Jordan ulos ykkösistä

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
General FUp sanoi:
Mitä Bobakki siis tarkoitti on se, että kuskeja ei missään nimessä arvottaisi, kenenkään toimesta. Sen sijaan pidettäisiin arpajaiset siitä mitkä tallit joutuvat/saavat käyttää kolmatta autoa.
Jos Jordan ja Minardikin lopettaa niin ei taida jäädä paljon vaihtoehtoja. :idea:
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Hurmurisija sanoi:
Mitä haittaa siitä olisi, että pienet tallit poistuisivat sarjasta ja jäljelle jäisi suuria, jotka ajattaisivat useampia autoja? Eikös se toisi lisää sitä paljon kaivattua kilvanajoa?
Mitäs sitten tehdään kuin 3 autoa / tallikaan ei enää riitä, otetaan neljännet autot ja kohta viidennet?

Näkisin kyllä, että yksityistiimejä tarvitaan sarjassa ja jotenkin niiden kilpaileminen olisi tarvetta taata. Kulut nyt pitää saada ainakin laskemaan, niistä valittaa jo Ferrarikin. En tiedä olisiko täysin mahdoton ajatus, että yksityistiimit ajaisivat sivussa jostain omasta tittelistään, voisi nostaa heidän motivaatiotaan kun ajaisivat kilpaa eikä vaan sijoista "myös mukana".

Itse olisin ainakin melko huolestunut sarjan tulevaisuudesta jos minardille ja jordanille näytettäisiin tylysti ovea ja otettaisiin kolmannet autot käyttöön. Yksityistiimit voivat vuodesta toiseen pyöriä mukana, vaikkei isompaa menestystä tulisikaan, kunhan kulut pysyvät sen verran kurissa että se on taloudellisesti mahdollista. Mutta uskooko joku todella, että Toyota yms. jatkaa suuria panostuksiaan, mikäli tulee pidempi kausi että tiimi pyörii jonon hännillä? Siinä käy helposti niin, että automerkin johto tekee pikaisen päätöksen lopettaa ja sitten onkin heti 3 autoa vähemmän, jolloin voi käydä niin että joku toinen merkki jää jonon jatkoksi ja lopettaa seuraavan kauden päätteeksi. Mitäs sitten tehdään? Painetaan paniikkinappulaa ja yritetään houkutella pikkutiimejä takaisin? Eikä íson automerkin tarvi edes pyöriä viimeisenä lopettaakseen, pieni notkahdus automyynnissä ja se voi riittää johtajille lopettamispäätökseen, onhan näitä vuosien saatossa nähty.

En näkisi tulevaisuutta kovinkaan vahvana, mikäli sarjassa on pelkästään suuria autonvalmistajia, joiden sitoutuminen sarjaan voi lopahtaa hyvinkin äkisti. VARSINKAAN, jos tallien määrä jo nyt on niin pieni, että pitää keinotekoisesti ottaa kolmas auto käyttöön ihan vaan että ruudukkoon saataisiin edes tyydyttävä määrä autoja.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jordanille moottorit?:

koska moottorien toimittamisen suhteen näyttää olevan kriisi, niin me olemme uskoakseni valmiita toimittamaan asiakasmoottorit, Toyotan moottoriurheilupuolen pääjohtaja John Howett vahvisti.
Junnutallit tulevat:
Ferrarilla Sauber
Toyotalla Jordan
McLarenille se Dubain viritys
Rellu hoitaa Minardin?

EDIT: Dubai
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Vähän kaksijakoinen tilannehan tämä on ykkösten kannalta. Itse toki toivoisin, että sarjassa olisi mukana mahdollisimman monta aivan huippulokan tallia. Se ei kumminkaan ole koskaan kuulunut f1:n luonteeseen. Aina on ollut 2-4 huipputiimiä jotka ovat vieneet käytännössä kaiken menestyksen. Käytännössä voi sanoa, että MM-sarjan kaksi parasta voittavat 90% kisoista ja muille jää muruset. Toki tämä vaihtelee vuosittain paljonkin, mutta aika harvoin on nähty viisi kilpailulukykyistä tiimiä saman kauden aikana.

