Karkoitus

Karkoittaisitko sinä Saidin


  • Äänestäjiä yhteensä
    48

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Toiseen mahdollisuuteen Suomessa olisi ehdottomasti aihetta, jos rikokset olisivat tyyliä makeisvarkaus tai ylinopeus.

Vaan kun eivät ole.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Katsoitko linkeistä rikoshistorian kaikilta kolmelta. KHO totesi viimeisenkin kohdalla, että tuomiot puoltavat karkoittamista, mutta sitä ei olisi voitu tehdä alkuperäiselle kotiseudulle vaan alueelle jossa ei ole ikinä asunut.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Luin päivällä tuon uutisen ja ajattelin aivan Mehen tavoin. Suomeen pienenä lapsena tullutta, sittemmin rikoksiin syyllistynyttä henkilöä on käsiteltävä samoin kuin muitakin täkäläisiä ääliöitä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin oli, niin oli. En toisaalta harmittelisi täysin suomalaisten elämäntaparikollistenkaan lähettämistä ulkomaille.
Jos somalialaiset lähettäisivät suomessa syntyneitä mutta somaliassa varttuneita elämäntaparikollisia suomeen, mitän suhtautuisit asiaan?

Ottaisitko vastaan vai sanoisitko lähettäjätaholle että selvittäkää itse omat ongelmanne?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos somalialaiset lähettäisivät suomessa syntyneitä mutta somaliassa varttuneita elämäntaparikollisia suomeen, mitän suhtautuisit asiaan?

Ottaisitko vastaan vai sanoisitko lähettäjätaholle että selvittäkää itse omat ongelmanne?
Jos annetaan mahdollisuuksia ja tyritään ne niin täältä ei entisenä nuorisorikollisena/päihteiden käyttäjänä heru sympatiaa.Itsekin vuosien kierteen katkaisseena ja nykyään lainkuuliaisena veronmaksajana olen todiste siitä,että mahdollisuuksia voi antaa,mutta ei loputtomiin.Ja kysymykseesi. tottakai ottaisin vastaan,vaikka kysymys ei minulle ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Jos annetaan mahdollisuuksia ja tyritään ne niin täältä ei entisenä nuorisorikollisena/päihteiden käyttäjänä heru sympatiaa.Itsekin vuosien kierteen katkaisseena ja nykyään lainkuuliaisena veronmaksajana olen todiste siitä,että mahdollisuuksia voi antaa,mutta ei loputtomiin.Olet varmaan ghettojen kannalla?
Itekkö sit sait vain yhden mahdollisuuden ja heti parantui tavat?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Olisi jätkä ajatellut ennen tekojaan..

Bye bye, en jää kaipaamaan!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos somalialaiset lähettäisivät suomessa syntyneitä mutta somaliassa varttuneita elämäntaparikollisia suomeen, mitän suhtautuisit asiaan?

Ottaisitko vastaan vai sanoisitko lähettäjätaholle että selvittäkää itse omat ongelmanne?
Kukin kansakunta kantakoot oman paskansa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
mun mielestä on hyvä pitää tässä asiassa tiukka linja, jotta tulevat potentiaaliset somppurikolliset jättäisivätkin rikokset tekemättä.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Tätäkin asiaa kannattaa tarkastella kiihkottomasti. Ei tähänkään ole oikeata vastausta. Turha siis lähteä ryntäilemään oman kantansa kanssa sen ihmeemmin.

Asetelma ja kysymys on siis se, että toimiiko Suomi valtiona (me) oikein jos karkottaa Suomessa kasvaneen, tänne pakolaisena tulleen, miehen kotimaahansa, jossa häntä saattaa odottaa kuolema ja/tai kidutus? Syy: taparikollisuus.

Esitän kysymyksen toista kautta:
Mikä on se rikos, josta extratuomiona vastaaviin rikoksiin syyllistyneisiin suomalaisiin verrattuna, tämä mies ansaitsee tulla lähetetyksi yllämainittuihin olosuhteisiin? Se, että ei meinaa mennä oikean ja väärän raja jakeluun? Eipä ole poika yksin.

Kuten sanottu, tekis mieli sanoa, että vittuun moiset, mutta pinnisteltyäni itseni edes osin primitiivireaktion ohi, on keissi mielestäni melko selvä toiseen suuntaan.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Esitän kysymyksen toista kautta:
Mikä on se rikos, josta extratuomiona vastaaviin rikoksiin syyllistyneisiin suomalaisiin verrattuna, tämä mies ansaitsee tulla lähetetyksi yllämainittuihin olosuhteisiin? Se, että ei meinaa mennä oikean ja väärän raja jakeluun? Eipä ole poika yksin.

Kuten sanottu, tekis mieli sanoa, että vittuun moiset, mutta pinnisteltyäni itseni edes osin primitiivireaktion ohi, on keissi mielestäni melko selvä toiseen suuntaan.
Hyviä kysymyksiä palstan natseille. Itselläni tuo primitiivireaktio oli vallan laimea.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4946
Sijainti
Vantaa
Mä oon sitä mieltä, että ei missään nimessä tule karkottaa. Tämähän on juuri sitä monikulttuurisuutta ja väriä katukuvaan, mitä tänne niin kovasti halutaan. Lisää populaa tänne vaan kolmansista maista, kyllä ne sopeutuu! Meidän pitää olla suvaitsevaisia ja suvaita Saidin "erilaisuutta". Ei saa sanoa, että Saidin "erilaisuus" olisi jotenkin huonoa, vaan koetaan Saidin "erilaisuus" meitä kaikkia hyödyttävänä rikkautena, eiköstä joo? Minä suvaitsen Saidia, olen siis suvaitsevainen. Minä suvaitsen myös niitä, jotka eivät suvaitse Saidia, olen siis äärisuvaitsevainen.

Jos nuo hänen tekemänsä asiat kuuluvat hänen kulttuuriinsa, niin silloin se on vaan hyväksyttävä ja suvaittava. Ei pidä ajatella ihmisistä pahaa, vaan hyvää. Said on varmasti pohjimmiltaan hyvä ja hieno ihminen. Kantaväestön kielteinen suhtautuminen häneen on ajanut hänet tuollaisiin tekoihin, hänessä itsessään ei ole syytä, vaan syy on aina suomalaisissa. Näin se on nähtävä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös