Jyväskylä 2003

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Luulisin, että Marcus olisi hoitanut rallin kotiin ihan pelkällä kilvanajollakin. Marcus oli ennen Ouninpohja II:a n. 5 sekuntia Märtinin edellä ja oli hurjassa vauhdissa Ouninpohja II:n väliajoissa (yli 10 sekuntia Burnsin edellä) ennen kuin Peugeot sanoi sopimuksensa irti. Jos Märtin olisi ajanut Ouninpohja II:n samaan tapaan kuin ensimmäisen, niin ero Bosseen olisi tuossa vaiheessa ollut n. 10 sekuntia.

Pykälistö oli kieltämättä iso pettymys. Mistä voi johtua, että viime kaudella huonommalla kalustolla Juuso veteli ihan kärjen tuntumassa ja nyt vauhti ei riittänyt edes Lindholmille ja Tuohinolle? Hyvä ehdotus voisi olla siinä, että viimekaudella Juuso ajeli sm-sarjaa ja pääsi hyvällä tuntumalla baanalle. Nyt ollaan vain heitetty pari ensimmäistä ek:ta noissa kirotuissa Välimeren paskarinkiralleissa, eikä sillä tavalla ajotuntuma pääse järin hääviksi kehittymään.

Mcraen ajo ansaitsee maininnan. Keskeytykseensä asti Colin tuli varsin hienosti n. 17 s Burnsin perässä. Etenkin Ouninpohjan vaikealla ek:lla Colin ajoi vahvasti (ei päätä pakota?). Ulosajon voi ehkä laittaa jossain määrin juuri saadun aikasakon piikkiin: minuutin aikasakon jälkeen yritystä oli hiukan liikaa. Ilman tuota aikasakkoa Colin olisi vielä mukana mm-taistelussa. Mahtaa miestä harmittaa.

Loppukaudesta tulee todella mielenkiintoinen, kun hyvässä tuntumassa Burnsin ja Sainzin jälkeen tulevat tämän hetken nopeimmat kuskit Grönholm, Märtin, Loeb ja Solberg. Grönholmin lisäksi Märtinillä ja Loebilla voi olla sanansa sanottavana seuraavissa kolmessa asvalttirallissa. Jos Marcuksella vauhtia piisaa, niin miehiä kyllä luulisi riittävän Rikun väliin monta kappaletta.

<small>[ 10-08-2003, 16:46: Message edited by: Valde ]</small>
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Pykälistön ajosta tuli mieleen Kytölehdon yritykset kunnon kalustolla Jyskälässä, olisko ollut liikaa ulkoisia paineita.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
pmv:
Koostetaanpa hieman Jyskälän tuloksia.

Richard Burnsin meno oli ehkä vähän vaatimatonta paikka paikoin. Voiton mahdollisuudet karisivat teknisiin murheisiin, mutta taktisesti ajava Bruns ei näemmä kavahda tappiota, vaan ottaa vastaan tarjotut MM-pisteet.
Mun mielestä Burns ajoi yllättävänkin lujaa alkupätkillä. Luulin että mies jäisi selvästi muiden matkasta, mutta oli koko ajan kärkivauhdissa.
Viimeisen pätkän kisa Solbergin kanssa osoitti kyllä, ettei Burns kuitenkaan ole "kova jätkä".
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Tilanne näyttää paskalta, mutta ei mahdottomalta. Bussella on ollut tänä vuonna sitä uskomatonta epäonnea, jota oli kaksi vuotta sitten ja josta vuosi sitten ei ollut tietoakaan. Sainz on tasaisesti Bossea selvästi huonompi, ja Burns jää varmasti Marcukselle, jos joka kisassa tullaan maaliin.

