Karkoitus

Karkoittaisitko sinä Saidin

• Äänestäjiä yhteensä
    48

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Mä oon sitä mieltä, että ei missään nimessä tule karkottaa. Tämähän on juuri sitä monikulttuurisuutta ja väriä katukuvaan, mitä tänne niin kovasti halutaan. Lisää populaa tänne vaan kolmansista maista, kyllä ne sopeutuu! Meidän pitää olla suvaitsevaisia ja suvaita Saidin "erilaisuutta". Ei saa sanoa, että Saidin "erilaisuus" olisi jotenkin huonoa, vaan koetaan Saidin "erilaisuus" meitä kaikkia hyödyttävänä rikkautena, eiköstä joo? Minä suvaitsen Saidia, olen siis suvaitsevainen. Minä suvaitsen myös niitä, jotka eivät suvaitse Saidia, olen siis äärisuvaisevainen.

Jos nuo hänen tekemänsä asiat kuuluvat hänen kulttuuriinsa, niin silloin se on vaan hyväksyttävä ja suvaittava. Ei pidä ajatella ihmisistä pahaa, vaan hyvää. Said on varmasti pohjimmiltaan hyvä ja hieno ihminen. Kantaväestön kielteinen suhtautuminen häneen on ajanut hänet tuollaisiin tekoihin, hänessä itsessään ei ole syytä, vaan syy on aina suomalaisissa. Näin se on nähtävä.
Oletko Astrid Thors?:D

SamiJ

Well-known member
Asetelma ja kysymys on siis se, että toimiiko Suomi valtiona (me) oikein jos karkottaa Suomessa kasvaneen, tänne pakolaisena tulleen, miehen kotimaahansa, jossa häntä saattaa odottaa kuolema ja/tai kidutus? Syy: taparikollisuus.
No tossa tapauksessa vastaus on tietenkin ei. Se on sitten toinen juttu, odottaako siellä kohdemaassa ihan oikeasti kuolema ja/tai kidutus. Näiden tietojen pohjalta on tietysti mahdoton vetää kovin kummoisia johtopäätöksiä, mutta ilmeisesti siis tämä karkoitettava, joka ei jutun perusteella muista kohdemaasta oikein mitään eikä tunne sieltä ketään, on kuitenkin melkolailla varman oloinen että hänet tapetaan siellä. Viranomaiset sanovat toista. Kumpaa pitäisi uskoa? Jos nyt näiden tietojen pohjalta on ihan pakko sanoa, niin itse kallistuisin kuitenkin viranomaisten puoleen. Kai lainsäädäntö kuitenkin velvoittaa viranomaiset tutkimaan kohdemaan olot riittävällä tarkkuudella? Karkoitettavalla itsellään voi puolestaan olla hyvinkin ymmärrettävästi intressejä jäädä mieluummin Suomeen, joka vuorostaan voi vaikuttaa hänen sanomisiinsa.

Jos karkoitettavalla on oikeasti edelleen syy pakolaistatukseen ja oleskelulupaan täällä, eli kohdemaassa on niin vaaralliset olot että häntä ei voida sinne karkoittaa, niin sitten tietysti täytyy lykätä karkoitusta ja katsella asiaa uudestaan sitten, kun tilanne muuttuu.

Jos taas pakolaisuus ei ole enää perusteltua, eikä henkilöllä näytä oikein olevan halua sopeutua yhteiskuntaan tai hankkia Suomen kansalaisuutta (nuhteettomuusedellytys), niin mikä on se peruste henkilön oleskeluun tässä maassa? Jos pakolaisuus ei ole perusteltua, niin mieluummin mä ehkä luovuttaisin paikan jollekin sellaiselle, jolla on todellinen hengenhätä ja joka turvapaikkaa oikeasti tarvitsee.

Toki osaltaan voi syyttää myös yhteiskuntaa, joka on epäonnistunut 10v pakolaislapsen sopeuttamisessa yhteiskuntaan. Kuitekin mikäli tässä mainitut rötökset liittyvät tähän kyseiseen tapaukseen, niin suurin osa on tehty täysi-ikäisenä, eli jonkunverran pitäisi olla tuossa vaiheessa vastuuta jo itselläänkin, olkoonkin kuinka taparikollinen tahansa. Mahdollisista seuraamuksistakin lie varoiteltu riittävästi?

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Meheltä hyvinkin fiksu kommentti. Siitä huolimatta olen karkoittamisen kannalla. Tapojen parantamiseen on annettu aivan riittävästi mahdollisuuksia.

En usko tämän Saidin olevan mitenkään erityisen suuressa vaarassa joutua syntyperänsä tai mielipiteidensä takia kidutksen tai kuolemanvaaran alaiseksi.

Uskon näiden karkoitusten toimivan myös aika konkreettisena vinkkinä Suomessa asuville maahanmuuttajille siitä, ettei täälläkään ihan mitä tahansa saa tehdä.
Olen jps:n kanssa samoilla linjoilla. Luin jo aiemmin, että kyse on lapsena Suomeen muuttaneesta eli ei tullut yllätyksenä. Tämä seikkahan tulee olemaan lopulta se miksi tyyppiä ei tulla karkoittamaan.

Minusta myös olisi erittäin hyvä antaa vihdoin signaali, että ihan miten vain et täällä voi elää. Minkään yhteiskunnan ei tarvitse sallia vedätyksiä (5-7 veljeä, sosiaalituilla pummaamista) ja toistuvia rikoksia.

Siinä tapauksessa, että somalit + muut maahanmuuttajat/pakolaiset pyrkivät opiskelemaan/ tekemään töitä ja sopeutumaan - varsinkin noudattamaan lakeja - ei minulla ole mitään heitä vastaan. Tänne vaan jne.

Tämä 3. tapaus erosi muista siksi, että Somalimaa (pohjois-Somalia) katsotaan turvalliseksi paikaksi. Toki tuokin määrittely ehtii tässä aikaa myöten muuttua. Lisäksi tämänkin jäppisen osalta pitäisi seurata (jos karkoitus toteutuisi - mitä siis en usko) miten tämä elämä lähtisi Somalimaassa rullaamaan.

Lunssila

Well-known member
Jääkööt. En tiedä tarkemmin mitä rötöksiä on tehnyt, mutta tyyppi on asunut kuitenkin suuren osan elämästään Suomessa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tuomittujen rikosten lisäksi jää kullekin itselleen harkittavaksi kuinka monta rikosta on tehty, joista ei ole jääty kiinni. Varmaan kukaan ei kuvittele polisiin pystyvän selvittämään 100 %'n tarkkuudella tehtyjä rikoksia. Arvelen itse tuomitujjen rikosten olevan korkeintaan 10-20 %'n luokkaa tehtyjen määrästä.

Noin 10 vuotta sitten kun sekä somali ja ryssäjengit touhusivat keskustassa ryöstöjä urakalla pääsin 2 kertaa kohteeksi. oli helvetin hauskaa kun puukko tyrkättiin kurkullemja taskut putsattiin. Poliisienkin suhtautuminen oli erinomaista, totesivat että osaavat tehdä nuo sellaisissa paikoissa, joihin kamera ei yllä-haluatko ihan tosissasi tehdä rikosilmoituksen, ei tekijöitä kuitenkaan saada tuomittua. Ekalla kerralla tein, toisella en enää viitsinyt. Poliisi kertoi kuitenkin aika helvetin tarkaan tietävänsä ketkäm ovat olleet asialla.

Poliisi antoi kuitenkin hyvän neuvon molemmilla kerroilla, ota taksi suoraan kapakin ovelta, jälkimmäisen tapauksen jälkeen aloin noudattamaan kehoitusta.

abc

DNF
Noin monen rikoksen jälkeen voitais karkottaa, vaikka ois Suomessa syntynytki ja geenitiki ois Järvisen ja Niemisen peruja.

abc

DNF
Tuomittujen rikosten lisäksi jää kullekin itselleen harkittavaksi kuinka monta rikosta on tehty, joista ei ole jääty kiinni. Varmaan kukaan ei kuvittele polisiin pystyvän selvittämään 100 %'n tarkkuudella tehtyjä rikoksia. Arvelen itse tuomitujjen rikosten olevan korkeintaan 10-20 %'n luokkaa tehtyjen määrästä.

Noin 10 vuotta sitten kun sekä somali ja ryssäjengit touhusivat keskustassa ryöstöjä urakalla pääsin 2 kertaa kohteeksi. oli helvetin hauskaa kun puukko tyrkättiin kurkullemja taskut putsattiin. Poliisienkin suhtautuminen oli erinomaista, totesivat että osaavat tehdä nuo sellaisissa paikoissa, joihin kamera ei yllä-haluatko ihan tosissasi tehdä rikosilmoituksen, ei tekijöitä kuitenkaan saada tuomittua. Ekalla kerralla tein, toisella en enää viitsinyt. Poliisi kertoi kuitenkin aika helvetin tarkaan tietävänsä ketkäm ovat olleet asialla.

Poliisi antoi kuitenkin hyvän neuvon molemmilla kerroilla, ota taksi suoraan kapakin ovelta, jälkimmäisen tapauksen jälkeen aloin noudattamaan kehoitusta.
Aattelepa ite, rasisti.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Kaippa tuo on riskit tiennyt rikokset tehdessään, luulis olevan maan kansalainen tuossa iässä.

Edit: Mainittakoon, että luotan viranomaisten arviointikykyyn palauttamisen turvallisuudesta. Saatanpi olla eri mieltä, jos viranomaiset ovat olleet tämän arvion kanssa selkeästi väärässä ja ristiriidassa aiempien tapausten kanssa.

Viimeksi muokattu: