Juomisilmoitukset #5

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Costa Rican tummempaa tummaa kahvia kevytmaidulla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Aijai jäis sullakin noi maitokahvir historiaan kun korvaisit ne "piri" ei vaa x-tra coffee creamerilla. Enää maito käy tietysti vielä ruokajuomana ja ja jos on tulisempaa välillä niin kieli tykkää. ^^
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Aijai jäis sullakin noi maitokahvir historiaan kun korvaisit ne "piri" ei vaa x-tra coffee creamerilla. Enää maito käy tietysti vielä ruokajuomana ja ja jos on tulisempaa välillä niin kieli tykkää. ^^
Sisältää glukoosisiirappia 60% ja kookosöljyä 35%. Ei kai siinä. Sokeria en ole kahvin kanssa käyttänytkään, vaikka mitenkään ehdoton en ole asian suhteen. Voisihan sitä purkillisen kokeilla kun suositellaan :D
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4402
Sijainti
Salo
Olen kokeillut monia eri "maitoja", viimeisin on kookoksesta tehty Coconut Barista. Usein käytettyjä on myös Alpron no sugars soija ja Rainbown mantelijuoma jossa myös 0 g sokeria.

Jos lehmänmaitoa niin punaista.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Pilaa kyllä kahvin tehokkaasti.
Itse olen välillä laittanut kahviin Fazerin Aito Barista kaurajuomaa, ja ihan hyvän makuista on. Noin muuten olen kyllä hieman epäileväinen teollisten vege-einesten terveellisyydestä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4402
Sijainti
Salo
Noin muuten olen kyllä hieman epäileväinen teollisten vege-einesten terveellisyydestä.
Moni teurastamolla töissä ollut on sanonut, ettei sen jälkeen ole jauhelihaan koskenut, kun on nähnyt mitä kaikkea myllyyn menee.

Mitä tulee vege-einesten terveellisyyteen, aina kannattaa miettiä montako työvaihetta on välissä ennen kuin tavara on edes raaka-aineena odottamassa kypsennystä. Jo ihan kaurapuurosta lähtien; luomuinta on kun puuro tehdään kokonaisista suurimoista, kakkoskategoriaa on leikatut suurimot, vasta sitten täysjyvähiutaleet ja kaikista prosessoiduinta höttöä ovat vaaleat pikahiutaleet.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1931
Sijainti
Vyborg
Moni teurastamolla töissä ollut on sanonut, ettei sen jälkeen ole jauhelihaan koskenut, kun on nähnyt mitä kaikkea myllyyn menee.

Mitä tulee vege-einesten terveellisyyteen, aina kannattaa miettiä montako työvaihetta on välissä ennen kuin tavara on edes raaka-aineena odottamassa kypsennystä. Jo ihan kaurapuurosta lähtien; luomuinta on kun puuro tehdään kokonaisista suurimoista, kakkoskategoriaa on leikatut suurimot, vasta sitten täysjyvähiutaleet ja kaikista prosessoiduinta höttöä ovat vaaleat pikahiutaleet.
Joo, liikkeet markkinoivat kaupoissa tyyliin että ostakaa vegaanisia tuotteita enemmän kuin lihatuotteita huolimatta siitä että mitä aineita ja siirtymä vaihetta on tuotteen kohdalla on tehty kulissien takana.
Itse syön paljon kalaa,kanaa,salaattia,pastaa,riisiä eli kevyesti mutta sen verran että saan tarpeeksi proteiinia niistä elimistööni ja myös kaurapuuroa tulee silloin tällöin syötyä aamuisin, jos jaksan innostua keittämään aamulla.
Lihaa ja vihanneksia kannattaa syödä yhtä paljon elämässä koska molempia juuri eniten tarvitsemme terveyttämme varten.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4642
Itse olen välillä laittanut kahviin Fazerin Aito Barista kaurajuomaa, ja ihan hyvän makuista on. Noin muuten olen kyllä hieman epäileväinen teollisten vege-einesten terveellisyydestä.
Juu en vaa tykkää. Kaverit sitä pakkojuottaa, mutten pidä noista siemennesteistä.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2075
Kahvia oatlyn harmaalla, sanoin kun muniani nuolin :p

Lehmänmaitokin menisi paremman puutteessa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Kahvia Jonin suosittelemalla Xtra Coffee Creamerilla. Enpä nyt tiedä. Menettelee, jos maito on loppu :rolleyes:
 

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Muistakaa juoda!

Itse hörpin teetä. Tarkoitus oli juoda liptonia, mutta huomasin, että keittiön kaapin nurkassa lojui näköjään yksi pussi S-ryhmän Rainbow'ta. Nappasin sen ja ihan hyvää on.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Kahvia mustana. Liikaa tullut juotua täysmaitoa kahvin kera.
 
Ylös