Professori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 208
Olen vähän eri mieltä turva-auton käytöstä näissä tilanteissa. Ei turva-auto aikaisemminkaan ole tullut ulos pelkästään sateen kovenemisen ja yhden ulosajon takia. Ensinnäkin jokaisen tallin ja kuljettajan vastuulla on vaihdattaa kelin mukaiset renkaat + ajaa keltaisten lippujen alueella varovaisesti. Ensisijaisesti vastuu on kuitenkin kuljettajalla olla ajamatta ulos keltaisten lippujen alueella. Olennainen asia on myöskin nykyisten saderenkaiden heikkous ja märän kelin säätöjen tekemisen estäminen. Ennen ajettiin huomattavasti huonommissa sääolosuhteissa ilman mitään suurempia ongelmia. Mielestäni holhousjärjestelmä, jossa tuomaristo nappia painamalla estäisi kuljettajia ajamasta kovaa, on naurettava. Turva-autossa on taas se ongelma, että se sekoittaa kilpailun järjestystä usein aika pahasti. Mikäli varikolla ei enää käytäisi kauden 2005 malliin niin turva-auto voisikin tulla useammin.