Jatkokertomus (eepos f1forum)

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
makuisen viinin valuvan kurkustani alas. Nielin kaiken kakoen ja yritin välttää pahoinvoinnin nousevaa voimaa.

Seuraavana päivänä

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Luimistelin ikkunoissa ja kurkin verhojen raosta ulos. Hämmästyksekseni koko kulmakunta ei ollutkaan kerääntynyt naureskelemaan ja osoittelemaan asuntoni ikkunaan.
Seuraavaksi luin lehden pikaisesti. Ei mitään otsikoita Lenitasta. Sitten avasin varovasti television, eikä Lenita ollut aamuohjelmissakaan mukana. Huokaisin helpotuksesta ja aloin katsoa Teletappeja. Äkkiä lähetys keskeytettiin uutislähetyksen vuoksi. Kuvaan ilmestyi Lenita. En ymmärtänyt jutusta mitään, mutta poliiseja ja poliisikoiria siinä vilahteli. Samassa kuulin oveni ulkopuolelta haukuntaa. Meinasin saada slaagin, mutta sitten naapurini huusi:"Turpa kiinni Jere!", jolloin tajusin, että naapurin puudelihan se siellä haukkui. Huokaisin helpotuksesta. Samassa olohuoneen ikkunan läpi syöksyi naamioitunut kommando, joka painoi minut lattiaa vasten ja komensi olemaan liikkumatta. Tarkistettuaan, etten kantanut mitään aseita (mikä kävi suhteellisen helposti, koska minulla oli pelkät kalsarit jalassa) hän nykäisi minut pystyyn ja työnsi tuoliin istumaan. Sitten hän puhui pitkät lätinät jostain kansallisesta turvallisuudesta ja siitä, etten missään, milloinkaan, olosuhteista riippumatta saisi paljastaa, että olin nähnyt Lenitan kämpässä tämän pyykkikorissa urheilusukat muun pyykin joukossa. Sanoin, etten minä ollut mitään nähnyt, enkä yleensäkään nuuski ihmisten tavaroita, varsinkaan likapyykkiä. Sitäpaitsi minulla ei ollut mitään havaintoa, että olisin käynyt koko kylppärissä. Olin toki herännyt eilen Lenitan sängyssä ja hetken päästä taju oli paennut ja seuraavan kerran olin herännyt omasta sängystäni...Tässä vaiheessa kommando keskeytti minut. Siis eilen? hän teki tarkentavan kysymyksen. Vastasin myöntävästi.
Tällöin kommando kaivoi taskustaan paperin luki sen ja kysyi:"Onko tämä Tyhjätaskutie 15 A 8"? Vastasin, että ei ole. Se asunto on omani yläpuolella. Kommando pyysi anteeksi ja katosi ikkunasta ulos. Hetken päästä yläkerrasta kuului lasinhelinää, kiroilua ja laukaus...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Olin kuin ällikällä lyöty. Ryntäsin saman tien katsomaan Nykysuomen Sanakirjasta, mikä on ällikkä. Hämmästyksekseni koko kirjahyllyni oli kadonnut ja tilalle oli ilmestynyt koko seinän korkuinen kaappi. Avasin kaapin ovet ja kaapista kääntyi alas valtava parivuode, jossa oli silkkilakanat, joihin oli painettu Lenitan kuvia. Jos en olisi lakannut hämmästelemästä jo ajat sitten olisin saattanut järkyttyä.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Silloin muistin, että 'ällikkä'hän tarkoittaa nimenomaan vanhan Neuvostoliiton lipussa olevaa vasaraa. Suljin kiireen vilkkaa kaapin oven ja poistuin asunnosta jättäen jälkeen epämääräisen nestevanan, jonka ilmaantumisesta minulla ei ollut kaikkein selkeintä käsitystä.
Menin ripeästi alaovesta kadulle ja lähdin harhailemaan päämäärättömästi. Luotin siihen, että jokin antaisi minulle vihjeen mistä etsintää kannattaisi jatkaa.

