Hurmurisija sanoi:
Mitä haittaa siitä olisi, että pienet tallit poistuisivat sarjasta ja jäljelle jäisi suuria, jotka ajattaisivat useampia autoja? Eikös se toisi lisää sitä paljon kaivattua kilvanajoa?
Mitäs sitten tehdään kuin 3 autoa / tallikaan ei enää riitä, otetaan neljännet autot ja kohta viidennet?
Näkisin kyllä, että yksityistiimejä tarvitaan sarjassa ja jotenkin niiden kilpaileminen olisi tarvetta taata. Kulut nyt pitää saada ainakin laskemaan, niistä valittaa jo Ferrarikin. En tiedä olisiko täysin mahdoton ajatus, että yksityistiimit ajaisivat sivussa jostain omasta tittelistään, voisi nostaa heidän motivaatiotaan kun ajaisivat kilpaa eikä vaan sijoista "myös mukana".
Itse olisin ainakin melko huolestunut sarjan tulevaisuudesta jos minardille ja jordanille näytettäisiin tylysti ovea ja otettaisiin kolmannet autot käyttöön. Yksityistiimit voivat vuodesta toiseen pyöriä mukana, vaikkei isompaa menestystä tulisikaan, kunhan kulut pysyvät sen verran kurissa että se on taloudellisesti mahdollista. Mutta uskooko joku todella, että Toyota yms. jatkaa suuria panostuksiaan, mikäli tulee pidempi kausi että tiimi pyörii jonon hännillä? Siinä käy helposti niin, että automerkin johto tekee pikaisen päätöksen lopettaa ja sitten onkin heti 3 autoa vähemmän, jolloin voi käydä niin että joku toinen merkki jää jonon jatkoksi ja lopettaa seuraavan kauden päätteeksi. Mitäs sitten tehdään? Painetaan paniikkinappulaa ja yritetään houkutella pikkutiimejä takaisin? Eikä íson automerkin tarvi edes pyöriä viimeisenä lopettaakseen, pieni notkahdus automyynnissä ja se voi riittää johtajille lopettamispäätökseen, onhan näitä vuosien saatossa nähty.
En näkisi tulevaisuutta kovinkaan vahvana, mikäli sarjassa on pelkästään suuria autonvalmistajia, joiden sitoutuminen sarjaan voi lopahtaa hyvinkin äkisti. VARSINKAAN, jos tallien määrä jo nyt on niin pieni, että pitää keinotekoisesti ottaa kolmas auto käyttöön ihan vaan että ruudukkoon saataisiin edes tyydyttävä määrä autoja.