Koeajolistaan löytyi uusi sielukas ehdokas: Z1000SX
Ainoa asia joka askarruttaa, on se, että polvikulma saattaa osoittautua liian jyrkäksi.
Z1000SX tosiaan jäi pois listalta minkä taannoin pistin kriteereihisi sopivista. En tiedä miksi. Ehkä siksi että itseäin itkettää päivin ja öin että Z1000:uhannesta on menty tekemään matkaversiokin. Vaan eipä se poista sitä faktaa että on jopa ihan hieno pyörä silti.
AIjjumaleissön, pähee kone oli. Magee moottori, käy smoothisti ja vääntää hienosti alhaalta lähtien läpi alueen. Tehopuolikin kasvaa nätisti, mutta 7000 kierroksen jälkeen alkaa maisema vaihtua niin, että Bonnevilleen tottunutta huimaa tosissaan. Motarille mennessä 150 on lasissa ennen kuin ehtii kissaa sanoa - ja "kortti-pois" -lukemiin yltynyttä vauhtia ollenkaan tiedostamatta. Kuvittelin, että alkaa varmaan olla jo hyvinkin se sata lasissa. Olihan se, 158 luki mittarissa.
Satanen tuntuu tällä pyörällä menohalujen pidättelyltä. Varmaan vähän sama kuin hävittäjälentäjä hakisi vauhdin hurmaa ja adrenaliinia Särkänniemen tukkijoesta.
Pähee kone, huikee moottori. Sellasta aktiivisen menemisen riemua, ettei paremmasta väliä.
Sääli, että on tämä on vähän pieni mulle. Ei muuten ahdas, mutta polvikulma on aavistuksen jyrkähkö. Muuten asento oli ihan kelpo, ei liian kyykky. No, ehkä ihan vähän, muttei liikaa.
Jos joskus toivois olevansa 25 kiloa kevyempi ja 10 cm lyhyempi, niin tää olis se paikka.