Kulmapainoista.
Ihan perusasiana F1 autossakin varmasti säädetään vaa'alla kuljettajan kera kulmapainot kohdalleen, eli siten että vasen/oikea kulma "painaa" yhtä paljon. Tuolloin jarrutuksissa renkaiden ei pitäisi lukkiutua yksipuolisesti toiselta puolelta, paitsi tietenkin pitkissä kaartuvissa jarrutuksissa jolloin toinen puoli väkisinkin on keveämpi kuin toinen vaikkakin alustageometria ym. yrittää sitä hillitä.
Vaihtoehtona on myös sellainen että jostain syystä tuo säätö oli päässyt menemään pieleen, johtuen jostain törmäyksestä (mitä en kyllä nähnyt) tms. Lähtöviivalla tuo säätö kyllä varmasti oli kohdallaan muutaman kymmenen gramman tarkkuudella. Syytähän tällainen mattimeikäläinen ei voi tuon säädön poikkeamiseen koskaan tietää kun ei tiedä miten kallistuksenvakauksen säätö ym. on F1 autossa toteutettu ja minkä verran iskunvaimennuksesta löytyy elektroniikkaa (=vikamahdollisuuksia).
Tukivarsien kestävyydestä vielä. Täytyy muistaa noiden materiaali, hiilikuitu. Hiilikuitu tuskin kestää kovin kauan terävää, todellakin liikeradan koko matkan jatkuvaa, tärinää. Muutenkin noiden tukivarsien mitoitus on tehty jostain väliltä liiallinen paino (=kestävys) - liiallinen keveys (=heikkous). Tuskin noihin on jätetty mitään ylimääräistä materiaalia kestämään kulmikkaat renkaat saatikka törmäys toiseen autoon, niiden tehtävä ei ole noita kestää. Myös tukivarteen kohdistuvan voiman suunta on mietitty suunnittelussa tarkkaan. Nyt tuota voimaa tuli aivan eri suunnasta kuin normaalissa ajotilanteessa.