Käytätkö hammas vai sähköhammasharjaa?

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Joni

Well-known member
Koko elämäni toistaseks käyttäny normia mutta olisko aika vaihtaa sähköiseen vai mitä mieltä ootte? Olisko parempi ja harjat kestäis kauemmin? :alppu:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Sähköinen versio. Tulee huomattavasti paremman tuntuista jälkeä.

Aanrii

Well-known member
Sijainti
Täällä
Manuaalimallilla mennään. Normaaleja harjoja saa mistä vaan, jotain eksoottisen sähkömallin vaihtopäitä sais varmaan etsiä kissojen ja koirien kanssa.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ei ole tullut ikinä edes kokeiltua sähköhammasharjaa. Manuaalilla hoituu ihan hyvin, ja sähköä saa kulumaan tässä taloudessa muutenkin ihan riittävästi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kotona sähkö. Reissun päällä joutuu tyytymään käsipeliin. Ei ole niin puhdas tunne suussa.

SOKO

Well-known member
Braunin sähköhammasharja, jossa on monenlaista vaihtopäätä kielenpuhdistajasta hammastikkuun. Hammaskiveä tulee helposti hampaisiin, ja siksi tavallinen harja ei minulle oikein riitä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sähkö. Tehokkaampaa harjausta.
Yllätyin miten moni vetää manuaalilla. Meinaan hammaslääkäri mulle sanoi, että kannattaa vaihtaa sähköiseen, koska on MONIN verroin tehokkaampi kuin manuaali. Kertoili itseki, että joskus jos matkalla on joutunu tavallisella harjalla harjaamaan niin suu jää paljon likaisemman tuntuiseksi kuin sähköharjan jäljiltä.

Itse totesin kokeilun jälkeen myös saman, enkä ihan pikkukummassa vaihtaisi tavalliseen takaisin.

Se tietty että ei kannata sitä halvinta sähkäriä ostaa, ne on huonoja, mut keksihintaisellakin saa jo riittävästi kierroksia ja "tykytys"-ominaisuuksia, joista tavallisella harjalla voi vain uneksia.

Oikeesti kannattava päätös hankkia sähköinen - jo hampaidenkin kannalta. KESKUSTELE SIIS HAMMASLÄÄKÄRISI KANSSA VÄLITTÖMÄSTI!

Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Yllätyin miten moni vetää manuaalilla. Meinaan hammaslääkäri mulle sanoi, että kannattaa vaihtaa sähköiseen, koska on MONIN verroin tehokkaampi kuin manuaali. Kertoili itseki, että joskus jos matkalla on joutunu tavallisella harjalla harjaamaan niin suu jää paljon likaisemman tuntuiseksi kuin sähköharjan jäljiltä.

Itse totesin kokeilun jälkeen myös saman, enkä ihan pikkukummassa vaihtaisi tavalliseen takaisin.

Se tietty että ei kannata sitä halvinta sähkäriä ostaa, ne on huonoja, mut keksihintaisellakin saa jo riittävästi kierroksia ja "tykytys"-ominaisuuksia, joita tavallisella harjalla voi vain uneksia.

Oikeesti kannattava päätös hankkia sähköinen - jo hampaidenkin kannalta. KESKUSTELE SIIS HAMMASLÄÄKÄRISI KANSSA VÄLITTÖMÄSTI!
Näin on. Ne halvimmat vatkaimet voi työntää perseeseen. Oikeesti.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei ole tullut ikinä edes kokeiltua sähköhammasharjaa. Manuaalilla hoituu ihan hyvin, ja sähköä saa kulumaan tässä taloudessa muutenkin ihan riittävästi.
Mua kiinnostais tietää, miten määrittelet hyvin hoitumisen, jos et ole koskaan sähköhammasharjaa kokeillutkaan.

EDIT: Varmaan reikien vähäisellä määrällä, mutta se tunne mikä on kun on kunnon tärisevää vatkainta saanut. Ai että........KUULESH!

Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Niin, ei ole koskaan ollut tarvetta rankemmille otteille. Reikiä ei ole ollut. Sellaistakin legendaa muistelen kuulleeni, että sähköharja tekisi kiilteelle pahaa. Lisäksi ikenet on mulla herkät, ja epäilyttäisi päästää sähköturistinta niiden lähelle.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Niin, ei ole koskaan ollut tarvetta rankemmille otteille. Reikiä ei ole ollut. Sellaistakin legendaa muistelen kuulleeni, että sähköharja tekisi kiilteelle pahaa. Lisäksi ikenet on mulla herkät, ja epäilyttäisi päästää sähköturistinta niiden lähelle.
Sanoisin tuohon, että tekniikka on mennyt eteenpäin ja monessa mallissa on nykyään paineentunnistusanturi joka sammuttaa harjauksen jos painetaan liian kovaa.

En myöskään menis kyseenalaistamaan hammaslääkärin näkemystä asiasta.

SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI, mutta toisaalta, jos kokee ettei tarvetta ole, niin MIKÄPÄS SIINÄ SITTEN!

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ei mulle huutaa tartte...

Pikagoogletuksen perusteella saattaisihan tuo ihan hyödyllinen olla, mulla kun on ientulehdukseen taipumusta. Ekologiset ja kustannukselliset tekijät vain vähän tökkii, ja kuten todettua, hyvin on hampaat näinkin pysyneet suussa.

Ja on se nyt kumma, jos ei nykynuoriso edes hampaitaan pysty puhdistamaan lihasvoimalla...

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Braunin sahkoisella. Neljas jo menossa, hampilaakari suositteli joskus 25 vuotta sitten... :thumbup: