Valde
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2003
- Viestit
- 3148
Ralliin on luvattu sadetta, joten nyt saatetaan nähdä muuttaako sade totuttuja rengasvoimasuhteita. Monien mielestä Pirelli on todella hyvä märällä, mutta tämän mielipiteen takana tuntuisi olevan pari vuotta vanhat kisat. Itse en muista, että Solbergin vauhti olisi merkittävästi parantunut viime vuonna niillä erikoiskokeilla, joilla satoi. Mutta sade olisi kyllä mielenkiintoinen tekijä, kiistatta. Vasta kisa näyttäisi, kuinka lähellä eri rengasvalmistajien sadetuotteet ovat toisiaan.
Korsikan rallissa merkillepantavaa oli Pirellin ilmeinen edistys. Brivion mukaan testit näyttivät, että niiden uusi asvalttikumi oli pari kolme kymmenystä vanhaa nopeampi kilometrillä. Tähän sopii se, että Korsikalla Pirellit näyttivät olevan jonkin verran kilpailukykyisempiä Michelinejä vastaan kuin Saksassa (esim. Solberg pysyi välillä aika hyvin Duvalin vauhdissa; Loeb oli ainoa jatkuvasti ylivoimainen Michelin auto). Eroa kuitenkin jäänee kurottavaksi vielä vähintään pari kymppiä kilometriä kohden (0.25 sekuntia per/km = n. 1.30 min. rallin koko pituudessa). "Michelin on yhä Michelin", kuten Solberg asian sanoi viime rallissa. Jos Pirelli pystyisi ottamaan Michelinin kiinni joskus, olisi se melkoinen urotyö ottaen huomioon valtavat F-1 resurssit, joiden hedelmistä myös Michelinin rallirengasyksikkö saanee hyötynsä.
Loebille tuskin kukaan mahtaa mitään. Duval on ainoa, joka voi antaa haasteen, mutta Korsikan jälkeen tilanne näyttää huonommalta. Frequelinin vihaisista lausunnoista on luettavissa, että Duval joutuu vielä tämänkin kisan keskittymään merkkimestaruuden varmistamiseen (vaikka mestaruus on jo käytännössä varma). Tonista ei ole Loebia haastamaan. Dani Sola on parantanut koko ajan ja alkoi Korsikalla hiipiä jo Garden rinnalle vauhdissa, kunnes joidenkin teknisten syiden jälkeen pamautti ulos (sitä ennen oli ajamassa ek-pohjia!). Jos Kataloniassa on kuivaa voi Sola tehdä melkoisen yllätyksen kotikulmillaan. Pirelliautoista Grönholm lienee terävin, vaikka Solberg ja Sarrazin saattavat antaa kovan vastuksen. Nicholas Bernardi on mielenkiintoinen nimi. Kaveri sai Peugeotista irti yllättävän vauhdin Korsikalla.
Veikkaus:
1. Loeb
2. Duval
3. Grönholm
4. Sola
5. Gardemaister
6. Sarrazin
7. Solberg
8. Bernardi/Hirvonen?
Korsikan rallissa merkillepantavaa oli Pirellin ilmeinen edistys. Brivion mukaan testit näyttivät, että niiden uusi asvalttikumi oli pari kolme kymmenystä vanhaa nopeampi kilometrillä. Tähän sopii se, että Korsikalla Pirellit näyttivät olevan jonkin verran kilpailukykyisempiä Michelinejä vastaan kuin Saksassa (esim. Solberg pysyi välillä aika hyvin Duvalin vauhdissa; Loeb oli ainoa jatkuvasti ylivoimainen Michelin auto). Eroa kuitenkin jäänee kurottavaksi vielä vähintään pari kymppiä kilometriä kohden (0.25 sekuntia per/km = n. 1.30 min. rallin koko pituudessa). "Michelin on yhä Michelin", kuten Solberg asian sanoi viime rallissa. Jos Pirelli pystyisi ottamaan Michelinin kiinni joskus, olisi se melkoinen urotyö ottaen huomioon valtavat F-1 resurssit, joiden hedelmistä myös Michelinin rallirengasyksikkö saanee hyötynsä.
Loebille tuskin kukaan mahtaa mitään. Duval on ainoa, joka voi antaa haasteen, mutta Korsikan jälkeen tilanne näyttää huonommalta. Frequelinin vihaisista lausunnoista on luettavissa, että Duval joutuu vielä tämänkin kisan keskittymään merkkimestaruuden varmistamiseen (vaikka mestaruus on jo käytännössä varma). Tonista ei ole Loebia haastamaan. Dani Sola on parantanut koko ajan ja alkoi Korsikalla hiipiä jo Garden rinnalle vauhdissa, kunnes joidenkin teknisten syiden jälkeen pamautti ulos (sitä ennen oli ajamassa ek-pohjia!). Jos Kataloniassa on kuivaa voi Sola tehdä melkoisen yllätyksen kotikulmillaan. Pirelliautoista Grönholm lienee terävin, vaikka Solberg ja Sarrazin saattavat antaa kovan vastuksen. Nicholas Bernardi on mielenkiintoinen nimi. Kaveri sai Peugeotista irti yllättävän vauhdin Korsikalla.
Veikkaus:
1. Loeb
2. Duval
3. Grönholm
4. Sola
5. Gardemaister
6. Sarrazin
7. Solberg
8. Bernardi/Hirvonen?