Kansallisjuomapolli - Toinen totuus

Suomen kansallisjuoma on...

  • Salmiakkikossu

    Äänet: 1 3,6%
  • Sahti

    Äänet: 4 14,3%
  • Kilju

    Äänet: 1 3,6%
  • Keppana

    Äänet: 2 7,1%
  • Kahvi

    Äänet: 2 7,1%
  • Maito

    Äänet: 1 3,6%
  • Mehukatti

    Äänet: 1 3,6%
  • Sima

    Äänet: 0 0,0%
  • Pontikka

    Äänet: 0 0,0%
  • ES

    Äänet: 1 3,6%
  • Kotikalja

    Äänet: 0 0,0%
  • Lonkero

    Äänet: 5 17,9%
  • Piimä

    Äänet: 3 10,7%
  • Vesi

    Äänet: 1 3,6%
  • Hinttivissy

    Äänet: 0 0,0%
  • Kossu

    Äänet: 3 10,7%
  • Lasol

    Äänet: 1 3,6%
  • Jaloviina

    Äänet: 2 7,1%
  • Muu?

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    28
  • Äänestys suljettu. .

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Pitääkin käydä ostamassa huomenna piimää. Tämän makuelämyksen olen kokenut viimeksi Esterin mummonmökin keittiössä vuonna 1999.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Mä olen aina mieltänyt, että kahvi on jonkinlaista juotavaa tupakkaa, eli kauhean makuista mutta pakko juoda kun koukutus ja tapa.
En tiiä, mut mä oon ihmetelly kun kertoo kahvinjuomattomuudestaan niin heti kysellään "juoksä sitte teetä? vai kaakaoo?". Niinku nyt pitäis juoda jotain vaikkei ole jano.
Jotkut on vaan koukussa juomiseen. Huomaa töissä, että ne ketkä käyttää vapaa-aikansa kaljan litkimiseen, juo työaikanakin vähän väliä jotain. Lähinnä kahvia tai vettä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
En tiiä, mut mä oon ihmetelly kun kertoo kahvinjuomattomuudestaan niin heti kysellään "juoksä sitte teetä? vai kaakaoo?". Niinku nyt pitäis juoda jotain vaikkei ole jano.
Komp.
Itse kyllä sinällään joisin kaakaota, jos sitä olisi joskus kaffeen sijasta tarjolla yleisesti. Eipä ole ja todella harvoin kotonakaan jaksan moista keitellä.

Matkatöissä työkaverien tämän tästä pitämät kahvitauot olivat kiusallisia, kun useimmiten ei janottanut eikä pakolla jaksanut mitään pullaakaan syödä. Siinähän illistelin sitten.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Itse kyllä sinällään joisin kaakaota, jos sitä olisi joskus kaffeen sijasta tarjolla yleisesti.
Kaakaota mäkin juon aabeeceen noutopöytälounaan jälkeen, koska pakkohan on jotain juoda, kun kuuluu hintaan. Erikseen en kaakaota osta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Miksi mä nyt sellaistakaan joisin kun selviän ilmankin. Vai mikä tässä oli takana?
En mä sitä tarjonnut. Mutta jos tiedät sen olemassa olon, niin varmaan ymmärrät että ihmiset juovat kahvia muustakin syystä kuin kofeiiniriippuvuudesta.
Ok. Mä olen aina mieltänyt, että kahvi on jonkinlaista juotavaa tupakkaa, eli kauhean makuista mutta pakko juoda kun koukutus ja tapa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Keskustelu rönsyilee. Pollissa ei kysytä "Mikä on näistä vaihtoehdoista parhaan makuinen juoma?" vaan "Suomen kansallisjuomaa". Mitä ikinä se tarkoittakaan.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4960
Sijainti
Parc Fermé
pl. lonkero, mutta senkin Joni on omalla väärinkäytöksellään saanut leimattua hinttivissyksi.
Mun mielestä kys henkilö on juonut vaan sitä markettikuraa, eikä orginalia.

Muuten oisin saattanut lonkeroakin äänestää mut on tullut vähän liikaa juotua kys. ainetta viimeisen vuoden aikana.

Pitäis joskus kokeilla napue giniä... vai mikä se Kyröläisessä vanhassa osuusmeijerissä valmistettu "Vuoden lonkero" olikaat?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16900
Mun mielestä kys henkilö on juonut vaan sitä markettikuraa, eikä orginalia.

Muuten oisin saattanut lonkeroakin äänestää mut on tullut vähän liikaa juotua kys. ainetta viimeisen vuoden aikana.

Pitäis joskus kokeilla napue giniä... vai mikä se Kyröläisessä vanhassa osuusmeijerissä valmistettu "Vuoden lonkero" olikaat?
Nojoo onhan nuo alkosta ja virosta(latvia) saatavat paljon parempia kuin kiitos suomen "monopolin" niin ainakin vielä toistaseksi marketeista saa noita feikkilonkkuja mut ehkä tuurilla(ei liity tuurin kauppaan) tänä vuonna se ehtii muuttua.
 
Ylös