Käytätkö rannekelloa?

Knoukka

Well-known member
Käytän. On useempi kello eri fiiliksiin, asuihin ja meininkeihin.

Enrique

Well-known member
Aina välillä tulee käytettyä. Olen kyllä ajatellut että alkaisin säännöllisen käytön, mutta täytyisi ostaa joku uusi jämerä kello ensin.

Turboahti

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ala-asteella käytin, sitten tuli kännykkä ja rannekello jäi hyllylle, kun siitä loppui patterit (enkä jaksanut vaihtaa). Tossa se lojuu vieläkin.

Mangelo

Well-known member
Olisko perusteita rannekellon käytölle? Onko päivä niin tarkkaan aikataulutettu vai eikö ruudun oikeassa alakulmassa ole kellonaikaa?

Aruba

पंजीकृत
Sijainti
Redemption Island
Ikinä en ole käyttänyt ja en tule käyttämäänkään. Se on jämpti.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Olisko perusteita rannekellon käytölle? Onko päivä niin tarkkaan aikataulutettu vai eikö ruudun oikeassa alakulmassa ole kellonaikaa?
Olis.
Tottumuskysymys, ja toisaalta helpoiten rannekellosta näkee, koska pitää kahvi/ruokatauolle lähteä. Vähemmän töissä tulee tehdasolosuhteissa noita ruutuja tuijoteltua.

Estate

Well-known member
Jossain vaiheessa viime vuonna taisin kellon käytöstä noin 10 vuoden jälkeen luopua. Loppui paristo (tai ei muuten toiminut enää) eikä viimekesäisissä töissäni sopinut kelloa käyttää, niin se vain jäi.

Knoukka

Well-known member
Urheillessa T6 toiminnon/tarpeen vuoksi ja muutoin yleensä fiiliksen ja pukeutumisen vuoksi. Pidän kelloa siis yleisimmin asusteena, ajan nyt näkee muutenkin.

Edson

Well-known member
Itse pidän kelloa ranteessani aina hereillä ollessani. Tällä hetkellä käytössäni on ns. ykköskello töihin, rientoihin ja edustustehtäviin. Nikkaroidessa ja muissa fyysistä työtä vaativissa hommissa käytössäni on jämerämpää mallia edustava kakkoskello, joka kestää varmasti suuremmatkin kolhut. Urheiluharrastuksissa kellon virkaa täyttää sykemittari eikä ilman sitä oikein osaa lenkkipoluilla juostakaan.

Työkaverilla on oikeassa, näyttää hoopolta.
Suomessa olen tottunut siihen, että rannekello pidetään aina vasemmassa kädessä ja ainakin miehillä näyttö on ylöspäin. Maailmalla matkatessa on tullut huomattua se, että useat pitävätkin kelloa oikeassa ranteessa vaikka se näin omaan silmään vaikuttaa hassulta. Tiedä sitten mikä on se oikea tapa tai onko sitä lainkaan.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Tilanteen mukaan. Nyt ei ole kelloa ranteessa. Viimeksi tais olla toissa viikolla kun olin töissä...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ylppälahjaksi sain ja pidin näön vuoksi jonkin aikaa. Enpä ole kännykkä-aikana tarvinnut.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jotain taskunaurista vois käyttää, jos olis tarvetta, mut kun ei oo.

Mulla on aikanaan lahjuksena saatu nauris jossain lipaston perällä.
En ole hyötykäyttänyt siis sitäkään. Rannekelloa joskus 10 vuotta sitten viimeksi. Rannekloku on samassa lipastossa sekin.

Kumpikaan ei ole mikään rolexi, mutta kuitenkin sellaisia, ettei raaski poiskaan heittää.

Mangelo

Well-known member
Jotain taskunaurista vois käyttää, jos olis tarvetta, mut kun ei oo.
Aina on joko kännykkä taskussa tai ruutu auki, niin ei oikein ole tarvetta kantaa kelloja mukana. Rannekello on suorastaan epämukavuustekijänä, painaa ihoa, hiostaa, tms..