniä, joten päättelin siellä kulkevan hieman isomman tien. Päätin lähteä kävelemään tietä kohti. Tuulitakkini taskuja kaivellessani, etsien kännykkääni ja taksirahaa, huomasin puhelimen ja lompakkoni hävinneen jonnekin. Taskuissani ei ollut muuta kuin neljä markan kolikkoa ja paperilappu. Paperilapussa oli viesti, jossa kerrottiin...

Begemot

Besserwisser
Sijainti
42
...250 markkaa kahdellakymmenellä. Saatana, mun Saabin osamaksulaskuista ei tässä tilanteessa ollut apua. Muuten, missä ihmeessä se Saab mahtaisikaan tällä hetkellä pitää maallista majapaikkaansa? Mielessäni ei pyörinyt ainuttakaan muistikuvaa koko autosta. Ja osamaksueriäkin oli vaikka kuinka paljon vielä maksamatta. Ja nyt se on kadoksissa, juuri kun olin saanut siitä haluamani karvanoppia ja wunderbaumia myöten.

Mutta mitä ihmettä, paperilapun toisella puolella oli teksti "Robbie F." ja mystinen puhelinnumero. Kaameat mielikuvat tunkivat sisälle tajuntaani, sillä olin kuullut hirveitä tarinoita tästä kyseisestä henkilöstä. Kysyin itseltäni: "Onkohan lemmenkanavani enää neitseellinen?", ja päätin suunnistaa...

dzeidzei

Well-known member
...lääkärille. Mutta ensin minun oli löydettävä ihmisten ilmoille täältä. Saavuin maantielle asti, mutta minulla ei ollut aavistustakaan millä paikkakunnalla olin ja mihin suuntaan olisi lähdettävä. Istuin tienpenkalla kymmenisen minuuttia autojen suhahtaessa harvakseltaan ohitseni. Sitten näin jonkun mummon pyöräilevän minua kohti. Nousin seisomaan ja viitilöin käsilläni, jotta hän pysähtyisi. Mummo tuijotti minua pelokkaan ja epäuskoisen näköisenä. Kysyin: "Anteeksi, mutta minne tämä tie vie?" Mummo ei kuitenkaan pysähtynyt, eikä vastannut mitään. Kun hän oli kymmenen metrin päässä, hän kuitenkin huusi...

hyde

Well-known member
Sijainti
Vantaa
...jotain epämääräistä. En saanut hänen käheästä huudostaan selvää. Päätin jatkaa matkaa tien kapeaa reunaa pitkin. Päästäkseni nopeammin pois tästä tuntemattomasta paikasta aloitin reippaan hölkkäämisen, jota häiritsi kuitenkin kipeä jalka. Sumu alkoi hälvetä ja taivas kirkastui. Kellonajasta ei ollut tarkkaa tietoa, mutta päättelin auringon sijainnista, että on keskipäivä. Jatkoin juoksemista, kunnes näin syvässä ojassa kolaroidun Saab 99:n. Se näytti samanlaiselta kuin omani. Itseasiassa se oli minun Saabini. Viimeöiset tapahtumat alkoivat pikkuhiljaa palata mieleeni. Olin...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...tapani mukaan sammunut Enterprisen Holo-Deckille kapteeni Picardin tupee-bileiden jatkoilla. Mutta mikä oli tuo outo kutina?

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Rapsuttelin nivusiani vähän aikaa, mutta en antanut sen häiritä enempää, oli muitakin ongelmia tällä hetkellä. Koitin Saabin ovea, se oli auki! Istahdin kuljettajan penkillä ja katsoin ympärilleni, avaimet olivat virtalukossa, lompakko ja kännykkä pelkääjään paikalla. Lompakossani oli kaikki tallella, (37 markkaa ja Samantha Foxin kuva), paitsi äidiltä saadut Sulttaanit. Havahduin piippaukseen joka tarkoitti sitä että kännykän akku oli loppumaisillaan, äkkiä painoin navi-keytä jotta näkisin viimeisen numeron jonka olin lyönyt.......

Frank

Heimosoturi
Sijainti
Äänisen Aallot
... Se oli ollut ritari ässä, arvatakkos saattoi! Sanoi hänelle että painuhan ukko hevon kuuseen. Hän meni ja lauloi innoissaaan mennessään "Mitä minä Egyptissä teen", hän ei tehnyt mitään siellä. Matti tuli ja sanoi hilitilitittan huhhhahei, johon tokaisin, vitun äijä!....

SJM

Banned
Sijainti
Suomi
...Kokeilin painaa sormella otsaani, mutta kuten arvata saattoi se ei auttanut...

Eliel

Detonaattori
Sitä tässä mietin...olin vissiin saanut kolhun päähäni kun ei oma nimi ja identiteetti enää millään tullut mieleeni. Aamulla olo tuntui jotenkin selvemmältä mutta päivän edetessä aivoni tuntuivat olevan jotenkin menossa umpisolmuun.

Kaivoin taskujani ja otin esiin oudon puhelinnumeron sisältävän "Robbie F" lapun. Vapisevin sormin näpelöin viimeisillään olevaa kännykkää ja sain siihen lapun sisältävän numeron. Painoin soita.....hälyytti.....ja toisessa päässä vastattiin: "Erja Häkkinen...."

