Juon parhaimmillaan...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Nykyisin tulee juotua pelkästään virallisia ja asianmukaisesti verotettuja juomia. Tänään tuli bongattua Alkosta allaolevan kuvan mukainen retrojuoma.

Näytä liitetiedosto 17303

Laitoin kylmyämään ja juon yömyssyksi.

Ai niin, Alkon kassatytön valkoisen kauluspaidan nappirivi oli sillai sopivasti sisään-ulos mutkalla, että oli muutakin bongattavaa. Puuterinväriset liivit. Anteeksi.
Saat anteeksi. Minä laitan tuon juoman maistettavien listalle. Laitilan vastaavaa olen maistanut ja hyvää oli. Itselläni tällä hetkellä Karhu A.

Törni

Well-known member
90-luvun lopulla oli muotia hankkia ja nauttia kuvan juomaa:

Ilmeisesti tuo ei ollut kovin pahaa myrkkyä, koska edelleenkin kuljen, elän ja hengitän.
Muistan hämärästi tuon saman juoman. Siitä liikkui muistaakseni melkoisia kauhutarinoita. Joku väitti, että tuota lantrailtiin Virossa autotalleissa ja kuolo korjaa jos juot :p

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Työmaakahvia. Vielä ehtii juoda rauhassa, kohta tämä seesteisyys on mennyttä...

Se ITG:n muistelema pirtulentäjä tosiaan etsi lain rajoja, (ainakaan) silloin ei sallittu tuoda tai myydä yli 80%vol.alc vahvempaa tavaraa juontitarkoituksessa.

Viimeksi Alkon kassalla ei tullut bongailtua liivejä, mutta palvellut henkilö on näkynyt järjestelytehtävissä Vantaan Vauhtipuistossa.

markoj

Custom User
Ilmeisesti tuo ei ollut kovin pahaa myrkkyä, koska edelleenkin kuljen, elän ja hengitän. Oletan tuota olleen myynnissä jopa kaupoissa ulkomailla. Ehkäpä Virossa? Oikaiskaa, jos olen väärässä. Sattoipa tuo Royal jopa olla ihan oikeaa, puhdasta ja kunnollista pirtua? Ken tietää.

Muistuu hämärästi mieleen pirtun maahantuontikiista... Joku suomalainen lentäjä, tms. oli ostanut pullon Royalia kaupasta jostain maasta verot yms. asiaan kuuluvat maksut maksaen. Suomen tulli ei antanut ko. henkilön tuoda pulloa maahan. Muistaako kukaan muu paremmin?

Royalin kadottua markkinoilta ostin kerran muutaman putelin American Corn Spiritiä. Tai jotain siihen suuntaan. Se se oli 'myrkkyä'. Mitä lie teollisuusalkoholia? Palautin juomat ja sain rahat takaisin. Yllätyin.
Paljon tota ja vastaavia kitattiin 90-luvulla. Mä en muista noista johtuvia ongelmia lainkaan, paitsi hirmuiset humalat. Saatto niitä silti toki olla. Hieman myöhemmin, joskus vuosituhanen vaihteen tienoilla sitte Viron tuontiviinoista, ihan virallisen olosista puteleista pari paikallista sai metanolimyrkytyksen. Ainakin osin laivalla noi pirtut käsittääkseni tuli, kun satamasta niitä haettiin.

Pirtuhan oli aikaisemmin samassa asemassa ku huumeet maahantuonnin osalta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mikäs nyt on rangaistus jos tuo yli 80% alkomahoolia? En siis ole jonottamassa tulliin kera piilopullojen, vaan ihan muuten vaan kysyn.
Kahvia nyt.

Törni

Well-known member
Mikäs nyt on rangaistus jos tuo yli 80% alkomahoolia?
Itse asiassa samaa olen miettinyt. Ennen ainakin kiersi sellainen urbaanilegenda, että yli kasikymppinen alkoholi luokitellaan huumeeksi. Mutta en tiedä onko toi pelkkää legendaa vai pitääkö se paikkansa.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Itse asiassa samaa olen miettinyt. Ennen ainakin kiersi sellainen urbaanilegenda, että yli kasikymppinen alkoholi luokitellaan huumeeksi. Mutta en tiedä onko toi pelkkää legendaa vai pitääkö se paikkansa.
Urbaanilegenda tuossa muuttuu propagandaksi. Yli 80% luokitellaan kyllä huumeeksi EU-tasolta asti. Itse olen onnistuneesti pystynyt tuomaan 90-luvulla 96% viinaa vesipulloissa. Ongelma siinä on, että viina aiheuttaa aina kärhämiä ja tappeluita, kun taas vihreä wunderbaum-piippu aiheuttaa rentoutumista ja kiivaita käskyjä: "Relaa vähä!":D

Turussa keskustassa avautuu muuten joku Green House, e-sähkötupakka ja siihen aion kaikki tupakkini vaihtaa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.