Jos Marcucselle ei tule loppuvuonna ongelmia, maailmanmestaruus on jopa todennäköinen, sillä onhan hän tämän hetken maailman paras rallikuski, vaikka Markko Märtin hengittääkin tiukasti niskaan.
Ja ehkäpä se Burnskin saa niitä murheita viel kohdalleen. :)
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Pahoin pelkään, että MM-taistossa kuskit syövät toistensa pisteet, jolloin "hitaasti kiiruhtava" Burns vie kyllä potin. :(

Mäkinen :( mitä voi sanoa. Joka pätkällä jotain käsittämätöntä: milloin ei toimi kypäräpuhelimet, milloin rikkoutuvat kaikki renkaat, milloin vain joku, milloin lukot on pielessä, milloin vaihdenumerotaulu ei pelitä jne. jne. liekkö yhtään "puhdasta" EK:ta? Vaikka sympaattinen kaveri onkin niin silti pakostakin alkaa jo epäileen...
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Mikäs Sainzille tuli, kun hän putosi kakkospaikan kisasta lähes kättelyssä? Oliko vain hidas?

Jostain lehdestä luin Gardemaisterin tiivistelmän animaatiosta, jossa oli vertailtu eri autoja. Garde totesi, että Fordilla on tällä hetkellä selvästi paras moottori. Tämä näkyy mutkista ulos tullessa, kun ruvetaan kiihdyttämään. Grönholm jää selvästi jälkeen, mutta ottaa Märtinin kiinni mutkataipaleella.

Skodan moottorin hän totesi olevan raakile, josta ei vielä saada likikään koko potentiaalia ulos. Kun saadaan, sijoitukset noussevat selvästi.

Lopuksi asiantuntematon kysymys. Mitä kansallisuutta edustavat Solbergin ja Märtinin kartturit? Tyhmyyttäni en tunnista heidän lippujaan.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Tolerantti
Lopuksi asiantuntematon kysymys. Mitä kansallisuutta edustavat Solbergin ja Märtinin kartturit? Tyhmyyttäni en tunnista heidän lippujaan.
Solbergin kartturi on walesiläinen ja Märtinin englantilainen.

<small>[ 11-08-2003, 11:15: Message edited by: Faustus ]</small>
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Mutku:
Pahoin pelkään, että MM-taistossa kuskit syövät toistensa pisteet, jolloin "hitaasti kiiruhtava" Burns vie kyllä potin. :(
Onhan tämä visio tietenkin täysin mahdollinen ja jopa realistinen. Täytyy kuitenkin muistaa, että jos näin käy, niin sitten käy. En itsekään pidä ajatuksesta, että mestaruutta juhlisi kuljettaja joka ei ole voittanut kauden aikana - taikka paremmin sanottuna kahden kauden aikana - yhtään kisaa, mutta pisteillä niitä mestaruuksiakin voitetaan, ei osakilpailuvoitoilla. On totta, että 10-6-4-3-2-1-systeemillä Bosse johtaisi MM:ää, mutta silloin voisi taas kysyä, että onko tuokaan ihan reilua kun mies on saalistanut pisteitä vain neljästä rallista.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Tuolla toisissa topiceissa on nuoriso-osastoa mollattu aikatavalla. Turhia paineita suotta kasataan niskaan ja lehdetkin kirjoittelee aivan ihmejuttuja. Onneksi kaikki oikeasti tärkeät ihmiset, kuten tallipäälliköt tietävät autojen erot ja osaavat muutoinkin vertailla aikoja sekä asioita oikeassa valossa, oikealta kantilta.

Pykälistön ehdoton ykköstavoite oli maaliin pääsy. Siitä oli annettu tiukka käsky. Se pistää hieman rauhoittamaan menoa. Eikä Bozianin Pösöt ole tehdasautoja, eli pitäisi vetää jatkuvasti limitillä, jos mielisi kärjessä keikkua.

Samoin Hirvosen Focus on 02 mallia, eikä mies päässyt ennen kisaa testaamaan lainkaan tulevaa kilpuriaan. Onneksi Viita antoi Mikon treenata omallaan, jotta oli edes hiukan tuntumaa päällä. Nämä seikat huomioiden Hirvosen suoritus oli oikein mainio keskeytykseen asti. Etenkin Duval jäi pätkäajoissa jatkuvasti, vaikka on testannut huomattavasti enemmän ja alla on samanlainen 03, kuin Märtinillä.

J-M ajoi vasta TOISEN rallinsa Suomessa ja ensimmäisen Jyskälän, joten jo maaliinpääsy on loistava suoritus!

Jouhki testaa aina erittäin huolellisesti suojatikseen valittavat, joten miehissä on varmasti potentiaalia. Antakaa edes hiukan aikaa hepuille kerätä kokemusta, sillä ilman sitä on yksinkertaisesti mahdotonta pärjätä tämänkään lajin huipulla. Mikä olisi edullisempi tapa kerätä WRC-kokemusta MM-ralleista??? Voisiko joku valaista?

Tuohinon suoritus olikin todella erinomainen! Paras yksityiskuski Jyväskylässä on aina kova juttu ja vielä yleiskilpailun 7.!!! Toivottavasti aukeaisivat ovet nyt jo tehdastiimiinkin.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Kuitenkin pistää miettimään, että olisiko noiden junioreiden sittenkin järkevämpää ajaa kotimaassa paljon ja täysillä, vaikka sitten vähän huonommillakin autoilla, kuin kiertää ympäri maailmaa hyssyttelemässä. Hirvonenkin taitaa Fordin testeissä pääosin juoda pullakahveja, sekö sitten kehittää kuljettajaa? Ajamaan pitää päästä, sama se millä autolla. Kaikkia niitä voi rajoilla tuoda.

Pykälistö, Tuohino ja Paasonen ovat samanikäisiä kuin Märtin, joten... kannattaako heistä edes odottaa enää mitään?

Miksi muuten Paasonen ei ajanut Jyskälää? Olisi hän varmasti alleen jostain jonkun Ladan löytänyt, että olisi päässyt edes kiertämään reitin.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Nuorille pitää toki antaa aikaa, mutta meneekö WRC-sarja siihen, että yli puolet kuskeista ovat näitä lupauksia jotka harjoittelevat tulevia vuosia varten ties kuinka monta kautta? Mielestäni rallikuljettaja voi jatkaa uraansa ihan hyvin sinne 40 ikävuoteen asti, jopa kauemminkin. Turhaan näitä nuoria lupauksia tuodaan kiertämään sarjaa viisi vuotta, jotta olisi hyvät mahdollisuudet menestyä sitten vuonna 2010. Varsinkin jos se menee tuollaiseksi pelkäksi turistiajoksi niin eihän siitä ole loppujen lopuksi hyötyä edes kuskille itselleen. Esimerkiksi Hirvonen keskittyy tänä vuonna pelkästään oppimaan niitä ralleja, mutta siltikään tuollaisella ajolla ei herätetä tallipäälliköiden kiinnostusta.

Tämä kolmatta kuskia koskeva sääntöuudistuskin on silkkaa pelleilyä, josta ei loppujen lopuksi hyödy kukaan. Esimerkkinä voitaisiin mainita Ford, jossa Hirvosesta tullee se kolmoskuljettaja. Voi olla, että hän ja monet muutkin saavat odottaa todella kauan päästäkseen ykkös- taikka kakkoskuskiksi johonkin tiimiin juuri sen vuoksi, että useimmat rallikuljettajat lopettavat ajohommat vasta nelikymppisinä jos silloinkaan. Tässä vaiheessa se kolmoskuski tuskin on enää mikään tulevaisuuden lupaus. Tuntuu siltä, että tämä menee siihen suuntaan, että kuskeja koulutetaan yhä enemmän itse MM-sarjassa, eikä jossain juniorisarjassa. Voiko joku parikymppinen vielä olla kypsä rallikuljettajaksi? Näyttää ainakin siltä, että FIA on tätä mieltä. Mutta miksi sen oppimisvaiheen pitää tapahtua itse MM-sarjassa kokeneiden konkareiden kustannuksella?