Itse en sinänsä kannata junioritiimejä ykkösiin. Tämä asetelma jo yksinään takaa sen, että tallit eivät koskaan voi nousta voittajiksi. Vielä viisi vuotta sitten yksityistallit kykenivät tekemään kovaa tulosta, Stewart ja Jordan tästä hyvinä esimerkkeinä. Nykyään se lienee sula mahdottomuus.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Niin jos ajattelee Sauberia, jolla pitäisi olla varsin hyvä moottori ja jos vertaa vaikkapa 3 vuoden taakse niin paremmin menestyivät silloin suhteessa muihin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Näin tuo taisi ollakin.
Anyway, junnutalleja ajattamaan tulevaisuuden lupauksia. Hirttosilmukan kireys lienee se olennaisin asia.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2508
Mitenkäs muuten tuo kolmannen auton sääntö menis? Joutuisko kaikki mukana olevat tallit valjastamaan sellaisen käyttöön vai mahdollisesti vain esim. 4 parasta tallia tämän kauden mm-pisteissä?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
jmt sanoi:
Mitäs sitten tehdään kuin 3 autoa / tallikaan ei enää riitä, otetaan neljännet autot ja kohta viidennet?

Näkisin kyllä, että yksityistiimejä tarvitaan sarjassa ja jotenkin niiden kilpaileminen olisi tarvetta taata. Kulut nyt pitää saada ainakin laskemaan, niistä valittaa jo Ferrarikin. En tiedä olisiko täysin mahdoton ajatus, että yksityistiimit ajaisivat sivussa jostain omasta tittelistään, voisi nostaa heidän motivaatiotaan kun ajaisivat kilpaa eikä vaan sijoista "myös mukana".

Itse olisin ainakin melko huolestunut sarjan tulevaisuudesta jos minardille ja jordanille näytettäisiin tylysti ovea ja otettaisiin kolmannet autot käyttöön. Yksityistiimit voivat vuodesta toiseen pyöriä mukana, vaikkei isompaa menestystä tulisikaan, kunhan kulut pysyvät sen verran kurissa että se on taloudellisesti mahdollista. Mutta uskooko joku todella, että Toyota yms. jatkaa suuria panostuksiaan, mikäli tulee pidempi kausi että tiimi pyörii jonon hännillä? Siinä käy helposti niin, että automerkin johto tekee pikaisen päätöksen lopettaa ja sitten onkin heti 3 autoa vähemmän, jolloin voi käydä niin että joku toinen merkki jää jonon jatkoksi ja lopettaa seuraavan kauden päätteeksi.
Ja loppujen lopuksi siellä on enää 20 ferraria ajamssa ympyrää sovitussa järjestyksessä ja täällä valitetaan sitä, kuinka tylsää ferrari ykköset nykyään ovat ja että ferrari ykkösiä seurataan vain, koska siihen on "sisäinen pakko". Kuinkas muuten. :dunno:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Onpas täällä paljon ei Ferrari faneja! Pitää muistaa, että McLaren ja Williams olivat aivan yhtä tylsän ylivoimaisia vuonna kivi ja kanto:D
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2508
312T4 sanoi:
Onpas täällä paljon ei Ferrari faneja! Pitää muistaa, että McLaren ja Williams olivat aivan yhtä tylsän ylivoimaisia vuonna kivi ja kanto:D
Ne eivät olleet sitä viittä vuotta putkeen :yuck:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ambomaan Mambo sanoi:
Ne eivät olleet sitä viittä vuotta putkeen :yuck:
Ja vaikka tallit olivatkin ylivoimaisia niin mestarit vaihtuivat ja tilannetta ei oltu jäädytetty tallipelillä jo ennen kauden alkua.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
oldez sanoi:
Ja vaikka tallit olivatkin ylivoimaisia niin mestarit vaihtuivat ja tilannetta ei oltu jäädytetty tallipelillä jo ennen kauden alkua.
Eivätkä ne tallit olleet niin ylivoimaisia, mitä Ferrari on nyt ollut neljä vuotta putkeen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
mn97 sanoi:
Eivätkä ne tallit olleet niin ylivoimaisia, mitä Ferrari on nyt ollut neljä vuotta putkeen.
niimpä, jos muistellaan niin McLaren hallitsi 88-89, sitten 90 olikin jo Ferrari kehissä mukana, 91 taisteltiin Williamsia vastaan, Williams dominoi 92-93, 94 tasapäin Benettonin kanssa, 95 voitti Benetton, Williams 96-97 joista 97 tappelua Ferrarin kanssa...
Ferkku on nyt ollut täysin ylivoimainen 2001-2004 eli 4 kautta peräjälkeen kuitenkin.... (no ok, viime vuonna oli tiukilla Kimiä vastaan, mut pienellä onnella sekin olis voinu olla Ferrarin hallintaa se vuosi)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niin ja F1-Livellä on uutinen jonka mukaan on erittäin todennäköistä että Jordan saa Toyotan koneet, ja Jordanin puolelta tällainen lausunto:
"Things are looking much more optimistic and we are now 99 percent certain that we will be on the grid for the Australian Grand Prix at Melbourne next March," Ian Phillips told the publication. "It has been a nerve-racking past few weeks but we're now looking forward to the future."

...eli se taas niistä IS uutisista...
 
Ylös