Kanadan safetycar-tilanne ja Montoya?

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Tuo Allen on vähän kuin paikallinen Saari. Ei sen puheita tarvi uskoa, vaikka se onkin ulkomaalainen.

Fakta on:Kimi voitti. On nyt lähempänä Alonsoa. Olemme Suomessa, emmekö voi ottaa voittoa vastaan?

Onko se vaikea uskoa, että Montylle ei vain saatua ajoissa sanaa turva-autosta?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Mr Natural sanoi:
Jos tuosta tulee joku särö Montyn ja McLarenin suhteeseen, niin luottamusta JPM:n ja McLarenin välillä ei ole koskaan ollutkaan.
Poislukien ehkä sopimuksen tekohetkeä :rolleyes:
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Juu alkaa olemaan jo vähän väsynyt topic. :rolleyes: Shit happens to everyone.. get over it. :thumbup:
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
JTH sanoi:
Kyllä tuo "stacking" juttu asettaa Lärenin hölmöilyn vielä kummallisempaan valoon. Tuolla systeemillähän ne olisivat ihan helposti saaneet molemmat autot varikolle ja takaisin kaksoisjohdossa. Outoa.
Mihin vittuun McLaren mitään stackingiä tarvitsi kun lähin uhkaaja oli radalla n. puolen minuutin päässä.

Stacking tulee tarpeeseen, kun yritetään estää miltei varmat sijamenetykset varikolla jonotuksen aikana jos uhkaajat pääsevät suoraan omille stopeilleen.

Tässä tapauksessa Allenin mainostama 15 sekunnin "stacking" ois vaan tuonut Schumacherin 15 sekuntia lähemmäksi pidättelemättä yhtään haastajaa. Ainoa mahdollisesti saavutettu etu olisi ollut jäähdytyksen kanssa ja sekin mahdolisesti hiinä ja hiinä. Kimi ois saanut vähän enemmän ilmaa syylareihin mutta toisaalta moottorin lämpötehokin olisi pienellä vaihteella jurruttaessa ollut olellisesti suurempi kuin vapaalla varikolla seistessä.

Se Allen on aivan idiootti joka yleensä onnistuu ampumaan itsaään nilkkaan suunnillen yhdessä virkkeessä.

McLaren mähelsi aivan identtisesti Hockenheimissa 00, silloinkin kyseessä oli yllättäen tallimääräys vaikka:

Määräyksestä hyötyjä ei siitä juuri mitenkään hyötynyt.

Määräksestä kärsijän renkaat olivat varikkosuoralla odottamassa ikään kuin Mursu olisi odottanut molempia autoja sisään.

Silloinkin McLarenilla oli turvallinen kaksoisjohto ja silloinkaan ei harjotettu mitään stackinigiä, McLaren vaan suosi Häkkistä, vaikka hiukan avoimeksi jäi miten. Tasapuolista olis kuulemma silloin ollut, samaisen Allenin milestä, Häkän pitäminen radalla ja Coulthardin ottaminen sisään, koska hänen pysähdyksensä oli tulossa ekana, joka tapauksessa.

- Oho -
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin siis McLaren olisi joka tapauksessa onnistunut säilyttämään kaksoijohtonsa jos autot olisivat tulleet samalla kierroksella varikolle riippumatta siitä, käytettiinkö stackingia vai ei. Jostain syystä näin ei menetelty ja se syy on hämärän peitossa. Meillähän on monenlaista tietoa asiasta. A)JPM ei kuullut radioviestiä B)JPM:lle kerrottiin väärää tietoa C:JPM sai kuulla viestin liian myöhään kiireen takia D)JPM:n ei olisi voinut tulla tuolta kierrokselta varikolle Kimin suunnittelun pysähdyksen takia.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Alkuperäseen pohdintaan (jos ei ole vielä tullut esiin, ei jaksa lukea, kuin pikkasen alkua)

... tuskin tuo turva-auto syöksähti sekunnissa varikolta ulos. Eiköhän se madellut siellä radalla ja Monty ajo sen kiinni suunnilleen niissä mutkissa, missä Alonso vieraili pihalla.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
jaska sanoi:
... tuskin tuo turva-auto syöksähti sekunnissa varikolta ulos. Eiköhän se madellut siellä radalla ja Monty ajo sen kiinni suunnilleen niissä mutkissa, missä Alonso vieraili pihalla.
Nimenomaan ei syöksähtänyt. Ihmettelinkin alunperin sitä, että missä Montoya kuppasi tuon about 11-13 sekuntia.

Siis : Kun kimi käänsi varikolle radalta kesti vielä n. 10 sekuntia ennekuin turva-auto tuli varikkoliittymästä radalle pääsuoran jälkeisissä mutkissa. Montoya ohitti ymmärrykseni mukaan varikon sisääntulon ennen Kimiä - joten hänellä piti olla ehkä 11-13 sekuntia aikaa ehtiä pääsuoran jälkeisiin mutkiin. Vaan ei ehtinyt.
Missä ihmeessä mies luurasi?
 

mikroi

Well-known member
Liittynyt
25.5.2005
Viestit
110
Suomen Huippu sanoi:
Ron Dennis selvitti Montoyan Kanadan hässäkkää (taas) (MTV3)

Uuden teorian ydin: Montoya pälätti radiossa niin kovasti, että McMursun taktikot eivät ehtineet siinä välissä kutsua häntä varikolle.
"Montoya puhui radiossa puolet siitä ajasta, jonka aikana päätös varikolle tulosta olisi voitu tehdä. Tämän keskustelun aikana menetettiin tilaisuus kutsua hänet varikolle, Dennis kertoi kilpailun ratkaisseista hetkistä."

Lattariturpa puhui voittonsa pois :D
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=90072

Like it or not, team orders exist in F1. The FIA banned the practice after Austria 2002, where the race leading Rubens Barrichello was ordered to pull over for Michael Schumacher. But there are ways around the ruling. "Even Max knows that a team has certain requirements. It is ok as long as any manoeuvring doesn't grotesquely offend the public," Frank Williams said.
---

Ron Dennis' approach is more subtle. The McLaren chief, whose main title challenger Kimi Raikkonen is on a desperate hunt to close the gap to Fernando Alonso, said his drivers may choose to pull over because it's in the 'team interest.'

"I don't think that constitutes an instruction by the team," the Briton said at Indy. "It's called having honour and integrity."

Joo jos tädillä olis m---t niin se oliskin setä...

:wink:
 
Ylös