Muutenkaan en ihan ymmärrä mikä juju näissä sääntöuudistuksissa on, kun eivät ne huhujen mukaan vähentäisi niitä kulujakaan. MM-sarjahan on tänä vuonna erittäin jännittävä, joten ihan turhaan tätä konseptia yritetään parantaa. Se toimii tälläkin hetkellä todella loistavasti. En myöskään usko, että rallikansa haluaa katsoa näitä ylihehkutettuja "nuoria lupauksia" harjoittelemassa ek-reittejä rallin virallisessa MM-sarjassa taitavien ja kokeneiden kuljettajien kustannuksella.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mulla on kyllä aika raaka asenne näitä nuoria juniori WRC-kuskeja kohtaan, mutta mielestäni näkemykseni on perusteltu. Jo tuo lyhennelmä WRC kertoo, että kyseessä pitäisi olla maailman huiput omalla alallaan. Jotta sinne huipulle pääsee, pitää edetä tietyt portaat läpi. Mikä järki siinä on että maailmanmestaruusosakilpailussa mukana porukkaa harjoittelemassa? Eikös ne harjoittelut pitäisi siinä vaiheessa olla jo suoritettuna kun lähdetään MM-tason tapahtumaan. OK, junioriluokassa kierretään MM-tasolla, mutta kukaanhan ei siinä erehdy luulemaan kuskien olevan jo valmiita ammattilaisia. Vähän niinkuin futiksessa on junioreiden MM-kisat erikseen.

En sano, etteikö Hirvosesta tai J-M Latvalasta voisi tulla huippukuskeja, mutta varmemman vakuudeksi kaverit voisivat käydä voittamassa vaikka pari SM-kisaa. Ei sinne nyt heti tarvi lähteä, voi opetella pari vuotta sillä WRC-autolla. Jos sittenkään ei pärjää vaikkapa Basti Lindholmille, niin uravalintaa olisi syytä miettiä uudestaan.

Jani Paasonen ja Janne Tuohino ovat todistaneet vauhtinsa kansallisella tasolla ja WRC-autoilla MM-ralleissa, mielestäni se pitäisi palkita tehdaspaikalla. Kaverit ovat osoittaneet nopeutensa pienemmissä tapahtumissa ja luokissa. Sitä odottattaisin kaikilta MM-sarjan kuskeilta.

Niin ja miksi helvetissä huipputasolla ajaville kuskeille ei saisi asettaa paineita. Voi hellanlettas kun joku asettaa meidän junioreille turhia paineita, sehän voi häiritä niiden opettelua. Ihan vaan pienenä uutisena voin kertoa, että niitä paineita on siellä rallin maailmassa jokaisella ja paineensietokyky lienee jokaisen autourheilun ammattilaisen perusvaatimus. Voi vain kuvitella minkälaiset henkiset paineet esim. Bossella ja Tommilla oli ennen kuin pääsivät ammattilaisksi.

<small>[ 11-08-2003, 16:17: Message edited by: pmv ]</small>
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Tosiaan, Paasonen, Tuohino ja jopa Kristian Sohlbergkin ovat hankkineet kokemusta kotimaan kautta, mutta en tiedä onko Hirvosta ja Latvalaa syytä suoranaisesti syyttää erilaisen tien valitsemisesta, tai pikemminkin sille pääsemisestä?
Hirvosesta en osaa sanoa kuljettajana juuta enkä jaata, mutta Jari-Matti Latvala on tehnyt varsin vakuuttavaa työtä ikäänsä ja siihen nähden, että Focustaan ei saa särkeä missään nimessä, vaan maaliin pääseminen on etusijalla taustavoimien filosofiassa.

Itse katsoin Ouninpohjan kahteen kertaan. Ensi vuonna uudestaan!

<small>[ 11-08-2003, 16:21: Message edited by: -ha- ]</small>
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
pmv
[Niin ja miksi helvetissä huipputasolla ajaville kuskeille ei saisi asettaa paineita. Voi hellanlettas kun joku asettaa meidän junioreille turhia paineita, sehän voi häiritä niiden opettelua. Ihan vaan pienenä uutisena voin kertoa, että niitä paineita on siellä rallin maailmassa jokaisella ja paineensietokyky lienee jokaisen autourheilun ammattilaisen perusvaatimus. Voi vain kuvitella minkälaiset henkiset paineet esim. Bossella ja Tommilla oli ennen kuin pääsivät ammattilaisksi.[/QB]
Tuo olikin minulle aivan uutta!!!!! Kiitos kun suuressa viisaudessasi valaisit! :D
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
-ha-:
...Jari-Matti Latvala on tehnyt varsin vakuuttavaa työtä ikäänsä ja siihen nähden, että Focustaan ei saa särkeä missään nimessä, vaan maaliin pääseminen on etusijalla taustavoimien filosofiassa.
Taustavoimien filosofian taustalla lienee ajatus, että J-M:sta tulee aikanaan voittamaton, kunhan hän kymmenen vuoden hyssyttelyn jälkeen osaa reitit ulkoa. Sitten ei tarvita edes kartturia. Vaan kun kymmenen vuotta on hyssytellyt, niin osaako sen jälkeen muuta kuin hyssytellä?

