Jyrki Järvilehto vakavassa veneilyonnettomuudessa

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Entä jos ei ole syytön oikeasti, mutta oikeus pitää syyttömänä. Mitäs sitten?:doubtful:
Tuskin oikeus pitää syyttömänä, mutta voi hyvinkin ajautua siihen tilaan, että on todettava jotta syyllisyyttä ei voida todistaa aukottomasti, "without reasonable doubt", jolloin syyllinen voi hyvinkin jäädä tuomitsematta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuskin oikeus pitää syyttömänä, mutta voi hyvinkin ajautua siihen tilaan, että on todettava jotta syyllisyyttä ei voida todistaa aukottomasti, "without reasonable doubt", jolloin syyllinen voi hyvinkin jäädä tuomitsematta.
Et ymmärtänyt kysymystä, mutta ei se mitään, kun ei ollut sulle edes aseteltu.:eek:

Automenu

Well-known member
Niin, mutta kuten kysyin, niin jos ajoi, niin toivotko että 'murhaaja' pääsee tuomioitta?
En tietenkään toivo, että JJ pääsisi kuin koira veräjästä. Yksinkertaisesti syyttömyyttä, jos se vain pystytään todistamaan.

Törni

Well-known member
Paljonkohan tommonen asiantuntijalausunto maksoi?
JJ ei itse muista veneonnettomuudesta mitään.

Ottamatta kantaa puolesta tai vastaan niin miksi JJ ei usko itse aikaisempia todisteita ja asiatuntijalausuntoja siitä kuka venettä on ajanut vaan etsii kuumeisesti päinvastaisia todisteita?

Onko JJ sitä mieltä, että nyt on käynnissä joku salaliitto häntä vastaan? :p

PS. Ok myönnetään; tämä on pientä piruilua.

Teoderik

Banned
Entä jos ei ole syytön oikeasti, mutta oikeus pitää syyttömänä. Mitäs sitten?:doubtful:
Siitähän meidän oikeusjärjestelmämme lähtee, että syyllisyys pitää todistaa. Jos hovioikeus katsoo, että todisteet eivät riitä syyllisyyden toteamiseksi, niin sitten tietenkin pitää vapauttaa. Oli sitten syyllinen tai ei. Parempi muutama syyllinen vapaana kuin oikeuslaitos, joka tuomitsee ilman riittäviä faktoja.

Törni

Well-known member
Siitähän meidän oikeusjärjestelmämme lähtee, että syyllisyys pitää todistaa. Jos hovioikeus katsoo, että todisteet eivät riitä syyllisyyden toteamiseksi, niin sitten tietenkin pitää vapauttaa.
Mä olen eri mieltä. Minusta pitää tuomita tarvittaessa ilman todisteita :thumbup: