Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Se on varmaan ainoa keino joka voidaan heti ottaa käyttöön, ellei kuljettajia muuten pakoteta merkittävästi hiljentämään..?
Tuohon ei tulla menemään, siinä olisi käytänössä laji sama lopettaa siihen paikkaan, jos muuta ratkaisua ei löydy.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
794
Tuohon ei tulla menemään, siinä olisi käytänössä laji sama lopettaa siihen paikkaan, jos muuta ratkaisua ei löydy.
Juurikin näin. Ei olisi mitään järkeä ajaa lähes puolta kisasta turva-auton takana, mitäs kilvan ajoa se edes olisi?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ihan asiaahan tuo Villeneuve puhuu. Joko turva-auto tai joku muu pakotettu nopeuden rajoittaminen on käytännössä ainoa keino estää eilisen kaltaiset onnettomuudet.

Ei sillä, että hirveän innoissani itsekään olisin lisääntyneistä turva-autotapauksista.. Toivottavasti joku parempi keino keksitään.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Villaneuleen jorinat vois jättää uutisoimatta, joka paikassa.
Jep, Kaverin uskottavuus on sitä tasoa, että jopa tällä forumilla suurinosa keskustelijoista tietää lajista enemmän tai ainakin järki juoksee Villeneuvea liukkaammin.

No hard feelings, stetson siis, lähden please.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Pakko kommentoida: Mun mielestä kisan alkamisajan muutosta ei voida tehdä enää lauantai-illalla, vaan se pitää tehdä jo sillon kun aikataulua lyödään lukkoon. Kuvitellaan se tilanne, ku ihmiset pääsevät pelipaikalle ja sit vasta ilmotetaan, että "hei kisa ajettiin tossa 3h sitten...". Ne ihmiset ovat kuitenkin maksaneet siitä ja haluavat varmasti rahoilleen vastinetta. Ja kuten täälläkin on todettu, niin kuljettajat ottavat joka kerta sen riskin, että sairaalaan voit päätyä, kun laitat kypärän päähäsi ja menet formulan rattiin.
Eiköhän tuollakin ollut oheisluokkia muutama tunti ennen kisaa, joten kyllä ne katsojat varmaan oli tullut heti aamusta saadakseen täyden vastineen maksamalleen lipulle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oltaisiinko tosta muuten turva-autoa edes otettu radalle, jos olisi ollut esim. kuiva keli?
Jos Bianchi olisi kuivalla ajanut traktoriin, niin varmasti. Turva-autohan tuli vasta sen osuman jälkeen. Sade aiheutti onnettomuuden, mutta onnettomuus aiheutti turva-auton.
Sattuuko kukaan muistamaan, että sillon kun senna kuoli, niin nousiko siitä silloin ihan älytön hysteria, mikä tuntuu nyt nousevan?
Nousi. Loppukaudeksi radoille rakennettiin keinotekoisia rengasshikaaneja hidastamaan menoa. Imola (ja muistaakseni jotkin muutkin radat) muutettiin kauden jälkeen. Sääntöjä muutettiin jo kesken kauden kahteen kertaan ja reilusti seuraavaksi kaudeksi. Kuskijärjestö GPDA perustettiin uudelleen ajamaan kuskien turvallisuutta. Osa lehdistöstä vaati koko F1:n lopettamista.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
794
Katsojan kuvaama video kolarista. Kohtuullisen kovaa kolahtaa. :

http://www.youtube.com/watch?v=ASnqrbMtnos
Aika pahannäköisesti kyllä kopsahti....

Ei ollu kyllä taaskaan kovinkaan nopeeta tuo japanilaisten järjestysmiesten toiminta. Siinä on monta ukkoa auton vieressä, mutta kukaan ei tee oikein mitään. Yksi taisi vaan katsoa et onko kaverilta lähteny taju, muut vaan seisoivat vieressä.
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Todellakin pahan näköinen ja keula edellä kuten aikaisemminkin oli puhuttu. Onneksi ratavirkailijat näkivät, ei ollut mahdotonta että yksi mies olisi jäänyt vielä putoavan Sutilin auton alle.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Tuplakeltaisten huomioon ottamista ei valitettavasti ole taidettu pahemmin valvoa. Kyseessä on kuitenkin vakava rike, sillä sillä suojataan (kuljettajan lisäksi) täysin suojatonta ratahenkilökuntaa. 2003 Brasilian kisan jälkeen Schumacher ja Alonso joutuivat selvittämään ajamistaan FIA:lle, mut en muista onko sen jälkeen ollut mitään vastaavia. Noistakaan ei tainnut tulla mitään seuraamuksia.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/2957365.stm
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös