Kaluston siirtäminen

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Toisella foorumilla heräsi F1-kaluston ja henkilökunnan siirtämistä koskeva keskustelu. Siirtääkö jokainen talli romppeensa itsenäisesti vai onko organisaation siirtäminen paikasta toiseen keskitettyä? Käyttääkö rivihenkilökunta (esim. mekaanikot) ihan tavallisia vuorolentoja?

Tässä muutama lentsikkakuva keskustelun innoittamiseksi.

http://www.airliners.net/open.file/491575/L/ (tämän kyydissä on Kimikin kuulemma istunut).

http://www.airliners.net/open.file/457045/L/

http://www.airliners.net/open.file/273166/M/ (Ronin lentsikka)



Michael Schumacher http://www.airliners.net/open.file/525315/M/
Nelson Piquet (lopettanut kylläkin) http://www.airliners.net/open.file/485720/M/
Niki Lauda http://www.airliners.net/open.file/480413/M/ ja http://www.airliners.net/open.file/505882/M (ei nyt suoranaisesti liity Formuloihin)
Frank Williams http://www.airliners.net/open.file/475794/M/
Flavio Briatore http://www.airliners.net/open.file/448329/M/
Formula One - Flight Operations http://www.airliners.net/open.file/364873/M/
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Muistelisin että Stoddardin European lennättäisi kaikki autot yms romppeet kaukokisoihin.

Muistan myös ihmetelleeni, että eikö tekis samalla mieli käydä kurkkaamassa vähän kilpailijoiden "konepellin" alle. Mutta kai siellä esiliinat on joka tiimistä messisä.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Näihin kaukomaiden kisoihin tallit ovat vuokranneet yhteisesti kolme laajarunkoista rahtikäyttöön tarkoitettua jumbojettiä kaluston siirtämiseen. Mekaanikot yms. rivihenkilökunta käyttänee ihan tavallisia reittilentoja.

Toi Sauberin lentsikka hankittiin kaudella 2001 tallin avainhenkilöstön käyttöön. Muistaakseni koneen toimintasade ei yltänyt kaukomaiden kisoihin asti.

Schumacherin kone maksaa yli 15 miljoonaa euroa. Häkkiselläkin oli aikoinaan todella kallis kone.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tuolla Sauberin vehkeellä ei kyllä kovin pitkiä matkoja lennetä!

:D :rolleyes:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
patriot sanoi:
Tuolla Sauberin vehkeellä ei kyllä kovin pitkiä matkoja lennetä!

:D :rolleyes:
Tässä jotain tietoja. Matkalentonopeus 430 kilometriä tunnissa, maksimikorkeus kymmenen kilometriä, maksimi toimintasäde 4187 kilometriä. Lienee käypä peli Euroopassa.

Kuva ohjaamosta: http://www.airliners.net/open.file/525690/L/

TYPE: Corporate, utility and regional airliner turboprop
PERIOD BUILT: 1994-
COUNTRY OF ORIGIN: Switzerland
ENGINE: One Pratt & Whitney Canada PT6A-67B turboprop of 1,200 shp / 895 kW driving a four blade constant speed Hartzell propellor.
DIMENSIONS:
Wing span: 52 ft 3 in / 16.23 m.
Length: 47 ft 3 in / 14.4 m
Height: 14 ft 0 in / 4.26 m.
WEIGHTS:
Standard empty: 5,732 lb / 2600 kg
Max. takeoff: 9,920 lb / 4500 kg
PERFORMANCE:
Max. cruising speed: 270 kts. / 500 kph at 25,000 ft.
Economical cruising speed: 232 kts. / 430 kph
Initial climb: 1,680 ft per min.
Max. operating altitude: 30,000 ft.
Max. range: 2,260 n. mls. / 4187 km. at economical cruise with reserves.
CAPACITY: Flight crew 1-2 pilots. Seating for 9 passengers (regional configuration), or typically six in corporate / executive configuration. Four passengers plus freight pallet in passenger/freight configuration.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Tällaista toisaalta:

"Ensimmaiset F1-autot saapuivat tanne keskiviikkoaamuna paikallista aikaa kello 0950 Malaysia Airlines Cargon jumbolla ja kyseessa olivat Ferrari ja Sauber. Lehtiartikkelissa (The New Straits Times) asiaa taalla hoitava herra kertoi F1-sirkuksen kulkevan kaikkiaan viidella jumbolla. Normaalisti Malesian Grand Prix'n kuljetukset on hoitanut kokonaan MASkargo, mutta tana vuonna heilta on vain kolme jumboa kahden muun tullessa toiselta lentoyhtiolta."
 

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
tuo Citation X on kyllä saamarin hieno kone...Piquet on kyllä upottanu siihen taalan poikineen...ja Rollsin moottoreilla pääsee 3950 statute mailia lentonopeudella Mach.92
 
Ylös