Ja hetken kuluttua odotukseni palkittiin. Kun olin menossa kadun yli, sattui katseeni läheisen kioskin ikkunassa olevaan iltapäivälehden lööppiin. Lööpissä sanottiin Yrjölän olevan

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
töissä Laihian kirjastossa. Hetken aikaa pyörittelin mielessäni tätä ajatusta. Sitten tajusin, että hihhuloin pelkissä kalsareissa kaupungilla ja singahdin välittömästi ensimmäiseen vapaaseen taksiin. Kuski, joka selvästikin oli alunperin vallan jonkun muun, kuin Suomen kansalainen, vilkaisi minua vain kerran ja lähti ajamaan. Hetken päästä olin kotitaloni pihassa. Samassa tajusin, etten voisi maksaa ja siks toisekseen hämmästyin myös, miten kuski oli tiennyt ajaa minut oikeaan osoitteeseen, vaikken sitä ollut muistanut sanoakaan. Meinasin sanoa jotain, mutta silloin kuski nousi auton ulkopuolelle röökille. Menin sisälle. Vetäessäni farkkuja jalkaan hämmästyin sitä, miten olin päässyt sisään, sillä eihän minulla sentään kalsareissani avainta ollut ja ovi oli ollut varmasti lukossa. Nyt tämä juttu täytyy selvittää. Otin baarikaapistani eväspulloksi taskumatti-Kossun ja otin lompakon puhelinpöydältä sekä menin ulos. Näytin kuskille, että rahaa on ja sanoin, että ajetaans ensin vaikka Lenitan luokse. Vaikka en tiennyt osoitetta, kuski tuntui tietävän. Mitähän tästä vielä seuraa, mietiskelin hiljaa mielessäni ja otin kossusta siivut. Samassa tajusin, että eihän minulla ollut baarikaappiakaan! Käänsin peruutuspeilin itseäni päin ja ihmeekseni peilistä tuijotti aivan joku muu kuin minä.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Hätkähdin tajutessani että taksikuski OLI OTTANUTKIN KYYTIINSÄ VÄÄRÄN MIEHEN! Otin kännykkäni ja soitin

Örfil

Guest
työpaikalleni Luhangan pääkirjastoon ja ilmoitin tyynesti "köh, köh, moi minä tässä. Nyt sattui paha lentsu ja mahakin on kuralla. Moon tänään veks, sano Lötvöselle että hoitaa ne palautuskirjat hyllyyn tämän päivän. Sori, täytyy lopetta taitaa taas tulla jotain alapäästä...prööööt-kliks-tuut-tuut-tuut-tuut."

Samassa auto jarrutti voimakkaasti ja lennähdin avoimesta sivuikkunasta housut kintussa suoraan...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
...lätäkköön.
Samalla astusi kulman takaa kansainvälinen seikkailia Joe Smith Lontoosta käsin ja anpusi kaikki siihen paikkaan.

Örfil

Guest
Veri virtasi valtoimenaan pitki katui ja haju oli karsea, sil kualleiltahan kui mun nysse tarttis sano tunnetusti kyl maar sit tulevat kehon eritteet pihal.

Eikä täsä vielä kaikki, simmottos sit vaa sil Eiköstä juu Pukinmäen Rowntownist paikal hälytety etnomuusikkokaksikko alkoi aivan hillittömän...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
keinumisen ja rullauksen. Onneksi paikalle tuli poliiseja, jotka käyttivät EU-huippukokouksen turvajoukkoina saamiaan oppeja ja...

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
...ampuivat minua otsaan. Jäin seisomaan paikoilleni painaen sormella otsassani olevaa luodinreikää. Silmissäni pimeni ja tunsin vajoavani...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
...siäl istusi Maikkeli orrel. Sit astus papukaija ovest sisäl. Maikkeli kyttäs sitä papukaijaa pää kellellas ja sanos "Morjens papukaija". Corinna kattos Maikkelii hämmästyneen ja sanos...

Vakio

Well-known member
Sijainti
Helsinki Finland
Hevonen ryki rannan pajukossa kuin iso ihminen. Huomattuaan minut se katsoi minua pehkon takaa korvat pystyssä ja lähti tulemaan pää riipuksissa kohti, kuvittelin hevosena olemista ja kävelemistä neljällä kaviolla ja ruohutuppo suussa.Se tuli viereeni ja pani korvansa luimuun ja olevinaan vihaisena hieroi turpaansa paitaani..tuo hevonen pisti minut ajattelemaan nuoruuttani..muistan kuinka istuttiin kallioilla ja jengin kovin jätkä oli se kenellä oli huppupilotti takki kesät talvet päällä. Tapana oli myös käydä ampumassa haulikolla läheisellä järvellä ns.kiekkoja..toinen heitti laajan kaaren ja toinen ampui ja sitten naurettiin...havahduin hevosen hirnuntaan se ihan selvästi vaistosi jotain..tulin yhtäkkiä levottomaksi ja tunsin kuinka ilma muuttui painostavaksi ja järveltä lähestyi vene. Lähdin juoksemaan..

