Örfil
Guest
Onkos teillä muuten jyvikset läppäri rattorissa mukana ja WLAN tai joku mokkula?
Hain 2 säkkiä lisää. Huomenta.Koristekatetta tuli laitettua norjanangervojen juurille. Väri: hiilenmusta.
Ei ole ei, eihkä sellaases höykyytykses mitää läppäriä pystyisi käyttähänkää.Onkos teillä muuten jyvikset läppäri rattorissa mukana ja WLAN tai joku mokkula?
Ei taida hyvin yleistä olla vielä, ainakaan täällä pikkutilojen Savossa. Varsin hienoja kartta- / GPS- paikannus / koneohjaus /satomittaus yms- sovellutuksia on olemassa. Isojen tilojen eräs apukeino tarvikekustannuksien minimoimiseksi.Onkos teillä muuten jyvikset läppäri rattorissa mukana ja WLAN tai joku mokkula?
Lauantaina kävi kans sellanen juttu, että sadealue osuikin isojoelle, ja ennustus näytti, että auringonpaistetta olis riittäny koko viikonlopulle, mutta ei kun ei. Yks 5 hehtaarin pala jäi vesisateen armoille, ja sielä oli sitte satanu 30 milliä tunnissa, kun parin kilsan pääs oli vettä tullu vain nelijä milliä.:wall:Eilen niitin aloitusrykäisyn, reilu 7 ha, että tänään tulee urakoitsija paalaamaan. Tulikin sade aamulla: Potuttaa! :dunno: Sade hyppäsi 100 km ylemmäksi mitä eilen aamulla sääENNUSTUS oli.
Näinhän se on, säätila on vaihtuva ilmiö ja sen ennustaminen Suomessa varsin hankalaa. Eka tunti opistossa alkoit tuolla lailla... Varmaan joku 15-20 milliä on tullut tänään vettä, pari päivää kuivatellaan... Mutta ensi viikkokin lauantaista alkena on ennustettu sateiseksi..:thumbfh: Kahden-kolmen päivän hommaa saa vartoa pari viikkoa..:wall: No, sellaista tämä on....., ettei mee heinät vanhaksi, (huom: McHalen paalainkäärijällä) ja minä Ännävalametilla ajahan paalia pellonreunaan, olihan kosteita ja painavia paaleja :nope:
Tähän suuntaan se on menossa meilläkin, kohta ei jää kuin työn ilo käteen kun ynnäillään tuloja ja menoja.Toiminta hiipuu pikkuhiljaa...
Isojoella on Fusion 1Taitaa tuo McHale olla kova peli, paikallinen viljelijäurakoitsija vaihtoi pari vuotta sitten sellaiseen. Itse en ole laittanut rahaa maatalouskoneisiin kohta kymmeneen vuoteen. ( tai no läppäri ja uusimmat tulostimet taitaa olla kalustosssa tai paremminkin kertapoistoina ) Toiminta hiipuu pikkuhiljaa...
EDIT: vilkaisin pari vuotta vanhojen Fusion 2;ten hintoja,,, luokkaa 60- 70 000 € veroineen näyttä olevan:thumbfh::thumbfh:
Mä kävin kans penskana keksijäpäivillä. Näin taimien istutusputken. Hirvee menestys. Nyt on mettää joka puolella!Mä olin joskus 80-luvun alkumetreillä keksijäpäivillä kaverini ja isänsä kanssa jossain päin hämettä.
Suomalaiskeksijät esittelivät siellä mitä moninaisimpia keksintöjään toisilleen ja pienelle vierasjoukolle.
Yksi tuolloin esitellyistä keksinnöistä oli just tuollainen muoviin pakkaava pyöröpaalain.
Sen jälkeen olen pannut merkille, että ko. kaverin keksintö on lähtenyt hyvin vetämään - noita paketteja kun näkee pellonreunat väärällään nykyisin. Muihin tapahtumassa esiteltyihin keksintöihin en muista sittemmin törmänneeni.
TURENGISSA!Mä olin joskus 80-luvun alkumetreillä keksijäpäivillä kaverini ja isänsä kanssa jossain päin hämettä.
Saatto muuten hyvinkin olla just tasan Turengissa. Varmuudella 50 km säteellä siitä. Janakkala, Lammi, Turenki, Loppi, Hikiä tms..TURENGISSA!