Ei sen kummallisempaa, kuin 1.6 litraa ja mutka pakoputkessa, niin sinnehän ne korkeimmat äänet jää.Kun tuo FIA on myös avoin sille että moottorien nykyistä ääntä kasvatettaisiin niin herää kysymys että miten? Miksi tuo ääni nyt on tällä hetkellä niin hiljainen? Pakoputket vie äänet vai ne erinäiset sähkölaitteet keräimineen siinä moottorin perässä?
Eipä tuo +200hv taitaisi muuttaa kuin huippunopeuksia, ne kait on kuitenkin jo riittäviä. Ajamiseen se tuskin vaikuttaisi mitenkään.Itseäni ei enää nuo äänet niin häiritsisi, jos tehoa löytyis himpun verran lisää(+200hv), ja ehkä kierrokset sais yltää sinne 15000 saakka.
No ei se nyt kyllä ihan noinkaan mene. Jo 100m mutkan jälkeen oltais pikkusen eri vauhdeissa kun aikasemmin --> kierrosajat paranee. Joo, nousee huippunopeus, mutta nousee kiihtyvyyskin + autojen hallinta vaikeutuu mutkien ulostuloissa = tiukemmat väännöt ja rattimiehet pääsee loistamaan entistä enemmän ku noviisit painaa kaasulla auton ympäri.Eipä tuo +200hv taitaisi muuttaa kuin huippunopeuksia, ne kait on kuitenkin jo riittäviä. Ajamiseen se tuskin vaikuttaisi mitenkään.
Mutkista ulostulo on jo nyt vaikeampaa kuin ennen väännön takia, kuten useat kuskit ovat sanoneet. Kierrosajat paranee kyllä tälläkin tekniikalla, kunhan oppivat kunnolla hyödyntämään sitä (arviot on 2-4 sekuntia jo tällä kaudella). Kierrosaikojen paranemista ei siis tarvitse helpottaa sääntömuutoksilla, eikä se sinällään edes ole ollut ongelma (vaikka jotkut puoliväkisin niin haluavatkin nähdä).No ei se nyt kyllä ihan noinkaan mene. Jo 100m mutkan jälkeen oltais pikkusen eri vauhdeissa kun aikasemmin --> kierrosajat paranee. Joo, nousee huippunopeus, mutta nousee kiihtyvyyskin + autojen hallinta vaikeutuu mutkien ulostuloissa = tiukemmat väännöt ja rattimiehet pääsee loistamaan entistä enemmän ku noviisit painaa kaasulla auton ympäri.
Sama tilanne on jo nyt tehojen puolesta, eikä se miksikään muuttuisi lisätehoilla.autojen hallinta vaikeutuu mutkien ulostuloissa = tiukemmat väännöt ja rattimiehet pääsee loistamaan entistä enemmän ku noviisit painaa kaasulla auton ympäri.
http://m.mtv.fi/uutiset/sport/f1/2014/03/1875858Mutkista ulostulo on jo nyt vaikeampaa kuin ennen väännön takia, kuten useat kuskit ovat sanoneet. Kierrosajat paranee kyllä tälläkin tekniikalla, kunhan oppivat kunnolla hyödyntämään sitä (arviot on 2-4 sekuntia jo tällä kaudella). Kierrosaikojen paranemista ei siis tarvitse helpottaa sääntömuutoksilla, eikä se sinällään edes ole ollut ongelma (vaikka jotkut puoliväkisin niin haluavatkin nähdä).
Äänistähän tässä ketjussa puhutaan, ja niiden suhteen on kaksi kohtaa: volyymi ja korkeus. Turbon poistaminen vaikuttaisi ainakin volyymiin ja virtausrajoituksen kierroksiin, mutta not gonna happen. Enkä muutenkaan ymmärrä sen puolustelua, että autojen pitää olla kuulolle haitallisia paikan päällä oleville katsojille.
V8:t olivat kuulolle haitallisia jos oli idiootti.Enkä muutenkaan ymmärrä sen puolustelua, että autojen pitää olla kuulolle haitallisia paikan päällä oleville katsojille.
Josko tämä laulu alkaisi pikkuhiljaa olla kuultu?Paljonkohan tv:n katsojaluvut tippuvat viime kisasta pölyimureiden ansiosta? Veikkaan että aika paljon.
Ois kyllä upeeta,jos laitettaisiin jotain subbaria ja kaiutinta autoon.Vähänkö olis siistiä.Joku tietokonesofta parantamaan noita pölynimuriääniä.Ihanaa!!Ei sen kummallisempaa, kuin 1.6 litraa ja mutka pakoputkessa, niin sinnehän ne korkeimmat äänet jää.
Voi v*ttu sanon, jos aletaan keinotekoisesti ääniä koventamaan. :nope:
Oiskohan tullut sama kommentti, jos takana olisi tuore Australian GP:n voitto? Turhautumisen kulminoituminen.http://m.mtv.fi/uutiset/sport/f1/2014/03/1875858
No se on tullut selväksi ettet ymmärrä miksi äänistä purnataan, pölyimureita kun ovat. Vettelin vuoro haukkua uudet soundit ja niin kuin myös toteaa että muistaa skidiajoista ne uskomattomat äänet
http://m.iltasanomat.fi/formula1/art-1288670773255.htmlButton sanoi:Menkää ajamaan jonnekin muualle, jos ette ole tyytyväisiä!
Hyvä juttu on se, ettei tämänkaltainen ajattelumalli ole laajemmalti vallalla. Stewartkin olis aikoinaan voinut keksiä itsellensä toisen ammatin kun ei sen aikaisilla autoilla tahtonut uskaltaa ajaa.Yhden maailmanmestarin näkemys on toisenlainen: Jos äänet eivät kelpaa, niin onhan niitä muitakin sarjoja, joissa ajaa kilpaa.
http://m.iltasanomat.fi/formula1/art-1288670773255.html
Ja edestäpäin ei kuulu yhtään mitään.Aika karmeat nuo mersujen äänet takaapäin, sama kuin pappatunturit keulis esson parkkipaikalla.