Puhelin veti viimeisen tiltin ja sammui. Miksi minulla on Erja Häkkisen puhelinnumero? Kuka on Erja Häkkinen?, mietin ja olin hyvin ymmällä. Kuka minä olen? Miksi ääni tuntui tutulta?

Jostain on nyt pakko...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Päästyäni torille tuli jotain hässäkkää ja poliisi sanoi, että menkää työ vähän etemmäs. Ainoa kerta muuten, kun olen ollut sanan työ kanssa tekemisissä.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Tuo sana työ, sai Pentin ajatukset myllertämään tornadon lailla. Työ, en ole rehellistä työtä koskaan tehnyt. Aina olen sossun avustuksella pärjännyt. Ja jos en, niin yöllä aina kävin kyläni ainoalta huoltoasemalta, SEO:n kylmäasemalta nostamassa käteistä. Kyllähän sossun rahat yleensä riittivät. Muutaman purkin hernerokkaa ja vähän silavaa sillä osti, kun päältä oli otettu kiinteät kulut pois. Hiivan ja sokerin. Sokeri on kyllä pirun kallista nykyään, saatana. Miksi se valtio sitä niin verottaa. Vittu, kohtahan se on kortilla. Mikä sitten eteen, Pentti mietti tohkeissaan. Joutuisiko sitä myymään tuon Saabin, jonka viinaan kuollut veli jätti ainoaksi perinnökseen, jotta voisi sokeria ostaa varastoon, Pentti ajatteli ja silmät alkoivat kostua. Veljen ainoa perintö ja tässä olen sitä jo myymässä, sokerin takia, Pentti tuskaili. Ei saatana, Saabista en luovu. Perkele, tappaa pitäisi nuo päättäjät. Taidanpa kannella tästä asiasta EU:n ihmisoikeusasiamiehelle vai mikä se nyt oli. Joo, niin minä helvetti soikoon teen, Pentin ajatukset kirkastuivat. Pentti! Pentti! Joku kutsui. Kuka helvetti sitä tähän aikaan minua häiritsee Pentti kiroili itsekseen, koska joku oli keskeyttänyt hänen aivotyöskentelynsä. Pentti nosti katseensa ylös ja jähmettyi paikoilleen nähdessään ihmisen, joka oli häntä kutsunut. Hänen edessään seisoi...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tarja Halonen, joka sanoo:"Anteeksi, mutta oletteko nähnyt meidän Penaa?". Samassa pusikossa kahahtaa ja Tarja ryntää äänen suuntaan. Penttii? Penttii?! Juostessaan hän sattuu pudottamaan poliittisen puheensa, joka hänen olin tarkoitus lukea Penalle saadakseen tietää tämän mielipiteen sen oletetusta hyvyydestä. Seuraavana aamuna tuo kokoontaiteltu paperinivaska osuu erään laitapuolenkulkijan jalkoihin. Tämä poimii sen ylös ja vilkaisee tekstiä ensin muuten vain, mutta havaittuaan sen poliittiseksi puheeksi alkaa kahlata sitä läpi kiinnostuneena. Miekkonen istahtaa alas ja lukee tekstiä nopeaan tahtiin. Väliin hän hymähtää, väliin purskahtaa ihan ääneen nauramaan, mutta enimmän ajan hän vain pyörittelee epäuskoisena päätään. Eräs sivuhuomautus kiinnittää hänen huomionsa. "Kysy Penan mielipide tästä". Kenen Penan, miekkonen pohtii. Paperia tarkemmin tutkittuaan hän tajuaa, että puhe on laadittu presidentin kanslian omalle paperille. Mies hymähtää ja miettii:"Jos poliittisten puheiden taso on tätä luokkaa valtion ylimmällä päätäntätasolla, niin eiköhän liene minullakin mahdollisuudet? Ja perkele! Tuumasta toimeen!". Tämän mietittyään miekkonen marssi saman tien kylille ja pummasi bussiasemalla aikansa rahaa. Näillä rahoilla hän meni ensin yleiseen saunaan ja sen jälkeen parturiin siistittäväksi. Lopuilla rahoilla hän hommasi kirpputorilta sopivan puvun ja meni kirjastoon käyttämään tietokonetta. Puolessa tunnissa hän laati poliittisen julkilausumansa ja lahjoi sen jälkeen kirjastovirkailijan pienellä aperita-pullolla laittamaan tämän julkilausuman Internettiin kaikkien nähtäväksi. Lausuma kuului lyhykäisyydessään "Ryysyistä rikkauksiin". Toki se sisälsi kaikkea turhaa höpinää ja löpinää, mutta perimmäinen tarkoitus oli luonnollisesti miekkosen itsensä, eikä niinkään mahdollisten äänestäjien rikastuminen. Mutta koska yhden asian liikkeet eivät koskaan loppujenlopuksi menesty, hän päätti ottaa toisenkin asian ajettavakseen. Pakkoruotista on vapauduttava. Miekkonen kävi vaihtamassa virastossa nimensä ensin Lars-Ernst Johanssoniksi ja alkoi sitten laatia lopullista suunnitelmaa. Kun eduskuntavaalikampanja alkoi, "Lars E Johansson" ilmeistyi joka päivä eduskuntatalon portaille pitämään palopuheita. Ensin häneen suhtauduttiin huvittuneesti, sitten hieman äreästi ja monen monituisia kertoja poliisi korjasi miehen putkaan kesken puheen. Mutta viikkojen kuluessa sanoma alkoi mennä perille ja mikä tärkeintä, mies ja pärstäkerroin alkoivat tulla tutuiksi. Lopulta Johansson kutsuttiin mukaan televisioväittelyyn, jossa hän julisti, että suomenruotsalaisten kieliylivallasta on päästävä eroon ja tavalliselle perisuomalaiselle on taattava samanlaiset mahdollisuudet nauttia erivapaasta elämästä kuten rannikonruotsalaistenkin. Tällöin toimittaja huomautti, että eikös Lars Ernst Johansson ole aika ruotsahtava nimi. Tätä hetkeä Johansson oli odottanutkin ja sanoi hiljakseen:"Niin, olen kyllä tietoinen omista sukujuuristani, mutta sen vuoksi olenkin oikea henkilö tähän puuhaan. Ja minähän vaihdan saman tien nimeni Lauri-Eero Jukolaksi!", hän karjaisi, löi nyrkkiä pöytään ja häipyi kesken suoran TV-lähetyksen. Julkisuus oli taattu. Lehdet pursuivat haastatteluja, artikkeleita ja poliittisia kolumneja. "Lauri Jukola, suomalaisen asialla!" komeili Iltalehden lööpissä. Jukola pääsi eduskuntaan valtavalla äänivyöryllä. Ja kun kahden vuoden päästä alettiin puuhailla presidentinvaaleja, Jukola ilmoittautui heti ehdokkaaksi ja tuli myös hämmästyttävästi valituksi puoluelistojen ulkopuolelta. Hoidettuaan presidentinvirkaa yhden kauden Jukola pyrki YK-hommiin ja valittiinkin pian turvallisuuskomission johtoon, mistä eteni puolessa vuodessa pääsihteeriksi. Kolmentoista vuoden uurastuksen jälkeen hän sai aikaan totaalisen maailmanrauhan ja hänet valittiin koko maapallon presidentiksi. Yksissä tuumin kaikki joukkotuhoaseet hävitettiin ja kierrätettiin mahdollisuuksien mukaan yleishyödylliseen käyttöön. Kolme kuukautta viimeisen ohjuksen tuhoamisen jälkeen tulivat alienit ja valloittivat puolustuskyvyttömän maapallon ja orjuuttivat ihmiskunnan. Maapallon presidentti päätettiin teloittaa julkisessa tilaisuudessa. Viimeisinä sanoinaan Jukola tiettävästi jupisi:"Jos se akka vaan olis pitäny parempaa huolta siitä puheestaan..."

