Kanadan GP

hikkaveks

Well-known member
Sijainti
Helsinki
holvius sanoi:
Niinkö minä todella sanoin ? Kysytään nyt varmuuden vuoksi, että kenen epäonnea toivoin ?
mclarenini.

ja onneksi olkoon. olet viimeinen käyttäjä tällä foorumilla jolle tänä vuonna kommentoin takaisin. tämä tylsyyden huipentuma (myös f1 kutsuttu) saa nyt riittää. ensi vuonna on taas toivoa....

Aeuk

Well-known member
Observer sanoi:
Schumacher valehteli suu hymyssä lehdistötilaisuudessa että Parikellon kanssa oli tiukkaa kisaa.
... melkein yhtä yllättävää kuin Schumaikkelin voitto.

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Tässä kisassa ilmeisesti toteutui Mäkkäri-fanien kaikki suurimmat pelot siitä kuinka Schumia suositaan :D

Salaliittoa koko kisa :rolleyes:

Minusta oli jopa mielenkiintoista ja ohituksiakin näkyi kun vaan osasi katsoa.

Felix

Well-known member
Vähän laimea kilpailu lähtökohdat huomioon- ottaen. Canadassa jos missä pitäsi pystyä ohittelemaan mutta eipä vaan nykyisillä autoilla ohittaminen ole mahdollista kärkipäässä. No, Rubens sentään ohitti rattiviasta kärsineen Kimin ja toinen ohitus tyssäsi sopimuspykäliin.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Koskahan tuon MTV3:n tiimin Mersu-fanaattisuus alkaa laskemaan. Pitävät Mersun lippua ihailtavan korkealla kaikista vastoinkäymisistä huolimatta -ottakaa nyt vielä Eki Vanhanen sinne tiimiinne! McLaren kahdella pysähdyksellä... Siis Ziisus! Kuinka se etana nyt tankit täynnä olis noin korkealla gridissä ollut?? :eek!:

holvius

Well-known member
Sijainti
Tampere
hikkaveks sanoi:
mclarenini.

ja onneksi olkoon. olet viimeinen käyttäjä tällä foorumilla jolle tänä vuonna kommentoin takaisin. tämä tylsyyden huipentuma (myös f1 kutsuttu) saa nyt riittää. ensi vuonna on taas toivoa....
Jaa a. Kaippa minun Ferrarin Foorumin Helvetin kannattajana pitäisi toivoa vielä onnea McLadalle. Epäonnea en tosin Ladalle toivonut, nautinnolla luin vain naurettavia salaliittoteorioita. Minulle on aivan sama miten häsläävät. Ainoa mikä olisi suotavaa niin voisivat antaa Kimpylle paremman Ladan. Nytkin olisi ollut potentiaalia vaikka mihin, mutta voimaa ei vain löydy.

No pari vuotta vielä taivaassa ja sitten helvettiin SS työn jatkajaksi. :thumbup:

Flying Spin

Well-known member
General FUp sanoi:
Minusta oli jopa mielenkiintoista ja ohituksiakin näkyi kun vaan osasi katsoa.
Samaa mieltä. Jos kilpailussa nähdään 1. mutkan kolari, ohituksia, varikkosähläystä, pari ulosajoa
ja voittotaistelukin ratkeaa vasta puolivälin jälkeen, niin ei F1-kilpailulta voi enempää vaatia.

Valitettavasti.

Viimeksi muokattu:

Eliel

Detonaattori
Montakos rattia sille räikköselle vaihdettiinkaan? Näinköhän väärin vai vaihdettiinko jo tavallisellakin stopilla rattia?

oldez

Well-known member
Eliel sanoi:
Montakos rattia sille räikköselle vaihdettiinkaan? Näinköhän väärin vai vaihdettiinko jo tavallisellakin stopilla rattia?
mä näin että kaksi rattia vaihdettiin.. yksi normaalilla stopilla

Aeuk

Well-known member
Kisa itsessään oli ihan mukavaa katseltavaa, ei siinä mitään. En ainakaan minä sen suhteen valittele. Vasta kun oli about 15 kiekkaa kisaa jäljellä, alkoi ekan kerran kyllästyminen iskeä. Tosin olihan siinä lopussa muutama herätys, kuten esim se Massan pahan näköinen ulosajo (joka olisi ollut kiinnostavaa nähdä vähän paremmasta kuvakulmasta).

Voittaja tässä vaan väsyttää. Ei siinä paljon yksi Monacon vahinko kokonaisuutta muuta. Toisaalta; miltei sääli Schumin kannalta se Monaco, siinä olisi jo aivan käsittämätön voittoputki miehellä päällä, jos Monacon törttöilyä ei olisi sattunut. Nooh ... kai nyt jatkossa Schumikin muistaa aina liikenteessä, että monta vaaraa vaanii vanaveessä ... ;) :D Olihan se Monty nytkin paikoin aika lähellä lukkojarruttelemassa, heh.

