JTH sanoi:
Kyllä tuo "stacking" juttu asettaa Lärenin hölmöilyn vielä kummallisempaan valoon. Tuolla systeemillähän ne olisivat ihan helposti saaneet molemmat autot varikolle ja takaisin kaksoisjohdossa. Outoa.
Mihin vittuun McLaren mitään stackingiä tarvitsi kun lähin uhkaaja oli radalla n. puolen minuutin päässä.
Stacking tulee tarpeeseen, kun yritetään estää miltei varmat sijamenetykset varikolla jonotuksen aikana jos uhkaajat pääsevät suoraan omille stopeilleen.
Tässä tapauksessa Allenin mainostama 15 sekunnin "stacking" ois vaan tuonut Schumacherin 15 sekuntia lähemmäksi pidättelemättä yhtään haastajaa. Ainoa mahdollisesti saavutettu etu olisi ollut jäähdytyksen kanssa ja sekin mahdolisesti hiinä ja hiinä. Kimi ois saanut vähän enemmän ilmaa syylareihin mutta toisaalta moottorin lämpötehokin olisi pienellä vaihteella jurruttaessa ollut olellisesti suurempi kuin vapaalla varikolla seistessä.
Se Allen on aivan idiootti joka yleensä onnistuu ampumaan itsaään nilkkaan suunnillen yhdessä virkkeessä.
McLaren mähelsi aivan identtisesti Hockenheimissa 00, silloinkin kyseessä oli yllättäen tallimääräys vaikka:
Määräyksestä hyötyjä ei siitä juuri mitenkään hyötynyt.
Määräksestä kärsijän renkaat olivat varikkosuoralla odottamassa ikään kuin Mursu olisi odottanut molempia autoja sisään.
Silloinkin McLarenilla oli turvallinen kaksoisjohto ja silloinkaan ei harjotettu mitään stackinigiä, McLaren vaan suosi Häkkistä, vaikka hiukan avoimeksi jäi miten. Tasapuolista olis kuulemma silloin ollut, samaisen Allenin milestä, Häkän pitäminen radalla ja Coulthardin ottaminen sisään, koska hänen pysähdyksensä oli tulossa ekana, joka tapauksessa.
- Oho -