Julesin kohdalla asiasta tekee kuljettajan vähäisistä saavutuksista huolimatta hieman traagisemman muutama seikka:
1. Kyseessä EI ollut mikään tusinalotterer Maldonadon kolarihistorialla, joka olisi ollut mukana vain lompakon avulla. Ei, kyseessä oli jo jämätallin autolla nopeuttaan väläytellyt kuski, jolle povattiin kärkipään kuljettajien statusta.
2. Onnettomuuden johtaminen kuolemaan oli täysin turha. Oma virhearvio vauhdin suhteen johti ulosajoon, mutta osasyynä oli huono näkyvyys, joka johtui myöhästetystä kilpailun aloituksesta. Lisäksi radan reunalla ollut traktori noissa olosuhteissa olisi pitänyt olla SC:n paikka (jälkiviisastelua, ehkä).
3. Voidaan vielä sanoa, että huonoa tuuriakin oli mukana, silläpari metriä oikealle ja oltaisin vältytty pahimmalta. Oikeastaan pari metriä vasemmallekin olisi osunut traktorin takarenkaaseen. Äkkipysäys, kyllä, mutta tuskin silti kuolemaa.
Näiden seikkojen vuoksi kilpailutapahtumien vuoksi menehtynyttä kuljettajaa muistetaan aika paljon ja näkyvästi. Bianchista tuli ikävä muistutus kaikille, että vielä löytyi parannettavaa turvallisuudessa sellaisista paikoista, joita ei osattu ajatella. Kuolemanriski on aina mukana, kun ajetaan noin lujaa, mutta nyt kuolema olisi vältetty ilman noita virheitä.