Joskus nuorempana kun minulle tuli F1 Racing-lehti, niin siellä oli muistaakseni hyvä juttu kaikkien aikojen parhaimmista kuljettajista. Oli vertailtu kuljettajia eri kategorioissa: aika-ajo, kilpaulu, sadekeli, auton kehitystaito, PR-taidot. Saattoi siellä olla jotain muutakin, mutta enää en muista. Jim Clark oli niitten mielestä paras, tästäkään en ole täysin varma muistako oikein.
Ongelma näissä vertailuissa on, kun verrataan eri aikakausien kuljettajia keskenään, niin autot ovat olleet täysin erilaisia joskus vaikkapa 60-luvulla nykyisiin verrattuna. Ja tallikavereina ajaneita kuljettajia on myös välillä vaikea verrata keskenään, sillä auto on saattanut sopia toiselle kuljettajalle paremmin kuin toiselle.
Minun on vaikeata sanoa jotain jostain 90-luvlla tai aikaisemmin ajaneesta kuljettajasta kun en ole niiden ajoa nähnyt, mutta 2000-luvulla ajaneista kuljettajista minulla on jonkinlainen käsitys. En osaa laittaa kuljettajia parhausjärjestykseen, joten tämä viesti on kyllä vähän turha.