Jeesus-polli

Onko Jeesus Nasaretilainen oikeasti ollut olemassa?

• Äänestäjiä yhteensä
    45

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Muotoilisin itse tuon mutta ei sellainen mitä Raamatussa kerrotaan vähän eri tavalla, koska ainakin osassa Raamatun Jeesusta koskevista kertomuksista on sideaineena Jeesuksen jumalalliseen alkuperään uskovien aikalaisten näkemys todellisista tapahtumista.

Mangelo

Well-known member
Vähän tulkinnanvaraisia nuo ihmeet on, ja aikalaistensa selitykset.

Knoukka

Well-known member
Historiallinen henkilö, mutta ei sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Sitä en tiedä kuinka paljon erilainen tai samanlainen on kuin raamatulliset kertomukset. Mutta poliittisena ja hengellisenä vaikuttajana sekä radikaalina ehdottomasti huikee heebo. Elvistäkin karismaattisempi tyyppi. Iso peukku.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Jaskattu polli. Oikeat vaihtoehdot olisivat: 'En ole' ja 'Olen, palasin äskettäin'.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Mie vastaan, että On, Raamatun mainitsema Jumalan poika/ihmeidentekijä yms. :ahem:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Uskon, että Jeesus on ollut olemassa, mutta monet Jeesuksen ympärillä pyörivistä tarinoista ovat varmasti puhdasta paskaa. Uskon nämä Jeesukseen liittyvät ihmetarinat vasta sitten, kun joku pystyy ne todistamaan aidosti tai että joku nykyaikana pystyy tekemään vastaavaa ilman moderneja välineitä. Eli tuskin koskaan. Kuka oikeasti uskoo esimerkiksi, että sokean voi parantaa tyyliin, että napsauttaa sormia??

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Historiallinen henkilö, mutta ei sellainen kuin Raamatussa kerrotaan. Sitä en tiedä kuinka paljon erilainen tai samanlainen on kuin raamatulliset kertomukset. Mutta poliittisena ja hengellisenä vaikuttajana sekä radikaalina ehdottomasti huikee heebo. Elvistäkin karismaattisempi tyyppi. Iso peukku.
:thumbup:

Mulla on semmonen kutina peffassa etta se oli paljon enemman ku mita Raamatussa kerrotaan.