Toki on arvelluttavaa tuomita noinkin nuori kaveri, enkä niin edes halua tehdä. Silti epäilisin sekä Latvalan että Hirvosen saavan enemmän "laatukilometrejä" taakseen, jos ajaisivat yksityisinä kotimaan sorakaukaloissa. Kun katsoo suomalaista rallihistoriaa, niin eipä tuota vanhan mallista koulutuskanavaa ainakaan huonona voi pitää.

"Laatukilometreinä" pidän nimenomaan niitä, jotka ajetaan Suulperimaisesti seisaalleen, 111 prosenttisella yrityksellä. Sillä tavalla se itseluottamus kasvaa.

Reitteihin voi tutustua paitsi wrc -autolla, myös polkupyörällä.

<small>[ 12-08-2003, 14:14: Message edited by: larzzon ]</small>
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Miksi jonkun todellista uraa haluavan tulisi hilata Suomessa SM-sarjaa? Joo joo, sehän on mielestämme paras sarja, mutta kyllä vaan edelleen Brittien mestaruutta seurataan enemmän. Jos on mahdollista körötellä tallipaikalla (tai lähellä), niin siinähän sitä saa kokemusta (mutta suomalaisia sillä ei tietty vakuuteta) ja saa ajaa muutakin kun suomalaisia sorateitä (joita on kokonaista yksi osakilpailu ja sitähän useimmat suomalaiset ovat jo ajaneet aloittaessaan). Eiköhän se Latvalan poika vielä ehdi Suomessakin ajaa, nyt kun tuli ajokortti-ikä täälläkin täyteen (ja ulkomailla saatua julkisuutta).

Juuso ja Jani ovat lupauksia, mutta olisiko taakkana juuri tuo lähes pelkästään Suomessa ajelu (ja tietäen kuinka kiinnostuneita suomalaisfirmat ovat sponssamaan, niin hevillä ei ulkomaille sillä rahalla lähdetä). Jos Väli-Jussi pystyy täällä vetämään SM-sarjassa 3 sakkiin, niin se ei kyllä juuri kovasta tasosta kerro...(silti nostan Jussille hattua pyrkimyksistään ja saavutuksistaan!)

Hirvosen Mikkoa kannatti seurata jo ennen yleiseen nousua, Suomessa kun ajetaan muutakin kuin vain yleisen SM:ää. Fordiahan Mikko ajaa, mutta testitunnit ovat vähissä ja ilman testiä ei tunne autoaan ja sen rajoja ja jos käsky on tuoda kotelo ehjänä maaliin joka kisasta, niin siinä on meidän muiden turha spekuloida pojan lopullista nopeutta. (Jyskälän testikin laina-autolla).

Totuus tietty on, että kaikki penkalla olijat ja spekuloijat ovat ne kaikkein nopeimmat kuskit...
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Olipas rankka viikonloppu Jyskälässä, aamusta iltaan menossa johonkin suuntaan tai odottamassa meiningin alkamista. Kerkesi käymään tällä kertaa yhdeksällä pätkällä, yhdessä huollossa ja palkintojenjaossa. Harmittavasti suomalaiset tippuivat leikistä. Onneksi voittaja oli jokin muu kuin punaista pikkuautoa ajava engelsmanni. Solbergin ajo viimeisellä pätkällä ja nousu toiseksi oli myös hyvä juttu Grönholmia ajatellen.

Lieneekö palkintojenjakoa ollut seuraamassa kovinkaan paljon suomalaisia? Tuntui, että ympärillä kaikki puhuivat viroa. Viron lippuja ainakin oli riittävästi.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Henk. koht. nostaisin Hirvosen paljon Latvalan yläpuolelle. Latvala on saanut ajella rallipelejä jo kolmipyöräisestä lähtien, joten kokemuksessa tuskin jää paljoakaan Mikolle, joka muistaakseni ajaa ruhtinaallista kolmatta rallikauttaan. Mikko on ajamalla jäänyt kärjestä sellaise 7 min. per-ralli. Latvalalla tuntuu olevan 15 minuuuttia, vaikka periaatteessa voitaisiin edellyttää melkein samaa tasoa kuin Hirvoselta.

