Menin puihin, pakenin paikalta ja suunnistin metsään. Äkkiä kuulin huutoa ja kissojen naukunaa. Sitten ohitseni juoksi mies, jolla oli kissa molemmissa kainaloissa. Hetken päästä häntä seurasi nainen, joka kysyi, että oletteko nähnyt kahta kissaa ja miestä. Vastasin, että olen ja poistuin paikalta.
Takanani nainen jatkoi huutelua:"Penttii? Penttii?!" Juostessani paikalta satuin törmäämään metsässä olevaan pontikkapannuun, joka oli vielä lämmin. Lähistöltä kantautui mekkalaa. Seurattuani ääntä, kohtasin kerrassaan erikoisen näyn. Keskellä metsää, sankan kuusikon saartamana, seisoi arviolta vuoden -71 mallia oleva SAAB, jonka konepellillä istui pari miekkosta ryyppäämässä. Takapenkille oli sammunut pari juomaveikkoa ja peräkontistakin pilkisti ainakin kolme jalkaa ja kaikki vielä vasempia jalkoja. Joko kyseessä oli todella huono tanssija, tai sitten siellä oli enemmänkin väkeä.
Ajattelin hipsutella hissukseen karkuun, mutta konepellillä istuneet tyypit äkkäsivät minut ja aloittivat melkoisen huudon. Sitten he ottivat minut kiinni ja pakkojuottivat pontikkaansa, joka olikin yllättävän hyvää. Koska hommaan ei näkynyt yrityksistä huolimatta tulevan millään selvyyttä, päätin vetää perseet olalle. Se ei kuitenkaan onnistunut, olen ilmeisesti kangistunut iän myötä, joten tyydyin juomaan viinaa.
Tuntikausia kestäneen juopottelun jälkeen olin ihmeekseni vieläkin pystyssä. Vaikka olin juonut varmasti melkein litran verran tuota loistavaa pontikkaa, en ollut tullut sen enempää känniin, kuin mitä yhdestä sixpäkistä yleensä kostuu. Eli lähinnä kusettaa, mutta ei sitten muuta. Ryyppykaverit alkoivat jo sammua, joten jäin yksikseni pullon kera istumaan hämärtyvän iltataivaan alle. Äkkiä ylitseni lensi outo valoilmiö. Jokin massiivinen alus liikkui ääneti hiljaksiin ylitseni ja loikkasi sitten äkkiä avaruuteen hämmästyttävällä nopeudella. Hieroin silmiäni ja äkkiä jostakin putosi syliini paketti rusinoita. Söin ne ja nukahdin laakista...