Karkoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Karkoittaisitko sinä Saidin

• Äänestäjiä yhteensä
    48
Toiseen mahdollisuuteen Suomessa olisi ehdottomasti aihetta, jos rikokset olisivat tyyliä makeisvarkaus tai ylinopeus.

Vaan kun eivät ole.

Katsoitko linkeistä rikoshistorian kaikilta kolmelta. KHO totesi viimeisenkin kohdalla, että tuomiot puoltavat karkoittamista, mutta sitä ei olisi voitu tehdä alkuperäiselle kotiseudulle vaan alueelle jossa ei ole ikinä asunut.

Luin päivällä tuon uutisen ja ajattelin aivan Mehen tavoin. Suomeen pienenä lapsena tullutta, sittemmin rikoksiin syyllistynyttä henkilöä on käsiteltävä samoin kuin muitakin täkäläisiä ääliöitä.

Niin oli, niin oli. En toisaalta harmittelisi täysin suomalaisten elämäntaparikollistenkaan lähettämistä ulkomaille.
Jos somalialaiset lähettäisivät suomessa syntyneitä mutta somaliassa varttuneita elämäntaparikollisia suomeen, mitän suhtautuisit asiaan?

Ottaisitko vastaan vai sanoisitko lähettäjätaholle että selvittäkää itse omat ongelmanne?

Jos somalialaiset lähettäisivät suomessa syntyneitä mutta somaliassa varttuneita elämäntaparikollisia suomeen, mitän suhtautuisit asiaan?

Ottaisitko vastaan vai sanoisitko lähettäjätaholle että selvittäkää itse omat ongelmanne?

Jos annetaan mahdollisuuksia ja tyritään ne niin täältä ei entisenä nuorisorikollisena/päihteiden käyttäjänä heru sympatiaa.Itsekin vuosien kierteen katkaisseena ja nykyään lainkuuliaisena veronmaksajana olen todiste siitä,että mahdollisuuksia voi antaa,mutta ei loputtomiin.Ja kysymykseesi. tottakai ottaisin vastaan,vaikka kysymys ei minulle ollutkaan.

Viimeksi muokattu:
Jos annetaan mahdollisuuksia ja tyritään ne niin täältä ei entisenä nuorisorikollisena/päihteiden käyttäjänä heru sympatiaa.Itsekin vuosien kierteen katkaisseena ja nykyään lainkuuliaisena veronmaksajana olen todiste siitä,että mahdollisuuksia voi antaa,mutta ei loputtomiin.Olet varmaan ghettojen kannalla?

Itekkö sit sait vain yhden mahdollisuuden ja heti parantui tavat?

Kukin kansakunta kantakoot oman paskansa.

mun mielestä on hyvä pitää tässä asiassa tiukka linja, jotta tulevat potentiaaliset somppurikolliset jättäisivätkin rikokset tekemättä.

Tätäkin asiaa kannattaa tarkastella kiihkottomasti. Ei tähänkään ole oikeata vastausta. Turha siis lähteä ryntäilemään oman kantansa kanssa sen ihmeemmin.

Asetelma ja kysymys on siis se, että toimiiko Suomi valtiona (me) oikein jos karkottaa Suomessa kasvaneen, tänne pakolaisena tulleen, miehen kotimaahansa, jossa häntä saattaa odottaa kuolema ja/tai kidutus? Syy: taparikollisuus.

Esitän kysymyksen toista kautta:
Mikä on se rikos, josta extratuomiona vastaaviin rikoksiin syyllistyneisiin suomalaisiin verrattuna, tämä mies ansaitsee tulla lähetetyksi yllämainittuihin olosuhteisiin? Se, että ei meinaa mennä oikean ja väärän raja jakeluun? Eipä ole poika yksin.

Kuten sanottu, tekis mieli sanoa, että vittuun moiset, mutta pinnisteltyäni itseni edes osin primitiivireaktion ohi, on keissi mielestäni melko selvä toiseen suuntaan.

Esitän kysymyksen toista kautta:
Mikä on se rikos, josta extratuomiona vastaaviin rikoksiin syyllistyneisiin suomalaisiin verrattuna, tämä mies ansaitsee tulla lähetetyksi yllämainittuihin olosuhteisiin? Se, että ei meinaa mennä oikean ja väärän raja jakeluun? Eipä ole poika yksin.

Kuten sanottu, tekis mieli sanoa, että vittuun moiset, mutta pinnisteltyäni itseni edes osin primitiivireaktion ohi, on keissi mielestäni melko selvä toiseen suuntaan.
Hyviä kysymyksiä palstan natseille. Itselläni tuo primitiivireaktio oli vallan laimea.

Mä oon sitä mieltä, että ei missään nimessä tule karkottaa. Tämähän on juuri sitä monikulttuurisuutta ja väriä katukuvaan, mitä tänne niin kovasti halutaan. Lisää populaa tänne vaan kolmansista maista, kyllä ne sopeutuu! Meidän pitää olla suvaitsevaisia ja suvaita Saidin "erilaisuutta". Ei saa sanoa, että Saidin "erilaisuus" olisi jotenkin huonoa, vaan koetaan Saidin "erilaisuus" meitä kaikkia hyödyttävänä rikkautena, eiköstä joo? Minä suvaitsen Saidia, olen siis suvaitsevainen. Minä suvaitsen myös niitä, jotka eivät suvaitse Saidia, olen siis äärisuvaitsevainen.

Jos nuo hänen tekemänsä asiat kuuluvat hänen kulttuuriinsa, niin silloin se on vaan hyväksyttävä ja suvaittava. Ei pidä ajatella ihmisistä pahaa, vaan hyvää. Said on varmasti pohjimmiltaan hyvä ja hieno ihminen. Kantaväestön kielteinen suhtautuminen häneen on ajanut hänet tuollaisiin tekoihin, hänessä itsessään ei ole syytä, vaan syy on aina suomalaisissa. Näin se on nähtävä.

Viimeksi muokattu: