Kauden 2006 aika-ajot
Tallien esityksiä kauden 2006 aika-ajoista. http://www.formula1.com/news/3312.html
Tallien esityksiä kauden 2006 aika-ajoista. http://www.formula1.com/news/3312.html
Nykyinen systeemi on sanalla sanottina paska ja siellä kaiken maailman pallerot pääsee vammataktiikoillaan sotkemaan kärkipään kisat. Ei nykyinen systeemi lisää kilvanajoa kuin sen ensimmäisen jarruttajan takana ja johtaja karkaa omille teilleen. Ei näin. :thumbdown Tuohon kun lisätään vielä se ettei paalua voi enää mitenkään arvostaa samalla tavalla kuin ennen koska ei se kerro "todellisesta" nopeudesta yhtään mitään. Aika-ajojen pitäisi olla kisailu ja näytös siitä kuka on nopein kun vedetään minimikuormalla isoa kovaa. :thumbup:Mutku sanoi:Mitäs sitten kun joku talli rakentaa ylivoimaisen auton ja sillä on ylivoimainen kuski niin taas menee jännitys aika-ajoista?
Mutku sanoi:Mitäs sitten kun joku talli rakentaa ylivoimaisen auton ja sillä on ylivoimainen kuski niin taas menee jännitys aika-ajoista?
On niitä aika ajo spesialisteja jotka saa ittestään irti enemmän kuin fysiikan lait antaa. Eli Trulli olis aina paalulla amisToyotallaan.Mutku sanoi:Mitäs sitten kun joku talli rakentaa ylivoimaisen auton ja sillä on ylivoimainen kuski niin taas menee jännitys aika-ajoista?
Jep, ja kyllä tuossa kakkosvaihtoehdossa jäisi helposti jossiteltavaakin, jos kaveri olisi nopein ekassa & tokassa aika-ajoissa. Tekisi kolmannessa pienen virheen ja tippuisi viimeisestä aika-ajosta, jossa ei sitten kukaan rikkoisi ko. kaverin aikaa...Tuck sanoi:Molemmat ehdotetuista systeemeistä on hyviä. Molemmissa systeemeissä on onneksi luovuttu bensakikkailuista. 2 vaihtoehdossa kärkipaikoilla olisi todella nopeimmat kuskit. 1 vaihtoehto olisi hyvö ilman aikojen yhteenlaskemista.
2 vaihtoehdossa huippukuskit ajelisivat todennäköisesti alussa vain kierroksen jolla pääsee jatkoon, kun moottoria pitää säästää. :jaska:
Toisessa vaihtoehdossa on 3 sessiota. 15min+15min+30min. Eli virhe kolmannessa sessiossa ei haittaa, mikäli vain auto pysyy ehjänä. Kierroksiahan oli rajattomasti.Mutku sanoi:Jep, ja kyllä tuossa kakkosvaihtoehdossa jäisi helposti jossiteltavaakin, jos kaveri olisi nopein ekassa & tokassa aika-ajoissa. Tekisi kolmannessa pienen virheen ja tippuisi viimeisestä aika-ajosta, jossa ei sitten kukaan rikkoisi ko. kaverin aikaa...
no, virhe sitten siinä toisessa...Jonkki sanoi:Toisessa vaihtoehdossa on 3 sessiota. 15min+15min+30min. Eli virhe kolmannessa sessiossa ei haittaa, mikäli vain auto pysyy ehjänä. Kierroksiahan oli rajattomasti.
Itsekin äänestin 2. vaihtoehtoa. On muuten sinänsä aika hyvä ehdotus tuo, että paalupaikasta annettaisiin kaksi pistettä, koska ainakin 2. vaihtoehdon mukaisessa järjestelmässä sen saisi nopein mies (toisin kuin nykyisin).bigbear sanoi:2. meni ääni. Mun mielestä paalista pitäisi palkita parilla pisteellä samoin kuin kisan nopeimmasta kierroksesta