Miikhail
Well-known member
- Liittynyt
- 16.5.2010
- Viestit
- 3477
Laajempi kuva: http://i.imgur.com/ZAwsv0J.jpg
Kauhakuormaaja vaikuttaa olevan myös aika kestävää tekoa, vaikka näyttää muoviselta ulospäin. Tuskin edes naarmua pinnassa.Kestäviä noi kypärät. Kaikki ympäriltä ihan paskana, mutta kypärä näyttää ehjältä.
http://autosprint.corrieredellosport.it/wp-content/uploads/2014/10/01.jpg
Se on sen vastapaino, ts muutama tonni umpiterästä läpikotaisin, siihen ei jälkeä formulalla aikaiseksi saa.....Kauhakuormaaja vaikuttaa olevan myös aika kestävää tekoa, vaikka näyttää muoviselta ulospäin. Tuskin edes naarmua pinnassa.
Ongelmahan on että jos vauhtia on vaikkapa vain 50km/h ja kypärä osuu suoraan periksiantamattomaan vastapainoon g-voimat muodostuu niin suuriksi että kypärän säilyminen ehjänä jää täysin sivuasiaksi.Tuossa kuormaajan perässä on nuo kiinnityskohdat, joihin osuessaan kypäräkin saattaa jo kovassa iskussa antautua.
Jep. Ei se vauhti vaan äkkipysähdys.Ongelmahan on että jos vauhtia on vaikkapa vain 50km/h ja kypärä osuu suoraan periksiantamattomaan vastapainoon g-voimat muodostuu niin suuriksi että kypärän säilyminen ehjänä jää täysin sivuasiaksi.
Onneksi ei mahtunut alle!Laajempi kuva: http://i.imgur.com/ZAwsv0J.jpg
Juurikin näin. Aivot ei kestä sellaista hidastuvuutta vaikka kypärä jäisikin ehjäksi.Ongelmahan on että jos vauhtia on vaikkapa vain 50km/h ja kypärä osuu suoraan periksiantamattomaan vastapainoon g-voimat muodostuu niin suuriksi että kypärän säilyminen ehjänä jää täysin sivuasiaksi.
Kuvistahan näyttää siltä että näin on juuri käynyt, suoraan vastapainon ali mikä on vienyt koko turvakaaren mukanaan. Kuskin kypärä on painunut sen verran tilanteessa alas että pää on jäänyt kiinni mutta lopputulos taitaa silti olla sama.Siinä mielessä kun alussa pelkäsin että Bianchi olis mennyt tuon työkoneen vastapainon alle niin
vois melkein sanoa että kuvat näytää hyvältä tai ainakin paljon paremmalta mitä luulin.
Mutta ei olis auton tarvinnut mennä paljoakaan vasemmalle niin näky olis ollut karmeeta.
Nyt, kun tuota kuvaa katsoo ja turvakaari on kokonaan hävinnyt voipi sanoa, että kuomu olis ihan päreinä. Joku Tractorpulling tyyppinen teräskehikko päänympärilla vois olla riittävä, mutta onko näkyvyys sen jälkeen kovin hyvä ja miten autosta pääsee nopeasti ulos.Olin aiemmissa viesteissäni viitannut kuomun tarpeeseen, kypäräähän nyt ei enää paljoa parannella ennen kuin siihen sisällytetään turvatyynyt ja jumalattomasti titaania...
Oikeastaan niin kuin sen sanoit, keltaiset liput toimisivat jos niiden noudattamista todella valvottaisiin (tai edes pystyttäisiin valvomaan), sen ollessa suhteettoman vaikeaa pitäisi mielestäni mennä Le Mans käytäntöön.Säännöt ovat hyvin yksiselitteiset tuplakeltaisten lippujenkin osalta. Lienetkö niitä edes lukenut? 5km/h nopeuden alennus ei oikein mene sääntöpykälän hengen mukaan. Jos jotain voi ja pitäisikin kritisoida, on tuomariston leväperäistä sääntöjen valvontaan ja usein turhan löysää tulkintaa. Minua ainakin ennemmin tässä tapauksessa närästää Bianchin piittaamattomuus, kuin FIA:n muka "leväperäiset" säännöt tai edes niiden epäjohdonmukainen tulkinta.
Niillä (vapaaehtoisilla?) ratavirkailijoilla, kun ei vieläkään ole edes niitä parjaamasia kypäriä, hiilikuitumonokokista nyt puhumattakaan.
Pään turvallisuutta ei enää juurikaan paranneta kuin katetuilla ohjaamoilla ja silloin ei voida enää oikein puhua saman luokan autoista. Koppiluokat kun ovat asia erikseen. Suosittelen sinullekin maalipalloon vaihtamista, jos kerran noin pahasti ahdistaa.
Ikävä kyllä näin. Kun katsoo mihin auton etupyörä on jäänyt ja missä auto on lopussa niin linja kulkee suoraan vastapainon ali.Kuvistahan näyttää siltä että näin on juuri käynyt, suoraan vastapainon ali mikä on vienyt koko turvakaaren mukanaan. Kuskin kypärä on painunut sen verran tilanteessa alas että pää on jäänyt kiinni mutta lopputulos taitaa silti olla sama.
Olet varmaankin oikeassa, mielestäni vain esimerkiksi Felipen tapausta, joka voisi hyvin uusiutua, ajatellen kuomun "haitat" ovat aika olemattomat.Nyt, kun tuota kuvaa katsoo ja turvakaari on kokonaan hävinnyt voipi sanoa, että kuomu olis ihan päreinä. Joku Tractorpulling tyyppinen teräskehikko päänympärilla vois olla riittävä, mutta onko näkyvyys sen jälkeen kovin hyvä ja miten autosta pääsee nopeasti ulos.
Turha siitä on ylireagoida, tuollaiset kohdat radassa jotka voivat em. tilanteen aiheuttaa on viimevuosina poistettu(rikkinäiset kaiteet yms), ainoa poikkeus on nyt tämä kauhakone keräämässä romuja radalta mutta se on tuplakeltaisten alueella, eli kyseisessä kohdassa ei olisi saanut ajaa niin että auto lähtee räpylästä. Kaikkia onnettumuuksia ei vaan voida välttää.Oikeastaan niin kuin sen sanoit, keltaiset liput toimisivat jos niiden noudattamista todella valvottaisiin (tai edes pystyttäisiin valvomaan), sen ollessa suhteettoman vaikeaa pitäisi mielestäni mennä Le Mans käytäntöön.
Voisit lukea viestini ennen kuin lähetät henkilökohtaisia, huonosti argumentoituja ja misinformaatiota sisältäviä viestejä. Olen kerta toisensa perään moninaisesti puhunut kuljettajan pään suojauksesta, viimeisimmässä totesin, että kypärä on jo viety hyvin pitkälle, koko päivän olen paasannut pään kokonaissuojauksen huonoutta.
En ymmärrä ihan tarkkaan, miksi pitää olla olemassa luokka, jossa on riski suoraan kypärään kohdistuville iskuille, kun on mahdollisuus luoda luokka ("Suljetun ohjaamon formulat"), joka on muuten identtinen, mutta ihmisen henkeä suojaa muuten merkityksetön elementti lisää?