Kaksipyöräisten kokoontumisajosäie

pendellstock

Well-known member
Tulipa hommattua ensipyöräksi Yamahan nakupyörä FZR mallia. Ensimmäiset 200 km olleet yhtä juhlaa! Voin suositella. Tietysti värinä musta. En ole vielä uskaltanut kahvaa kääntää kuin 8000rpm asti tosin. Mukavan kevyt pyörä, ei tunnu autolta mutkissa, mutta silti ison pyörän vakaus. I like. Toivottavasti kelit sallivat mopoilua vielä hetken!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Yamaha FZR (viimeinen evoversio) + Pendellstock = Maailman nopein yhdistelmä

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sitä minä vaan, että olisikohan FZS kuitenkin? R kun on katettu peli. Vai onko ihan itse tuunattu nakupyöräksi vallan?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kyöräsin mopedin äsken kaupan harmeiksi.
Pääsee irti vakuutuksista puoleksi vuodeksi. Joka on hjuva.

Meinasi myyjä ehdotella, että tehdään omistajan vaihdos sitten kun pyörät oikeasti vaihtuu, mutta en ollut kovin halukas tähän, etenkin kun myymälän vahvuudesta jo poistuneen myyjän kanssa oli toisin sovittu.
Kävihän se pienen neuvonpidon jälkeen.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Valkeniko missään kohtaa keskustelua miksi omistajanvaihdos olisi vasta silloin pitänyt suorittaa?

pendellstock

Well-known member
Sitä minä vaan, että olisikohan FZS kuitenkin? R kun on katettu peli. Vai onko ihan itse tuunattu nakupyöräksi vallan?
Joo, siis sellanen ns."Fazer" naku. Ihan tehtaalta tullut N-mallina, ei ole tuunattu mitään. Pitää vähän säätää takajousitusta kireämmäksi, peli sinänsä on kyllä vähän ajettu kuin mikä. Vielä kun tulisi hyviä ajosäitä loppuvuodelle, niin pääsee pörräämään. Moottoritiellä ei ole kivaa jurnuttaa 140 km/h, tylsää, tuulee yms. Mutta rauhallinen mutkatie maaseutumaisemilla, harva juttu on hienompaa:thumbup:

Kestikin näin pitkään, ennenkuin tämän lajin löysin. Sen jo tiedän, että tätä tullaan harrastamaan loppuelämä. Nyt kun pyöräilyn perusteita alkaa karttumaan, niin olisi mielenkiintoista kokeilla muitakin pyörämalleja, esim. customia. Katteellisiin sporttipyöriin (ns. "muoviluoti-malli) ei ole paloa kun ei tuo ajoasento ole millään lailla minusta inhimillinen niissä. Tosin customista olen kuullut, että painavuus tuo haasteita käsittelyyn ja sitten toisaalta ajo-ominaisuudet eivät ole moottoripyörien aatelia mutkissa. Mutta kokeilemallahan se selviää, hienon näköisiä ovat ainakin.

Örfil

Guest
Ajo-ominaisuuksista 5, pääasia on että pyörä näyttää hyvältä:eek:

Missäpäin stock pendelöi pyörällään?

pendellstock

Well-known member
Ajo-ominaisuuksista 5, pääasia on että pyörä näyttää hyvältä:eek:

Missäpäin stock pendelöi pyörällään?
Pk-seudullä on tullut pyörittyä nyt, mutta pyrin ajamaan enemmän maalle mutkaserpentteenejä hamuten. Mm. Vihtiin päin, ja siten esim. ns. Selintie ja sitten ne Vihdintien sivuuharat kohti Nurmijärveä ovat osoittautuneet viihdyttäviksi taipaleiksi. Voi sitä harmistuksen määrää kun kesken leikkimielisen kanttailut ilmaantuu joku Volvo 850 farkku tai Octavia jurnuttamaan eteen. Mutta nykyään olen uskaltautunut jo ohittamaankin satunnaisesti näitä. Nakupyörässä sekin kiva puoli, että tuskin tulen korttia menettämään tuon kanssa kun tuuleen voi kivasti nojata ja sitä tuulta alkaa olemaan ikävänpuoleisesti liikaa kun mennään pahasti laittomille luvuille.

Örfil

Guest
Tuttuja seutuja ukko koluaa. Tulivat hyvinkin tutuiksi 2000-2007.
Tästä pitää ottaa harppi käteen ja laskea mikä on Tampereen, Jämsän ja Espoon välinen paikka X, jonne kaikilla on sama matka :ahem: Ens kesänä sitten...