Feisbuukin mukaan oli juurikin tätä taktikointia, tosin oli siellä eriäviäkin mielipiteitä asiasta...Kalle totesi, että liian paljon eroa ekaan ja toisaalta sitten toisen sijan kannalta parempi himmailla....Kallella jotain probleemaa kun hävisi lyhyellä pätkällä 15 sekuntia, putosi neljänneksi. Tuskin aurauksenvälttelytaktikointiakaan, kun huomisen kaksi pätkää ajetaan kolmeen kertaan.
Video: https://twitter.com/KalleRovanpera/status/863805112749371392Tai ilmeisesti tuon ulkoilun jälkeen tuli vielä kaato, mihin kisa loppui. No, vauhtia on, kokemusta tulee ja hyvää henkistä oppia ajaa paineen alla ja epäonnistuakin välillä
Pösö menee liikaa sladissa.Really small and harmless roll but it broke the radiator and we couldnt continue. Still struggling with the sliding rear end of the car
- Kyllä “Pösön” moottori on kuin S2000:ssa. Se ei väännä alhaalta yhtään, ja sikäli sopii tuollaiselle hitaalle pyöritykselle huonosti. Siitä se keskeytykseemme johtanut tilanne osittain johtuikin.
Niin ilmeisesti Italian rallisarjassa pisteitä jaetaan päiväkohtaisesti, joten Andreuccin päästäminen kakkossijalle oli tallin määräys. Kalle pysähtyi 15 sekunniksi pätkän maalin eteen https://www.facebook.com/www.Rally.it/videos/10153882786177614/Feisbuukin mukaan oli juurikin tätä taktikointia, tosin oli siellä eriäviäkin mielipiteitä asiasta...Kalle totesi, että liian paljon eroa ekaan ja toisaalta sitten toisen sijan kannalta parempi himmailla....
Toisaalta tekee tuokin sija vissiin ihan hyvää kun viimeiset 2 kisaa olleet sellaisia joissa Kallella ollut vähän ylimääräistä ohjelmaa tiedossa...Rovanperä Rally Talsin kakkonen ja eroa voittaneeseen Gryaziniin lopulta alle sekunti. Ihan ei pystynyt vastaamaan voittajan vauhtiin, jolle tuli 10 sekunnin penalttikin.
Autokin stumppasi viimeisen pätkän alussa.Toisaalta tekee tuokin sija vissiin ihan hyvää kun viimeiset 2 kisaa olleet sellaisia joissa Kallella ollut vähän ylimääräistä ohjelmaa tiedossa...
– Muut menee varmasti taas kovaa ja kilpailu on varmasti tasaisempaa kuin talvella. SM-sarjassa on tällä kaudella niin paljon kovia kuljettajia, että toivottavasti pystytään taistelemaan kärkisijoista, Italiasta tavoitettu Rovanperä ennakoi.
Rovanperä on tällä kaudella ajanut niin Latvian, Italian kuin Suomen kansallisissa sarjoissa. Nuori, maailmallakin jo tunnettu suomalaiskuljettaja odottaa innoissaan ensimmäistä ralliaan suomalaisilla sorateillä.
– Soralla on mukava ajaa ja se on minulle se tutuin alusta. Suomen tiet on tietysti jossain määrin erilaisia kuin muualla ja täällä on muun muassa nypynylityksiä enemmän. Pääsemme testaamaan vielä ennen Kouvolaa, joten kunhan autoon saadaan luotto kuntoon, niin eiköhän se siitä lähde, Toni Gardemeisterin Skoda Fabia R5 -ralliautolla Kouvolan ralliin osallistuva Rovanperä totesi.
Vähän arvelinkin että ei Jouhki tuollaisia juttuja levittele julkisesti ennenkuin asiat on varmalla pohjalla...