Tehomylly

Vihainen mies
Sijainti
Tampere
oldez sanoi:
mä näin että kaksi rattia vaihdettiin.. yksi normaalilla stopilla
F1-liven kisaraportti sanoo:

"Kimi Raikkonen had a tough Canadian Grand Prix. The McLaren Mercedes driver pitted no less than five times for various reasons, but drove a strong race throughout. Raikkonen’s race began to fall apart as he crossed the pit lane blend line after his first pit stop and was called in for a drive through penalty. Soon it became clear that he had some kind of hydraulic problem as two pit stops for new steering wheel to try and remedy the problem."

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Oli serkun pojan synttäripirskeet, joten tuli katsottua aikalailla huonosti kisaa.

Ruubeni näytti nopeammalta, kuin Schumi ennen ruohonleikkuu -sessiota. Kimi EI keskeyttänyt, mutta ajeli ilman rattia ylinopeutta. Ööh...tai jotain.

Papukaijamerkki niille f1:stä seuraaville, jotka pitävät kautta mielenkiintoisena.

Tuck

Well-known member
Sijainti
Kotona
Kisassa kun Alonso tuli varikolle ja pysähdys kesti kauan rupesi Saari jo 8 sekunnin kohdalla puhumaan ongelmist tankkausletkun kanssa. Omasta mielestäni tankkausletkua ei ollut edes tarkoitus ottaa pois vielä silloin. Näin ainakin olin teevestä näkevinäni. Ja kun Alonso jatkoi radalla vielä kun muut olivat tehneet toiset stopit alkoi saari puhumaan, että Alonso tulee vaan höyryillä. Yleensä bensaa on hieman enemmän jos stoppi kestää 15 sekuntia kuin normaali noin 8 sekuntia. Sitähän ei tiedetä menikö menovettä tankkiin kokoajan, mutta silti pitäisi päästä pitemmälle kuin normaalilla stopilla.

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Tuck sanoi:
Kisassa kun Alonso tuli varikolle ja pysähdys kesti kauan rupesi Saari jo 8 sekunnin kohdalla puhumaan ongelmist tankkausletkun kanssa. Omasta mielestäni tankkausletkua ei ollut edes tarkoitus ottaa pois vielä silloin. Näin ainakin olin teevestä näkevinäni. Ja kun Alonso jatkoi radalla vielä kun muut olivat tehneet toiset stopit alkoi saari puhumaan, että Alonso tulee vaan höyryillä. Yleensä bensaa on hieman enemmän jos stoppi kestää 15 sekuntia kuin normaali noin 8 sekuntia. Sitähän ei tiedetä menikö menovettä tankkiin kokoajan, mutta silti pitäisi päästä pitemmälle kuin normaalilla stopilla.
Minusta näytti ettei letkumies olisi saanut letkua heti paikoilleen, eli menovettä ei tosiaan koko tuota aikaa lorotettu tankkiin. Ainakin vaikutti että ukko olisi ottanut letkua irti ja iskenyt sen uudestaan tankkiin.

Tällä kertaa on pakko olla samaa mieltä Saaren kanssa, ihme ja kumma.. ongelmaa tosiaan tuntui olevan.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Meni lopulta omat veikkaukset aika hyvin nappiin, mitä tuli Williamsin, Ferrarin ja McLarenin bensamääriin ja taktiikoihin. Schumi ja Rubens olivat tosin aivan samalla taktiikalla liikkeellä, itse veikkasin pientä eroa. Itse asiassa Rubens oli viikonlopun nopeampi kuski, mutta aika-ajon virhe ja kisan "ohituskielto" tiputtivat miehen kolmanneksi. McLarenilla oli vain vähän reilut puolet bensaa Ferrariin nähden. Aika-ajon kohtuumenestys oli melko suurta bluffia.

Williams oli juuri niin kevyt kuin ajattelinkin, Button sen sijaan ajoi yllättävän kevyellä autolla, ja oli myös nopeudeltaan pettymys. Ralf pesi Montoyan kisassa 6-0. Renaultin taktiikka oli mielenkiintoinen "2,5 pysähdyksen taktiikka", niin että ensimmäinen stintti oli muita lyhyempi. Harmi että Trullin kisa jäi heti kesken ja Alonsollakin oli ongelmia.

Kisan lopputulos ei sinänsä ollut mikään käsittämätön yllätys, toisin kuin esim. Oskari Saari mainosti. Yleensä nopein mies voittaa, oli taktiikka mikä vaan. Tankkauskielto vaan aiheuttaa sen, että taktiikka vaikuttaa lähtöruutuun. Ei nyt mikään maailman tai kauden huonoin kisa, jotain tapahtumiakin sentään nähtiin. Viimeiset 15 kierrosta oli kuitenkin jo tylsää.

CountZero

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kisan plussat:

+ Ohitus!
+ Massan ulosajo
+ Barrichellon "ohitusyritys" Schumista

Miinukset:

- Tylsä kisa
- Huonoa kamera - ja ohjaustyöskentelyä (tosin niin on ollu joka kisassa)
- Maikkarin tiimi
- Mainoskatkot

Aivan käsittämättömän tylsä kausi ollut, 90-luvulla vielä kesti jonkun dominointia kisan kärjessä/mestaruuskamppailussa kun radalla tapahtuikin jotain (ulosajoja, pyörähdyksiä, ohituksia) mutta tämä kausi on kyllä ensimmäinen jolloin olen tosissani harkinnut että kannattaako koko lajia enää seurata.