Joulukuusen hankinta

Kuinka kuusi?

  • Ostan kuusen

    Äänet: 8 22,9%
  • Saan kuusen lahjana

    Äänet: 2 5,7%
  • Heen kuusen luvatta jonkun muun metsästä (Varastan kuusen)

    Äänet: 2 5,7%
  • Haen kuusen luvalla jonkun muun metsästä

    Äänet: 2 5,7%
  • En hanki kuusta lain

    Äänet: 21 60,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    35

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Rakennusalan korruptioon tuo minunkin ilmainen kuusi liittyi. Muovikuusi pelkkänä ajatuksena saa aikaan oksennusreaktion. Mitä vittua oikeesti? Joulukuusen keskeisin tunnelmaa luova elementti on tuoksu. Miksi joku haluaa asuntoonsa vihreän muoviroskan?
Yksi sana joka oleellisesti vaikuttaa meidän tapauksessamme keinokuusen läsnäoloon: Allergia.

En tiedä erittääkö tuo poikki sahattu kuusi pakkasesta kuusen jalkaan törkäämisen jälkeen huoneenlämmössä jotakin erityistä vahaa/mömmöä neulastensa pinnalle kiivaasti vai mikä siinä on, mutta minä en voi oleskella samassa huoneessa joulukuusen kanssa kovin pitkään. Koskettaminen saa aikaan voimakkaan ihoreaktion.
Kuusen pystytyksen ja koristelun jälkeen kämmenselät olivat voimakkaalla punaisella ihottumalla, lähes näppylöillä ja hengitystä "kutitti"

Metsässä kasvavien kuusten kanssa en ole tähän ilmiöön vielä törmännyt vaikka niitä on tullutkin jokunen viimevuosinakin kaadettua, karsittua, pätkittyä ja käsiteltyä.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä, kyllä. Perusporvarille ehdottomasti paras valinta on hajuton muovikuusi. Aivan äärettömän typerää se on, mutta hyvä ratkaisu keskinkertaisuuden alapuolella rypevälle nollalle.
Ja se siinä on kanssa hyvä, että keskinkertaisuudetkin pääsevät edes joskus tuntemaan paremmutta. Sitä perusporvarin muovikuusta ajatellessaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
En tiedä erittääkö tuo poikki sahattu kuusi pakkasesta kuusen jalkaan törkäämisen jälkeen huoneenlämmössä jotakin erityistä vahaa/mömmöä neulastensa pinnalle kiivaasti vai mikä siinä on, mutta minä en voi oleskella samassa huoneessa joulukuusen kanssa kovin pitkään. Koskettaminen saa aikaan voimakkaan ihoreaktion.n jokunen viimevuosinakin kaadettua, karsittua, pätkittyä ja käsiteltyä.
Mä olen havainut PuoliPöhkön olevan varsin urbaani, mutten tätä ennen ole tajunnut kenenkään olevan noin kaupunkilaistunut, jotta metsän haju tyrmää.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
No nyt viimein tajusit!
Mävajaa kaks votta sitten vein kaverille katajahalon viiskymppislahjaks tuunattattuna 50-senttisillä. Se sitten toi muln viiskymppiselle vanhan pokasahan, jota oli muutman kymmenen kilometriä joutunut jahtaamaan, paras lahja oli. Molemminpuolisia sisäpiirin vitsejä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lapset koristelivat keinojoulukuusen, vaimo auttoi vain vinossa olevan latvatähden asentamisessa.
Siinä samoilla vauhdeilla lapsilta tuli koristeltua myös talouden huonekasvit.

 
Ylös