Oma mielenkiinto ainakin hälvenee SM-liigan osalta lähes täysin. KHL-kiekon taiturimaisia veivit kiinnostaa ainakin minua. Ei niille pojille ihan turhasta nyt sentään makseta.
SM-liigakin voisi kiinnostaa, muttei toki millään lailla enää Jokereiden lähdön myötä.
Kun olen asiaa tarkemmin miettinyt, itse diggaan siitä, että pääsen näkemään taitavaa peliä ja uusia haasteita, mihin Jokerit on siirtymässä. Kapteeni Väänäsen sanoin, maailma globilisointuu koko ajan ja KHL:n kiekko on oikeasti rehellisesti sanottuna aika kovatasoista verrattuna SM-liigaan. SM-liigasta on oikeasti tullut kuriton liiga, jossa sitoa ja koukkia. Eli toisin sanoen halonhakkuu-liiga. Varmasti jokainen, joka ymmärtää nykyjääkiekosta jotain, on samaa mieltä, että SM-liigan tuomarit ovat surkeita ja ennen kaikkea se SM-liigassa vallitseva tuomarilinja on säälittävällä tasolla, mitä minulle ei tule ikävä.
Ei Lepistöt, Kontiolat ja Aaltoset turhaan mene ruplia vuolemaan. Tai Kovaltshuk.
Tärkeintä itselleni on Jokereiden pysyminen hyvässä kondiksessa KHL:ssä ja uskon, että nämä velivenäläiset suomalaisverellä maustettuna varmasti pitävätkin huolen siitä, että Jokerit pelaa laadukasta lätkää. Kaipaan totta kai verivihollisvääntöjä IFK:n kanssa.
Joku sanoo, ettei häntä kiinnosta KHL-joukkueet. Ei itseänikään vielä juurikaan, mutta sitten kun Jokerit alkaa pelata KHL:ssä, niin kyllä sitten minä ainakin viimeistään kiinnostun KHL:sta. Jokerit ensimmäisenä suomalaisena joukkueena KHL:ssä halutaan varmasti kaataa, joten kyllä uskon, että se tärkein eli intohimo Jokeri-joukkueessa pysyy kunnossa, kun saadaan vähän uusia tuulia ja horisontteja haisteltaviksi. Ennen kaikkea tämä on huippupelaajille iso ikkuna, siis Jokerit tulevaisuudessa.
Ongelmia voi tulla Jokereille KHL:ssä matkaan, mutta itse suhtaudun KHL-liigaan aluksi matalin tavoittein ja nautin joka hetkestä ja haasteesta, minkä tämä uusiuljas tilanne tarjoaa.
SM-liigasta jään kaipaamaan rehellisesti sanottuna ainoastaan rakasta naapuriseuraa eli IFK:ta ja paljon, mutta uudet tuulet puhaltaa nyt. Muut liigajengit on minulle IFK:hon verrattuna kasa ilmaa... tai no Kärpät kyllä sytyttää, siihen jääkin ne kiinnostavat seurat liigassa osaltani. Monta hienoa sarjaa tahkottu IFK:n kanssa viime vuosina eli siltä osinkin on aseita ladailtu jo niin moneen kertaan, että mikäs tässä. Vanhan ajan kaipaaminen on turhaa, jos se tietty raja ylittyy. Katse eteenpäin.
Tässä siis oma mielipiteeni asiasta ja ymmärrän kyllä, että Jokerit ei jatkossa kiinnosta muita kuin jokerifaneja ja ehkä joitain karjalalippispäitä.