Kalle Rovanperä - Pojasta polvi paranee jne

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kalle ois tasavertasissa olosuhteissa silti paukuttanut ainakin 5 sekunnin pohjat
Nojoo, nyt kun näin muotoilit! (en ole vihtiläinen) Olosuhdeboonuksenhan voi käsittää monella tapaa, joko absoluuttisena taikka tekijän huomioon ottavana. Kuivalla kelilläkin se Kalle ois tuon 5s varmasti niistäny. Toisaalta väittäsin, että Evans ei olis 4min myöhemmin lähtemällä ajanut 17,5s nopeammin.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Nojoo, nyt kun näin muotoilit! (en ole vihtiläinen) Olosuhdeboonuksenhan voi käsittää monella tapaa, joko absoluuttisena taikka tekijän huomioon ottavana. Kuivalla kelilläkin se Kalle ois tuon 5s varmasti niistäny. Toisaalta väittäsin, että Evans ei olis 4min myöhemmin lähtemällä ajanut 17,5s nopeammin.
Juuh eli kuivissa oloissa ero olis ollut varmaan pienempi. 4 minuuttia myöhemmin ei olisi muuttanut lopputulosta, koska Evansilla ei nähdyissä oloissa ollut luottoa lähteä kokeilemaan viittä pojoa toisin kuin Kallella.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vertailun vuoksi Evansin suhteellinen voittoprosentti alle 4.5% - onhan tuossa huima ero.
No Evans on ajanut reilusti yläkanttiin viimeiset 1½ kautta. Paljon on hänenkin kohdallaan kiinni siitä, että Toyota on ollut suhteellisen ylivoimainen vs. Hyundai ja etenkin Ford. Rohkenen epäillä että M-Sportilla ei Evansin esitykset eroaisi juurikaan Greensmithin vastaavista. Saas sit näkee millainen on Toi-otan kokoonpano ensi kaudella. Rovis ja Katsuta ne likimain saletit kuskit ja Katsutan tilalle 2-teamiin nousee varmaan joku uusi nippondenso harjoittelemaan. Mut jatketaanko kolmosautossa tuolileikkiä Esupin ja Okieerin välillä vai nouseeko siihen joku yllätysnimi toiseksi (ihan kumman vaan tilalle)? Voisin kuvitella et Okieerin toiveita kuunnellaan edelleen herkällä korvalla ja sopimus sainataan jos herralla itsellään on haluja.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
416
No Evans on ajanut reilusti yläkanttiin viimeiset 1½ kautta. Paljon on hänenkin kohdallaan kiinni siitä, että Toyota on ollut suhteellisen ylivoimainen vs. Hyundai ja etenkin Ford. Rohkenen epäillä että M-Sportilla ei Evansin esitykset eroaisi juurikaan Greensmithin vastaavista. Saas sit näkee millainen on Toi-otan kokoonpano ensi kaudella. Rovis ja Katsuta ne likimain saletit kuskit ja Katsutan tilalle 2-teamiin nousee varmaan joku uusi nippondenso harjoittelemaan. Mut jatketaanko kolmosautossa tuolileikkiä Esupin ja Okieerin välillä vai nouseeko siihen joku yllätysnimi toiseksi (ihan kumman vaan tilalle)? Voisin kuvitella et Okieerin toiveita kuunnellaan edelleen herkällä korvalla ja sopimus sainataan jos herralla itsellään on haluja.
On nää sun jutut kyl suuria vitsejä!!
Evans ajo aivan pirun kovaa jo viimesellä ford kaudellaan mutta selkävamma pilasi hyvän sijotuksen ajamisen sarjassa, evans on sarjan top 3 kuljettaja.
Väite että ajaisi samaa vauhtia Gussin kanssa ei perustu yhtään mihinkään.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Kyllä Evans on reilusti kehittynyt. Se oli jonkun aikaa piilossa Fordin yleisen hyytymisen vuoksi. Itse laskisin Neuvillen, Tänäkin ja Evansin suunnilleen saman tasoisiksi kuskeiksi tällä hetkellä. Kauden vire vaihtelee ja kaikilla omat vahvat ja heikot kisansa.