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Äkkiä aika kuitenkin hidastui ja lähti kulkemaan toiseen suuntaan. Maailman ihmiset näkivät, miten avaruudesta tulleet alienit korjasivat maailman kaupunkeja imaisemalla hirveitä energiasalamoja alustensa sisuksiin. Kuolleet ihmiset heräsivät eloon ja vastasyntyneet johdateltiin sairaaloissa suureen tuntemattomaan...

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
ja vähän muuallekin. Nyt oli kuitenkin toimittava toisin. Vasen siipi oli tulessa, eikä tilanne näyttänyt muutoinkaan hyvältä. Geoffreyn oli uskoteltava itselleen, että hän selviää tilanteesta. Hän otti

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...vaahtosammuttimen penkin alta laatikosta ja rynnisti ovelle. Hän sai kuin saikin oven auki ja aikoi astua siivelle, kun ilmavirta vei hänen mennessään. Paineen laskemisen johdosta osa matkustajista menetti tajuntansa ja kone joutui tekemään hätälaskeutumisen. Geoffrey totesi olevansa kahdeksan kilometrin korkeudessa ilman laskuvarjoa vain vaahtosammutin mukanaan. Hän veti housujaan alas, sen minkä viimassa pystyi ja työnsi sammuttimen letkun persuuksiinsa. Ompahan ainakin kuolinsyyntutkijoilla ihmettelemistä hän ajatteli katkerana. Maa lähestyi...

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
vääjäämättä kuin Kympin uutiset tiistai-iltaisin. Koneen takaosassa istuskeleva, meille aiemmin tuntematon mies oli päättänyt ryhtyä toimimaan. "OLEG BLOHIN!" karjaisi hän vieraalla kielellä ja rämpytteli housunkannattimiaan kiusantekomielessä. Siitä suivaantuneena käytävän toisella puolella ollut nainen tuhahti paheksuvasti.

Samaan aikaan

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...Fort Lauderdalessa, Floridassa, entinen detroitilainen autotehtailija sai viskit väärään kurkkuun, kun kaveri kertoi vitsin puolalaisesta sähkömiehestä, mutta se onkin toinen juttu sillä...