Törni
Well-known member
- Liittynyt
- 5.11.2004
- Viestit
- 11306
Mites Jorma Ollila. Onnistuisiko siltä?formulastara sanoi:Edes Alonso ei liidauskyvyillään saisi Renaultia Ferrarin ja Mclarenin tasolle.
Mites Jorma Ollila. Onnistuisiko siltä?formulastara sanoi:Edes Alonso ei liidauskyvyillään saisi Renaultia Ferrarin ja Mclarenin tasolle.
EI. tulee tiimissä kaikkiin softiin bugeja ja kaatumisia :frank:Törni sanoi:Mites Jorma Ollila. Onnistuisiko siltä?
Kuskitkos noita tiimejä johtaa Yleensäkkin kuskien arvostus on karannut ihan käsistä. Okei Alonso saisi ehkä Rellun kulkemaan 0.2 - 0.3s nopeampaa kuin nyt, mutta siinä se. Uskon, että Fisi on tällä kaudella parempi kun ei ole enää alla sitä omituisesti ajettavaa Rellua ja Alonson suosimista.PekPoy sanoi:Liiderifilosofia toimii varmasti F1-tallissa siinä missä missä tahansa työ- tai muuten tulosvastuullisessa ympäristössä. Ihmisiä sielläkin on töissä.
Mikkoz84 sanoi:Ilmeisesti Alonso on niin maaginen auton säätäjä, että tänä vuonna on säätänyt tallikaverinkin auton, tosin paremmin kuin omansa
Minardi fani sanoi:Alonsohan ajoi Minardilla todella hyvin,ottaen auton suorituskyvyn huomioon.
hyvin pysyi Fisicon perässä Minardilla
http://www.youtube.com/watch?v=wQPT9oX-GOk
Nyt on kyllä sellanen riski, että voitto menee väärän nimiselle kaverilla...Joni sanoi:Känädässä osataan! :alppu:
Eivät toki johda, mutta heidän autojensa parissa tiimi työskentelee. Jos kuski haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan, veikkaan ettei työn laatu, työinto ja työhön perehtyminen ole ihan maksimissaan. On väärin väittää, että Alonso tai kukaan muukaan kuljettaja "liidaisi" mitään paitsi autoaan, mutta kuljettaja voi VARMASTI omalla asenteellaan ja motivoituneisuudellaan saada hommat sujumaan paremmin.Mikkoz84 sanoi:Kuskitkos noita tiimejä johtaa Yleensäkkin kuskien arvostus on karannut ihan käsistä. Okei Alonso saisi ehkä Rellun kulkemaan 0.2 - 0.3s nopeampaa kuin nyt, mutta siinä se. Uskon, että Fisi on tällä kaudella parempi kun ei ole enää alla sitä omituisesti ajettavaa Rellua ja Alonson suosimista.
Olenko jossain antanut ymmärtää, että Alonso olisi mielestäni sirkuksen ainoa kuljettaja, joka osaa tehdä auton mieleisekseen?Mikkoz84 sanoi:Ilmeisesti Alonso on niin maaginen auton säätäjä, että tänä vuonna on säätänyt tallikaverinkin auton, tosin paremmin kuin omansa
Joo tästä olen kyllä samaa mieltä jos noin äärimmäisyyksiin viedään.PekPoy sanoi:Eivät toki johda, mutta heidän autojensa parissa tiimi työskentelee. Jos kuski haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan, veikkaan ettei työn laatu, työinto ja työhön perehtyminen ole ihan maksimissaan.
No vaikka siksi, että on erilaiset renkaat ja auto ei ole suunniteltu Fernandolle. Kyllähän auton voi suunnitella paremmin sopivaksi tietylle ajotyylille, mutta ei se kuski sitä tee.PekPoy sanoi:Fisi ei aiemmin ole pystynyt autosta vauhtia löytämään, joten miksi hän nyt siihen pystyisi? Fernando veisi Fisichellaa kuin litran mittaa, varmasti vähintään samanlaisilla eroilla kuin aiemminkin. Juurihan tuossa yllä kovasti räksytitte siitä, miten kuljettajalla ei ole merkitystä auton kehityksessä jne. ja seuraavaksi jo vetoat siihen, että Fisichella ei pärjännyt koska auto oli tehty Fernandon käteen sopivaksi. :idea: Ei toki Alonson vauhdillakaan ihan terävimmässä kärjessä oltaisi (, ei kai tässä kukaan niin ole väittänytkään), mutta aika paljon lähempänä.
Ai vedät nuo johtopäätökset kun Kimillä on ollut säätöjen kanssa ongelmia jopa kolmessa kisassa, joista yhden voittanutkin. Enpä muista että mäkkärillä Kimillä olisi ollut sen suurempia säätö ongelmia.PekPoy sanoi:Schumi oli palautteenannossa ilmeisen hyvä, samoin tuntuu olevan asian laita Fernandon ja myös esimerkiksi Hamiltonin kanssa. Kimillä ainakin jossain on viirattava, kun ei autoa saada mieleiseksi millään.
Mitenköhän hyvin tuo auto olisi kulkenut Alonson ajamana? Tuskin olisi Minardilla tultu ohi :alppu: Ja tuskin olisi podiumeja tullut vain yksi.Joni sanoi:Painapaina Fisi! :alppu: Mutta joo toi Benetton-Renaultti oli kyllä yksi surkeimmista nopeudeltaan tuona kautena paitsi se Fisin upea ajo kolmanneksi Spaassa oli jotain uskomatonta taas.
