Kateus

Mielipiteeni yo. esseestä

• Äänestäjiä yhteensä
    14
  • Äänestys suljettu. .

Lunssila

Well-known member
Aivan sama kävi mielessä ja iholle nousii tuskanhiki, että saako Tampereen yliopisto tästä taas jonkin kirkasotsaisen yhteiskuntieteiden opiskelijan. Siellä niitä riittää, ilmoitustaulujen lappusista ja pamfleteista päätellen. Komp siis Andyn tekstille.

En tiedä onnistuiko Lunssila copy-pastessa sen tekemään, mutta siellähän on yksi selkeä kirjoitusvirhekin tekstissä.
Ei kai Tampereelle menestyneet opiskelijat halua?

Kauppikseen tuo oli jutun perusteella menossa.

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Sijainti
Parc Fermé
Ei täällä muuta olekaan, kuin kirjoitusvirheitä postauksissa. Toisilla enämpi, toisilla vähempi.
Se vaan että yo-kokeessa ei pääse vittuilemaan muitten kanssatovereitten mokailuista. Tai en minä tiedä mitä noissa kokeissa kirjoitetaan. t. ammatillinen koulutus. (Tosin se mulle sanottiin että jos et töitä saa niin kannattaa harkita kolumnien kirjoittelua)

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Se vaan että yo-kokeessa ei pääse vittuilemaan muitten kanssatovereitten mokailuista. Tai en minä tiedä mitä noissa kokeissa kirjoitetaan. t. ammatillinen koulutus. (Tosin se mulle sanottiin että jos et töitä saa niin kannattaa harkita kolumnien kirjoittelua)
Itsehän tuhersin ihan hyvänkin esseen autotekniikasta, mutta kirjoitusvirheiden määrä oli massiivinen.

Lunssila

Well-known member
Itse taisin saada 35 vai 40 pistettä ylioppilasesseestä, jossa siteerasin Norbert Haugia.

Tekstitaidosta sen verran, että riitti e:hen.

Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mä sain kaikista muista lukion aineista kympin mutta kirjoituksissa aloin kikkailemaan ja jäin pistettä vaille ällään.

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Olisikohan nyt se hetki, kun pitäisi rehennellä laudaturillaan?

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
En muuten muista enää, että mitä tuli mistäkin aineesta arvosanoiksi.
En minäkään muuta kuin että yläkanttiin menivät siihen nähden ettei lukeminen maittanut laisin. Taisin olla jopa luokkani paras poika.
Parhaat suoritukset tulivat ihan maalaisjärjellä, esim. psykologiasta vastasin viiden pisteen arvoisesti vaikken ikänään ollut psykkaa opiskellut sekuntiakaan.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Yo-aineistani en muista muuta kuin, että tehtävänannot oli tylsiä. Harjoitusaineesta sain kerran laudaturin, kun tuhersin aineistoaineen Pia-Noora Kaupin ja Taina Westin fiktiviisestä seikkailusta Afrikan pakolaisleirillä. Nuori äidinkielenopettajattaremme ei selvästikään ollut Kokoomuksen äänestäjä. Saatteeksi kirjoitti, että "älä sitten tällaista kokeissa kirjoita".

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Sijainti
Parc Fermé
Yo-aineistani en muista muuta kuin, että tehtävänannot oli tylsiä. Harjoitusaineesta sain kerran laudaturin, kun tuhersin aineistoaineen Pia-Noora Kaupin ja Taina Westin fiktiviisestä seikkailusta Afrikan pakolaisleirillä. Nuori äidinkielenopettajattaremme ei selvästikään ollut Kokoomuksen äänestäjä. Saatteeksi kirjoitti, että "älä sitten tällaista kokeissa kirjoita".
eii jumalauta :D Saisiko referaatin mitä tarina sisälti, oliko happy ending vai?

jjv

Arschloch
Saisiko referaatin mitä tarina sisälti, oliko happy ending vai?
15 vuotta aikaa, ei pysty muistamaan. Mut muistaakseni happy ending oli eli Kauppi tapettiin nälkään.
Lautakunta ois kuulemma voinu hylätäkin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Huomasin, että perinteisesti itseni varsin sosiaaliseksi ja avoimeksi muuallakin kuin curriculum vitaessa luokitteleva, tunsin itseni yhtäkkiä yhteistyökyvyttömäksi Lumikin Juro-kääpiöksi.
Onkohan tuosta virkkeestä unohtunut yksi pronomini jossain puhtaaksikirjoitusvaiheessa?
Mun mielestä luokitteleva pitäisi olla luokittelevana. :doubtful:

Lunssila

Well-known member
Niinhän se on.

Miksi muuten curriculum vitae, eikä ansioluettelo?

WebSlave

Trackman
Siksi kun kirjoittaja on halunnut päteä osoittamalla osaavansa latinaa.
Tai että tietää mistä CV on lyhennys. Eihän se sinällään vielä latinan osaamista edellytä.

Itseänikin jonkin verran tökki suuri erilaisten viittausten käyttö. Tekstiin saatiin sillä pituutta, mutta ei se sisältöä lisännyt. Ehkä kirjoittajan opettaja oli vinkannut, että kulttuuriviittauksilla saa parempia pisteitä. En ole oikein varma pitäisikö ainekirjoitusta pitää samalla jonkinlaisena yleistietotestinä. Itse arvostan ainakin nykyään ytimekkäämpää ilmaisua.

Vieläkö ylioppilasaine kirjoitetaan käsin? Siinä tapauksessa ne pari virhettä voisivat mennä myös sähköiseen muotoon muuttajan piikkiin. Paitsi tietysti "Juro-kääpiö", joka oli puhtaasti kirjoittajan moka. Sekin olisi mennyt kirjoittajan luovuutena, ellei hän olisi tarkoituksellisesti viitannut Lumikin kääpiöihin.

Pitäisi varmaankin kaivaa omat lukioaikaiset aineet ja tarkistaa oma kirjoittamisen taso nykypäivän silmillä arvosteltuna.