Kädet lämpiminä pakkasilla?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Nahkarukkasilla pysyy jopa paremmin vaikka kyllä sieltäkin viileys mun käsissä tulee läpi helposti. Mutta normaalilla nahkahanskoissa jossa on vielä vuori niin sellasella viimasäällä vajaassa tai yli -20 niin kädet voivat mennä tunnottoman kylmiksi. Riippuu kait verenkierrosta miten hyvin tai huonosti toisilla jäätyy kädet mutta mulla todella helposti.
Kummat paremmat runkatessa?

Ria

Jäässä
Nahkarukkaset, mutta jo alle -20 ja välillä tuntuu, että sinne pitäs laittaa lapaset alle tai päälle.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Ja ainahan voi työntää kätensä toisten taskuihin. Paitsi, jos tulee tosi kylmä, voi joutua turvautumaan myös omiin. Vanha lakimiesten sanonta

Örfil

Guest
Vanha konstihan on kusta hanskoihin, se auttaa hetkosen lämmityongelmissa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Mittarilukema lähestyi lukemaa -36°C, kun olimme koirakävelyllä hetki sitten. Toinen koiransa taluttaja valitteli käsien palelemista. Minulla ei ollut ongelmia. Selitys löytyi, kun vertailimme käsineitä. Hänellä oli nahkaiset sormikkaat, joissa sormet sojottivat kukin omissa lokeroissaan. Minulla oli joululahjaksi saamani lapaset ja kädet olivat niin kotoisan lämpimät. :)

Nämä kuvatut eivät ole minun lapaseni, mutta hieman samannäköiset.

Säätiedotus kertoi pakkasten siirtyvän täältä pohjoisesta kohti etelää. On syytä tarkistaa varustetaso.

Millaisia käsineitä sinä näillä säillä pidät?
Ei tuo aloitusviestin kuva ilmeisesti näy. Laitanpas sitten vielä paremman kuvan kädenlämmittimistäni.

Suosittelen! :thumbup:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Viikon ajan olen käyttänyt mustia puhtaita villasukkia lapasina. Outoa ehkä, mutta sen takia kun kaikki muut olen hukannut, tai sitten koira on kuljettanut niitä pitkin pihoja hankeen.

Tässä nyt on tätä talvea niin vähän enää jäljellä että piruako sitä uusia enää hankkimaan. Hukkuvat ennen seuraavaa talvea kumminkin. Villasukkia silti löytyy, jos vaikka nämäkin hukkaisi. Mut vaarana sitten on jo eriparisuus.

Töihin mennessä olen kylläkin jättänyt käsisukat autoon. Ja ihan paljain käsin kantanut laukun ja paperit sisään!

En siis ole vielä jäänyt kiinni. Siis siten, että kävelisin villasukat kourissa työkavereiden eteen.