En ole tätä keskustelua kovin tarkkaan ehtinyt seuraamaan, mutta juuri erästä Räikköstä on kehuttu noista hengen nostamis kyvyistään.... Kuitenkin vaikka täälä hän vaan ryyppää ja käy paskalla silloin ei saisi... Ja jos Keken puheissa on mitään perää niin Räkähän on tallin suosikki Ferrarilla.PekPoy sanoi:Eivät toki johda, mutta heidän autojensa parissa tiimi työskentelee. Jos kuski haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan, veikkaan ettei työn laatu, työinto ja työhön perehtyminen ole ihan maksimissaan. On väärin väittää, että Alonso tai kukaan muukaan kuljettaja "liidaisi" mitään paitsi autoaan, mutta kuljettaja voi VARMASTI omalla asenteellaan ja motivoituneisuudellaan saada hommat sujumaan paremmin.
Mietitäänpäs nyt vähän. Maailmassa on tuhansia kilpa-ajajia jotka ajavat ammatikseen. Näistä kuskeista 22 voi ajaa F1:ssä kerrallaan. Näistä 22:sta vain 1-3 tiimin kuskit voivat voittaa kisoja, tänä vuonna näyttäisi mestaruus olevan kahden kauppa: Ferrari ja Mclaren. Siis neljä kuskia joilla on mahdollisuus voittaa auto-urheilun himoituin titteli. Nämä neljä kuskia tienaavat myös sen verran, että tavallinen lotto miljonääri näyttää ruti köyhälle verrattuna näihin kuskeihin. No, miten todennäköiseltä sinusta tuntuu että kaveri joka on päässyt tuhansien kuskien joukosta tähän neljän maailman kova palkkaisimman kuskin joukkoon haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan? Eikö nämä kuskit muka ymmärrä kuinka vaikeaa on voitta mestaruus? Eivätkö ne ymmärrä että taalojen tulo loppuu jos kilpailu-kyky ei ole aivan huippua. Ymmärrän kyllä jos McDonaldsin hampurilaisten kääntäjä kyllästyy työhönsä ja haistattaa vitut pomolle ja lähtee runkulle vessaan, mutta kaveri joka on yksi maailman parhaiten palkattuja urheilijoita, työssä josta haaveilee tuhannet muut samalla alalla olevat... ei oiken tunnu realistiselta.PekPoy sanoi:Eivät toki johda, mutta heidän autojensa parissa tiimi työskentelee. Jos kuski haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan, veikkaan ettei työn laatu, työinto ja työhön perehtyminen ole ihan maksimissaan...blaa blaa blaa.. Schumi, Fernando, Lewis - kaikki vaikuttaisivat olevan kympillä mukana tallin toiminnassa. Kimi - ei. Tiedä sitten onko asia oikeasti näin.
Menee nyt jo henkimaailman jutuiksi, mutta todetaan silti. Varmasti ymmärsit että tuo oli kärjistetty esimerkki. Kuitenkin, F1-kuskitkin ovat ihmisiä, ja vittuuntuvat hommiinsa varmasti ennen pitkää, jos homma ei pelaa. Varmasti kynnys minkääntasoiseen hihojen palamiseen on korkeampi kuin McDonald'sin pihvinkääntäjän vastaava. Et voi silti tosissasi väittää, että uskot noiden kaverien olevan epäinhimillisiä siltä osin, että he pystyisivät aina täysin peittämään luonteenpiirteensä työn parissa. Ehkä he eivät joka hetki ajattele sitä, kuinka onnekkaita he ovat kaikkien maailman kilpa-autoilijoiden joukossa, vaan välillä tekevät tuotakin ihan työnä.herb sanoi:Mietitäänpäs nyt vähän. Maailmassa on tuhansia kilpa-ajajia jotka ajavat ammatikseen. Näistä kuskeista 22 voi ajaa F1:ssä kerrallaan. Näistä 22:sta vain 1-3 tiimin kuskit voivat voittaa kisoja, tänä vuonna näyttäisi mestaruus olevan kahden kauppa: Ferrari ja Mclaren. Siis neljä kuskia joilla on mahdollisuus voittaa auto-urheilun himoituin titteli. Nämä neljä kuskia tienaavat myös sen verran, että tavallinen lotto miljonääri näyttää ruti köyhälle verrattuna näihin kuskeihin. No, miten todennäköiseltä sinusta tuntuu että kaveri joka on päässyt tuhansien kuskien joukosta tähän neljän maailman kova palkkaisimman kuskin joukkoon haistattaa vitut autoaan huoltaville kaiffareille ja lähtee vessaan runkkaamaan? Eikö nämä kuskit muka ymmärrä kuinka vaikeaa on voitta mestaruus? Eivätkö ne ymmärrä että taalojen tulo loppuu jos kilpailu-kyky ei ole aivan huippua. Ymmärrän kyllä jos McDonaldsin hampurilaisten kääntäjä kyllästyy työhönsä ja haistattaa vitut pomolle ja lähtee runkulle vessaan, mutta kaveri joka on yksi maailman parhaiten palkattuja urheilijoita, työssä josta haaveilee tuhannet muut samalla alalla olevat... ei oiken tunnu realistiselta.
Henkimaailman juttuja tai sitten kevyttä psykologiaa. Helppo olla samaa mieltä tuosta lainauksesta kumminkin. Mut niinkuin kaikessa huippu-urheilussa kallopallon tasapainoittelu on tärkeintä. Siis siellä huipulla.PekPoy sanoi:Menee nyt jo henkimaailman jutuiksi... .... Ehkä he eivät joka hetki ajattele sitä, kuinka onnekkaita he ovat kaikkien maailman kilpa-autoilijoiden joukossa, vaan välillä tekevät tuotakin ihan työnä.
No, niin kuin sanoin, henkimaailman juttuja.