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
...venettä kohti ja huusin riemuissani "Heathcliff!! Heathcliff!! Sinä olet tullut takaisin!! Minä tässä..Cathy".

Kun vene tuli lähemmäksi rantaa huomasin, että veneessä ei istunutkaan Heathcliff, vaan peloittavan näköinen pikimusta Purmalainen niikeri, kera verenhimoisen narttunsa, Paula "The Persian Whore":n. Julmasti irvistäen tämä kauhistuttava kaksikko hyppäsi rannalle, ja kuin yhteisestä sopimuksesta päästivät pitkän pierun ja sanoivat "Sano saatanan vittu, tota. Kaivas jätkä se kossu kassista tai alkaa paukkumaan". Olin niin peloissani, että....

Vakio

Well-known member
Sijainti
Helsinki Finland
Tokaisin että kossun oon jo juonu ja kussu että jos mieli tekee niin voidaan käydä ravistelee toi myyrä pois mun puntista ja tekin voisitte sillä aikaa käydä pyyhkimässä, haisette molemmat paskalle..aloimme nauramaan..

[ 21-08-2001: Message edited by: tuning ]

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...ja nauru vain jatkui ja jatkui. Kun avasin silmäni tajusin olevani sillä tuuletusparvekkeella, jolle olin joutunut joku aika takaperin. Oliko kaikki se, mitä olin tässä välissä nähnyt ja kokenut ollut vain pelkkää harhaa? Kylmä väristys kävi lävitse. Totesin olevani sidottu kaiteeseen. Solmut eivät olleet kauhean tiukkoja, joten sain itseni irti hetken pyristeltyäni.
Nousin ylös ja katsoin kaiteen yli alas. Muistin hämärästi kuvitelleeni, että noin puoli metriä kaiteen reunan alapuolella sijaitsi portti toiseen maailmaan ja että olisin aiemmin jäänyt toviksi heilahtelemaan maailmojen välillä. Nyt tähän täytyi saada selvyys, ajattelin ja kaivoin taskustani Koskenkorvan taskumatin. Se olikin tyhjä! Paiskasin matin kaiteen yli alaspäin ja se katosi näkyvistä välittömästi, ilmestyen sekunnin parin päästä takaisin ja kumahtaen otsaani, josta otti pompun ja putosi tällä kertaa alas asfalttiin asti ja särkyi helisten.
Tuijotin tyhjää ilmaa kaiteen alla. Nyt kun olis köyttä ajattelin ja samassa tajusin, että olihan sitä. Irroitin köyden kaiteesta ja laskin sen toista päätä alaspäin. Pienen tutkimuksen jälkeen totesin, että ilmassa oli makaavan kahdeksikon muotoinen aukko. Sidoin köyden toisen pään kaiteeseen ja lähdin laskeutumaan sitä pitkin alas. Laskiessani jalkani aukkoon se kohosi takaisin aukon "pinnalle". Vedin hetken henkeä ja astuin molemmilla jaloilla aukolle ja totesin pystyväni kellumaan tyhjän päällä. Ilmeisesti eri maailmojen välinen painovoima oli samansuuruinen, mutta tismalleen vastakkaissuuntainen. Kumarruin nelinkontin ja päätin yrittää kurkistaa, mitä tuolla toisessa maailmassa olisi. Juuri, kun olin painamassa kasvoni aukkoon kuulin jostain tutunomaisen vanhan naisen äänen, joka huusi:"Taasko siellä velmuillaan!". Kun kohotin katseeni näin vastapäisestä talosta itseäni kohti tuijottavan kaksipiippuisen haulikon piipun syöksevän tulta. Tein vaistomaisen väistöliikkeen kierähtäen sivulle, jolloin putosin aukon pinnalta pois ja mäjähdin seuraavaksi asfalttiin. "Opitpas olemaan konstailematta!", kuulin vielä naisen huutavan. Sitten tajuntani pakeni. Myöhemmin heräsin...