Käytätkö hammas vai sähköhammasharjaa?

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei mulle huutaa tartte...

Pikagoogletuksen perusteella saattaisihan tuo ihan hyödyllinen olla, mulla kun on ientulehdukseen taipumusta. Ekologiset ja kustannukselliset tekijät vain vähän tökkii, ja kuten todettua, hyvin on hampaat näinkin pysyneet suussa.

Ja on se nyt kumma, jos ei nykynuoriso edes hampaitaan pysty puhdistamaan lihasvoimalla...
En minä mitään ole huutanut. MINÄ PAINOTIN!!!!!!!11

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Manuaalilla tietysti. Ensin viistoon ja sen jalkeen tahkoon ylos-alas. Ikenet vetaynyt luuhun asti.

Viimeksi kun oli Mylliksen kanssa mootte se pyorty.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Kakarana tuli pestyä sekä manuaalilla että sähköllä.

Sähköhammasharja on mainio mutta tällä hetkellä omistan vaan manuaalin. Ja hyvin kelpaa sekin.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Sähköhammasharjaa laiskana miehenä.

SamiJ

Well-known member
Sähköhampiharja oli käytössä, kunnes otti ja lakkasi toimimasta. Sen jälkeen ollaan menty ihan manuaalilla. Leegot ovat toistaiseksi pysyneet suussa.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Manuaalilla tietysti. Ensin viistoon ja sen jalkeen tahkoon ylos-alas. Ikenet vetaynyt luuhun asti.

Viimeksi kun oli Mylliksen kanssa mootte se pyorty.
Nää on muuten Teukan omat leekot. Ikenet on muovia, mutta leekot on omat.

Hammaskivi lähtee, kun syö päivittäin teräsvillaa. Oikea määrä on se mitä suuhun mahtuu ja sitten vaan pureksimaan.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mä tein kerran hätäpäissään retkellä, kun sähköharjaan tottunu, niin erään tutun dildosta ja hotlan manuaaliharjasta jeesustapella, niin sähäkän sähköharjan. Se oli meininkiä. Se vaan oli se kumihulja semmosta mallia, jossa tero pyörii isoilla liikkeillä. Vedin harjan suuhun ja kytkimestä on ja samantien rupes leekot putoileen suusta. Kauhee vatkaus. Purin hädissään ikenet yhteen, ettei harja poraa poskesta läpi, mutta sehän vatkas koko päätä niin, että kulma osu peiliin ja peili paskaks ja otsa auki ja verta vallan saatanasti. Äkkiä kerään hampaat lattialta ja raanan alle putsaan niitä, kun mimmi tuli ihmetteleen, että mikä kestää. Pe'en ampaijja, sanoin ja huljutin saalista laavuarissa.

Kemaru

New member
Ihan normaalia Colgaten hammasharjaa käytän, riittää minulle. Oli yhessä vaiheessa suuvettäkin mutta se loppu :C

Trullinkaasu

Well-known member
Manuaali ilman muuta. Sähköharjaa olen joskus kokeillut, mutta sitä on vastenmielistä käyttää sekä sillä kestää pitempään saada suu harjattua. Hammaslääkäri suositteli juuri taannoin manuaalia tehokkaamman harjauksen saamiseksi, joten manuaalilla vedetään tappiin saakka.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Vaikka tuolla jo aikasemmin mainitsin manuaalisesti harjaavan, niin täytyy sanoa että sentään teen edes sen ja vielä aamuin illoin.

Kun vähän näyttää tutkimusten mukaan (ja itse asiasassa tuttavapiirissäkin) että yhä harvemmalla kiinnostaa yleensäkin tuo harjaaminen. :yuck:

Oli sitten manuaali tai kone.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Yllätyin miten moni vetää manuaalilla. Meinaan hammaslääkäri mulle sanoi, että kannattaa vaihtaa sähköiseen, koska on MONIN verroin tehokkaampi kuin manuaali.
En myöskään menis kyseenalaistamaan hammaslääkärin näkemystä asiasta.
Hammaslääkäri suositteli juuri taannoin manuaalia tehokkaamman harjauksen saamiseksi, joten manuaalilla vedetään tappiin saakka.
Tää on just niin tätä. :nope:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
On ollut jo pitkään tarkoitus ostaa sähköhammasharja, mutta en ole saanut sitten aikaiseksi. Joten manuaalisesti harjaan. Oma vakihammaslääkärini totesi, ettei ole suurta merkitystä harjaako sähköllä vai lihaksilla, sillä kylläkin miten harjaa.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Manuaali ilman muuta. Sähköharjaa olen joskus kokeillut, mutta sitä on vastenmielistä käyttää sekä sillä kestää pitempään saada suu harjattua. Hammaslääkäri suositteli juuri taannoin manuaalia tehokkaamman harjauksen saamiseksi, joten manuaalilla vedetään tappiin saakka.
Se tarkotti sähköhammasharjan manuaalia. Että pistä poika päälle se kone. RTFM.

elle

-------
Manuaalityöstö kolmesti päivässä. Täristys ei tee mukavaa.