Ratti näyttää kärsineen aika pahasti. Vai onko tuo palanen nokan päällä osa rattia?Tässä kuvaa kuskista törmäyksen jälkeen :
http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/10/05/bianchi-quelle-polemiche/19389/
Näyttäis kypärä olevan onneks suht ehjä.
Ratti näyttää kärsineen aika pahasti. Vai onko tuo palanen nokan päällä osa rattia?Tässä kuvaa kuskista törmäyksen jälkeen :
http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/10/05/bianchi-quelle-polemiche/19389/
Näyttäis kypärä olevan onneks suht ehjä.
Miten niin ei muka pystytä valvomaan? FIA varmaan saa halutessaan autojen telemetriat reaaliajassa käyttöönsä. Niistä varmaan näkyy myös auton nopeus.Oikeastaan niin kuin sen sanoit, keltaiset liput toimisivat jos niiden noudattamista todella valvottaisiin (tai edes pystyttäisiin valvomaan), sen ollessa suhteettoman vaikeaa pitäisi mielestäni mennä Le Mans käytäntöön.
No voi kyynel. Voisitko vähän avata ja argumentoida tätä, ainakin tuon "misinformaation" osalta. Mitä se tarkoittaa? Jotain missien informaatiota? Missä kohdin menin henkilökohtaisuuksiin? Argumentointia voin aina (nätisti) pyydettäessä kyllä tarkentaa.Voisit lukea viestini ennen kuin lähetät henkilökohtaisia, huonosti argumentoituja ja misinformaatiota sisältäviä viestejä.
Sitä kannattaa varmaan myös miettiä, että miksi moottoripyöriä on edes olemassa? Miksi nyrkkeilyä ei ole kielletty? Miksi base hyppääminen on edes sallittu? Miksi alkoholia ja tupakkaa saa myydä? Miksei ole kypärä pakkoa kaikilla ja kaikkialla? Miksei ole laitonta kävellä rappusia pitämättä molemmin käsin kaiteesta kiinni? Miksei elämä ole pelkkää pumpulihattaraa? Pitäisi varmaan kieltää itse elämä, kun se on niin vaarallista ja kuolleisuuskin on 100%.En ymmärrä ihan tarkkaan, miksi pitää olla olemassa luokka, jossa on riski suoraan kypärään kohdistuville iskuille, kun on mahdollisuus luoda luokka ("Suljetun ohjaamon formulat"), joka on muuten identtinen, mutta ihmisen henkeä suojaa muuten merkityksetön elementti lisää?
-TietääTietääkö kukaan miten tällaiset vakavat onnettomuudet tutkitaan ja jatkokäsitellään ykkösissä?
Oikea tapahan olisi selvittää mitkä asiat todellisesti johtivat onnettomuustilanteen syntyyn ja mitkä seikat pahensivat onnettomuustilanteen seurauksia.
Sen jälkeen tehdään ne järkevät korjaavat toimenpiteet, joilla voidaan parhaassa tapauksessa vaikuttaa molempiin riskitekijöihin (lajin luonnetta liikaa tuhoamatta).
Jos näitä selvitystoimenpiteitä ei tehdä tuolla, on FIA ihan harrastelijaporukka turvallisuuden kehittämisessä.
Kai sentään tehdään?
Siitähän Marussian, Caterhamim ym. hitaus pääosin johtuu. Naurettavan heikko downforce ja sitä kautta huono pito.Mielenkiintoinen kommentti Nicolta. Sanoi, että heidän autollaan ei ollut mikään ongelma ajaa, mutta autoissa joissa huonompi downforce, niin hommahan on ihan toisenlainen.
Ihan samaa sanottiin 95 Adelaiden aika-ajojen jälkeen eräästä kuskista.Monilta puuttuu realismi tällaisissa odottamattomissa kamalissa onnettomuuksissa kokonaan. Sen jälkeen kun tuli tietoon, että Bianchi on törmännyt yli 200 km/h traktoriin ja ei ole tajuissaan.
Aina on kiva toivoa kaikkea, mutta on aivan selvää, että Bianchi ei tule olemaan elämässään enää kuin korkeintaan letkuruokinnassa. Pitäisin ihmeenä, mikäli olisi vielä elävien kirjoissa ensi viikolla.