Hirvosen esityksiä etuvetoisen ratissa pidettiin tosi rajuina. Nyt Suomen rallissa Mikko alkoi lunastamaan lupauksia wrc-tasollakin. Muistaakseni kolme viimeistä ek:ta ennen keskeytystä menivät nopeammin kuin Mäkisellä ja Tuohinolla. Eli otaksuttavasti Hirvonen olisi ollut puhtaan kisan jälkeen kärkeä perässä suunnilleen saman verran kuin Tommi tai vähän enemmän. Veikkaisin, että nuo Mikon viimeiset pätkäajat olivat lähes samaa tasoa kuin Sainzilla, Mcraella ja Märtinillä viime vuonna, jotka ajoivat samaa Focuksen purkkia.

Kehittymisestä vielä tulee mieleen, että esim. Alen puhuu iltapäivälehdissä ihan puuta heinää (haukkuu nuoria kuskeja). Esimerkiksi Solberg ja Märtin eivät paljoa säväyttäneet pätkäajoillaan ensimmäisillä kausillaan. Suomessa ollaan vaan totuttu erilaiseen tahtiin, kun mm-sarjaan on saatu lähettää Mäkisen ja Grönholmin tapaisia täysin valmiita kuskeja, jotka ajoivat heti ensimmäisissä wrc-kisoissa kärjen tahdissa.

<small>[ 12-08-2003, 16:08: Message edited by: Valde ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mun mielestä MM-tasolla pitäisi WRC autoilla kurvailla vain valmiita kuskeja. Suomalaisten armoton rallimaine perustuu juuri siihen, että kun lupaavalle kuskille on annettu yksi mahdollisuus, niin siihen on tartuttu molemmin käsin ja lopputulokset on olleet yleensä aivan uskomattoman hyviä. Vastakkaisia esimerkkejäkin on. Jarmo Kytölehto epäonnistu ikävästi Subarulla 98, Jarmo oli muuten kerännyt vauhtia siitä Britannian rallisarjasta... Huipuista Grönholm ja Mäkinen eivät jääneet "tekemään varmaa suoritusta ja ajamaan varmasti maaliin keräten kokemusta tulevia vuosia varten", vaan ottivat autoistaan kaiken irti. Bossella ja Tommilla ei muuta mahdollisuutta ollutkaan. Rahaa ja aikaa oli omaan uraan lyöty kiinni niin paljon, että epäonnistuminen(so. mitäänsanomaton suoritus) ei ollut optio. Samalla kaavalla Paasonen ja Gardemeister pääsivät tehdaspaikkoihin kiinni.

Mutta se on toki totta, että jos joku tarjoaa paikkaa ralliauton ratissa ja maksaa viulut, niin mikäs siinä. Pöljähän se on, joka kieltäytyisi.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
pmv:n kanssa olen aika samoilla linjoilla, että WRC:stä ei pidä tehdä mitään nuorten harjoitussarjaa. Siellä pitää ajaa maailman kovimmat rallikuljettajat. Sekin on tietysti totta, että kun kehitys tähän suuntaan on mennyt niin eipä siellä kukaan täysjärkinen kieltäydy WRC-sopimuksesta. Mielestäni kehitys menee siinä mielessä väärään suuntaan, että WRC:ssä yritetään viedä läpi periaatteessa kahta erillistä sarjaa yhdessä paketissa; on ne oikeat rallikuljettajat, jotka ajavat MM-pisteistä ja mestaruuksista ja sitten on ne nuoret jotka tulevat MM-sarjaan harjoittelemaan reittejä tulevia vuosia varten. Mihin muuhun MM-sarjaan tullaan harjoittelemaan muutamaksi vuodeksi ennen kuin mahdollisesti noustaan sinne kuumimpaan kärkeen? Eikö nimenomaan pitäisi harjoitella toisaalla, jotta sitten muutaman vuoden päästä oikeasti ansaitsisi sen paikan MM-sarjassa?
 
Ylös