Kallen tämän kauden taso on jotain aivan ylivoimasta mutta saas nähdä miten jatkossa? Hyvältä näyttää joka tapauksessa.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Mun mielestä Evans on yliarvostettu. Vakkareista Kalle, Tänak ja Neuville ainakin menee mun kirjoissa edelle. Gusia en kylläkään laittais Elfynin edelle.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
En tiedä mitä lajia on seurannut kaksi edellistä vuotta, jos on mennyt ohi Evansin kyvyt nopeuden osalta. Kirkkaimpana osoituksena suht ylivoimainen vauhti Jyväskylässä viime vuonna ja maailmanmestaruudesta taistelu kahtena edellisenä vuonna.
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
80
No Evans on ajanut reilusti yläkanttiin viimeiset 1½ kautta. Paljon on hänenkin kohdallaan kiinni siitä, että Toyota on ollut suhteellisen ylivoimainen vs. Hyundai ja etenkin Ford. Rohkenen epäillä että M-Sportilla ei Evansin esitykset eroaisi juurikaan Greensmithin vastaavista. Saas sit näkee millainen on Toi-otan kokoonpano ensi kaudella. Rovis ja Katsuta ne likimain saletit kuskit ja Katsutan tilalle 2-teamiin nousee varmaan joku uusi nippondenso harjoittelemaan. Mut jatketaanko kolmosautossa tuolileikkiä Esupin ja Okieerin välillä vai nouseeko siihen joku yllätysnimi toiseksi (ihan kumman vaan tilalle)? Voisin kuvitella et Okieerin toiveita kuunnellaan edelleen herkällä korvalla ja sopimus sainataan jos herralla itsellään on haluja.
Trollaamisosastolle meni myös tämä maininta ”nippondensoista”.Hikaru Kogure, Nao Otake ja Yuki Yamamoto aloittivat tuon ajo-ohjelman vasta tänä vuonna ja eiköhän heidän kanssaan mennä yhtä rauhallisella ja perusteellisella valmentautumisella kuin Katsutankin (ja Hiroki Arain) kanssa mentiin. Että tuskinpa heistä ketään nähdään Rally 1:n ratissa vielä moneen vuoteen.

Ja mitä Katsutaan tulee, niin voisi kuvitella, että hän jatkaa ”neloskuskina” vielä ensi kaudellakin ja päätiimissä on Kallen lisäksi kaksi tai kolme muuta kuskia.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
551
Sijainti
pk.seutu
Oma top 5-lista nykykuskeista.
1. Kalle
2. Tänak
3. Evans
4. Neuville
5. Breen

Listattu vain vakkarit. Ogieria ja Loebia on tämän vuoden kisoilla aika vaikea (mahdoton) laittaa listalle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Kyllä mä vielä Tänakin nostaisin Kallen yläpuolelle. Tietty hankala arvioida, kun eivät ole päässeet ajamaan kilpailukykyisillä autoilla toisiaan vastaan. Neuvillen ja Evansin paremmuutta on vaikea sanoa, mutta tämän nelikon jälkeen loput kuskit ovat kaukana perässä.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Ja mitä Katsutaan tulee, niin voisi kuvitella, että hän jatkaa ”neloskuskina” vielä ensi kaudellakin ja päätiimissä on Kallen lisäksi kaksi tai kolme muuta kuskia.
Micke Suopurolla ja Henkka Haapamäellä oli sunnuntain iltapäivälähetyksessä kyllä hyvä huomio siitä, että Taka on tämän kauden tulosten perusteella aivan valmis kolmoskuski ensi kaudeksi.

Varmuus on kasvanut merkittävästi, ja vauhtikin jonkin verran.

Pirelli-lippiksestä voisin lyödä vetoa, että Taka ottaa ensi kaudeksi kolmoskuskin jakkaran.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Pirelli-lippiksestä voisin lyödä vetoa, että Taka ottaa ensi kaudeksi kolmoskuskin jakkaran.
Olisiko tässä vaan mitään järkeä? Olen käsittänyt että Ogier ajaa myös ensi vuonna osan kisoista. Tämä tarkoittaa että kolmoskuski ajaa vain osan kaudesta, kun nyt Taka pääsee ajamaan koko kauden. "Neloskuskin" paikallekaan ei vielä ole ketään tulossa.

Minä olen sitä mieltä että Taka tulee ajamaan päätiimissä, mutta ei vielä ensi vuonna.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Micke Suopurolla ja Henkka Haapamäellä oli sunnuntain iltapäivälähetyksessä kyllä hyvä huomio siitä, että Taka on tämän kauden tulosten perusteella aivan valmis kolmoskuski ensi kaudeksi.

Varmuus on kasvanut merkittävästi, ja vauhtikin jonkin verran.

Pirelli-lippiksestä voisin lyödä vetoa, että Taka ottaa ensi kaudeksi kolmoskuskin jakkaran.
Kuka on kolmonen ja kuka on kakkonen (Kallen takana) lienee pitkälti makukysymys. Mut eniveis minäkin uskon et Takamoto-san on ykköstiimissä vakiokuljettaja ensi kaudella. Siitä yhdestä jakkarasta vielä keskustellaan tallin sisällä ja varmasti Sepollakin on mielipide asiaan. Jotain huhuja on kuulunut et Seppo voisi ainakin kasvattaa ohjelmaansa ensi kaudeksi vaikka ei ihan koko sarjaa ajaisikaan.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
No mitä haittaa siitä Takalle on, että ajaakin sivutiimissä nelosautoa? Tuskin hänen autoonsa laitetaan Kallen edellisen kisan osia, vaan eiköhän autot ole kaikki samalla viivalla.
 
Ylös