Kerro nyt ihmeessä mistä noin voi päätellä? Kukaan ei todellisuudessa edes tiedä, että missä vaiheessa Bianchi on lyönyt päänsä ja mihin. Leikkaus ei ollut ihan hirvittävän pitkä, joten vamma ei välttämättä ollut kovin paha.Aina on kiva toivoa kaikkea, mutta on aivan selvää, että Bianchi ei tule olemaan elämässään enää kuin korkeintaan letkuruokinnassa. Pitäisin ihmeenä, mikäli olisi vielä elävien kirjoissa ensi viikolla.
Sinun mielestäsi kaikessa pitää siis olla kuolemanriski ja toiminnan luonne ja sitä kautta arvokkuus katoaa täysin, jos sitä pienennetään? Formula 1-sarja on kokenut vähän suurempiakin muutoksia kuin kuljettajan pään suojaaminen peräti kahdella eri elementillä olisi.Sitä kannattaa varmaan myös miettiä, että miksi moottoripyöriä on edes olemassa? Miksi nyrkkeilyä ei ole kielletty? Miksi base hyppääminen on edes sallittu? Miksi alkoholia ja tupakkaa saa myydä? Miksei ole kypärä pakkoa kaikilla ja kaikkialla? Miksei ole laitonta kävellä rappusia pitämättä molemmin käsin kaiteesta kiinni? Miksei elämä ole pelkkää pumpulihattaraa? Pitäisi varmaan kieltää itse elämä, kun se on niin vaarallista ja kuolleisuuskin on 100%.![]()
Voi morjens taas.. Ne tekee siellä tv-lähetystä. Jos haluat radioselostusta, ei sitä kannata kaupalliselta tv-kanavalta hakea.No luulis kyllä ettei voi jää huomaamatta, itekin sen kyllä näin. Mutta selostamo ei nähnyt tai eivät ainakaan millään tavalla kommentoineet.
Ihan Toni vaan.Iso hatunnosto Tony Vilanderille, joka oli erittäin hyvin hereillä lähetyksessä ja teki todella hyvää työtä arvioissaan! Maailmanluokan suoritus.
Minusta tässä on yhtäläisyydet Ayrton Sennan kolariin. Kova pysäys, ja päävamma. Kerrottiin, että vietiin tajuttomana sairaalaan. Muutaman tunnin päästä Matti Kyllönen julisti kuolleeksi Ruutulipussa.Ihan samaa sanottiin 95 Adelaiden aika-ajojen jälkeen eräästä kuskista.
Täysin tarpeeton kommentti tässä tilanteessa.Ihan Toni vaan.
Kukaan ei pakota ketään ajamaan F1-autoa. Riskit on osa lajia ja ne tiedostetaan ja osa kuskeista jopa jollain tapaa nauttii lajin vaarallisuudesta. Hyvänä vertauksena vaarallisuuden nautinnosta esimerkiksi mäkihyppy.Sinun mielestäsi kaikessa pitää siis olla kuolemanriski ja toiminnan luonne ja sitä kautta arvokkuus katoaa täysin, jos sitä pienennetään? Formula 1-sarja on kokenut vähän suurempiakin muutoksia kuin kuljettajan pään suojaaminen peräti kahdella eri elementillä olisi.
Suljettu ohjaamo tuskin suojaisi törmätessä kovaan kiinteään esineeseen, nytkinhän moottorinkate irtosi.Sinun mielestäsi kaikessa pitää siis olla kuolemanriski ja toiminnan luonne ja sitä kautta arvokkuus katoaa täysin, jos sitä pienennetään? Formula 1-sarja on kokenut vähän suurempiakin muutoksia kuin kuljettajan pään suojaaminen peräti kahdella eri elementillä olisi.
Sennan pään lävisti tukivarsi, ilman tätä Senna olisi selvinnyt ilman vammoja. Käsittääkseni Bianchin vammat johtuvat kontaktista traktoriin (tai pelkästään pysähdyksestä) joka tuotti aivoverenvuodon.Minusta tässä on yhtäläisyydet Ayrton Sennan kolariin. Kova pysäys, ja päävamma. Kerrottiin, että vietiin tajuttomana sairaalaan.
Jaa. Noh. Ayrtonista nuo aiemmin mainitut väitteet pitivät paikkansa.Minusta tässä on yhtäläisyydet Ayrton Sennan kolariin. Kova pysäys, ja päävamma. Kerrottiin, että vietiin tajuttomana sairaalaan. Muutaman tunnin päästä Matti Kyllönen julisti kuolleeksi Ruutulipussa.
Morjes vaan.Voi morjens taas.. Ne tekee siellä tv-lähetystä. Jos haluat radioselostusta, ei sitä kannata kaupalliselta tv-kanavalta hakea.