Kauden 2008 ennakko

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Kai minun pitää pieni veikkaus heittää:

Alkukausi (kisat 1-6):

-Ferrari on vahvin alkukaudesta. Massa voittaa kaksi kisaa ja Kimi yhden enemmän.
-kaudella nähdään yksi sekasortoinen kilpailu (tyyliin Kanada -07), jossa toinen Bemareista nappaa voiton yllättäen. Bemari on myös autoista yllättäen toisiksi nopein.
-Laren ja Renault kamppailevat kolmanneksi parhaimman kuljettajan tittelistä. Hessulla ja Luiksella on taisaista, mutta Rellulla Alonso on selvä ykköskuski, josta molemmat Nelsonit jatkuvasti valittavat lehdistössä. Junnulla on kova yritys päällä ja muutama kisa päättyykin ulosajoon.
-Red Bull ja Williams kamppailevat seuraavista sijoista. Muualla häntäpäässä onkin sitten normaalia.

Keskikausi (kisat 7-12)

-Ferrari-kuskit jatkavat tasaista pisteiden keruutaan. Räikkönen voittaa pari kisaa
-McLaren nousee nopeudessa ohi Rellusta ja Bemareista. Hessu tuo ironisesti tallin kauden ensimmäisen voiton, mutta sitten Dennisin suojatti saa kaiken tuen puolelleen ja voittaa kolme kisaa.
-Red Bull nousee niskanpäälle Williamsista. Toro Rosso tekee myös nousua hyvän kaksikonsa ansiosta, mm. Toyota jää taakse.

Loppukausi (kisat 13-18)

-Hamilton kuroo Kimin alkukauden etumatkan lähes umpeen ennen kauden toisiksi viimeistä kisaa - Fujia, jossa (jälleen kerran) sataa. Hamilton tekee kuitenkin ratkaisevan virheen, jolla Räikkönen varmistaa mestaruutensa jo ennen päätöskisaa Brasiliaa.
-Alonso ajaa Fujin sadekisan voittoon tuoden Rellun kauden ainoan voiton. Palkintokorokkeen toinen kolmesta kilpailijasta on Bourdais (sijaa en arvaile), kolmas kuski jää arvailujen varaan
-Hessu ajaa loppukaudesta pari voittoa syöden Kimiltä muutamia arvokkaita pisteitä, joista ei kuitenkaan ole haittaa.
-Pikee saa loppukaudesta tasaisuutta otteisiinsa ja kerää tasaisesti pisteitä loppukaudesta.
-Nico saa ensimmäisen palkintosijansa.
-Davidson saa ensimmäisen MM-pisteensä.
-Ferrari vie valmistajien tittelin kun Massa sijoittuu kolmanneksi MM-pisteissä, Heikin upeasta loppukiristä huolimatta.

---

Saas nähdä toteutuuko mikään näistä. :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
kouvotsvoni sanoi:
- Ferrari vie, eikä tule samanlaista notkahdusta kuin Melbournen jälkeen, kun talli on tuttu Kimille.
- Renault nousee toiseksi Alonson voimin.
- McLaren kolmanneksi, Kovalainen pistää kampoihin ykköskuski-Hamiltonille.
- BMW jää neljänneksi, kun Renaultilla ei toista kautta putkeen varmaan mene heikosti.
- Williams nousee lähemmäksi kärkeä ja Rosberg napsii ensimmäiset palkintopallipaikkansa.
- Red Bull, Toyota ja Honda taistelevat jämäpisteistä ja kauden päätteeksi jompi kumpi japsitalleista ilmoittaa vetäytyvänsä tai tiputtavansa paljon tiimien budjetteja.
- Toro Rosso vaikuttaa tässä vaiheessa vahvimmalta peräpään tiimeistä.
- Force India ja Super Aguri taistelevat lähinnä toisiaan vastaan.

Vaarallista tässä vaiheessa moisia ennakoida:eek: No sitten 11 kuukauden päästä näille voi sitten naureskella:p
Nyt kyllä muuttelen ennustustani.. Force Indialla tunnutaan oikeasti pistettävän euroja, taaloja ja lisää henkilökuntaa kehiin tallin nostamiseksi, toisin kuin Super Agurilla joka varmaan ensi vuonna viimeistä kautta tuolla nimellä..ja Honda pykälää ylemmäs Ross Brawnin myötä.. Jos sitten ennen kauden alkua uusiksi ennustelisi:eek:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
kouvotsvoni sanoi:
Nyt kyllä muuttelen ennustustani.. Force Indialla tunnutaan oikeasti pistettävän euroja, taaloja ja lisää henkilökuntaa kehiin tallin nostamiseksi, toisin kuin Super Agurilla joka varmaan ensi vuonna viimeistä kautta tuolla nimellä..ja Honda pykälää ylemmäs Ross Brawnin myötä.. Jos sitten ennen kauden alkua uusiksi ennustelisi:eek:
Minun villiveikkaus on että joku korealaistehdas ostaa Super Agurin esim. Kia tai Hyundai.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
JML82 sanoi:
Minun villiveikkaus on että joku korealaistehdas ostaa Super Agurin esim. Kia tai Hyundai.
Never ever. Ykkösistä löytyy neljä houkuttelevampaa yksityistallia autotehtaalle ostettavaksi tai yhteistyökumppaniksi: Williams, Toro Rosso, Red Bull, Force India.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toni_V sanoi:
Syy miksi Kovalaisen valinta vieläkin ihmetyttää. Tosin testasihan Heikki yhden kauden varsin intensiivisesti joten voisi sanoa että kokemusta löytyy sitten enempi kuin löytyisi vain yhden kauden ajaneena.

Testikuskipuolella löytyy sitten Mäccäriltä kokemusta. Mitenköhän tämä puoli oli tuossa 80-90 luvulla?
Liki ainahan siellä on kokemusta ollut. 80-luvun vaihteessa tallilla oli useiden vuosien ajan testaajanaan Jonathan Palmer. Hondan moottoritestejä ajoi Emanuele Pirro. 1990-luvun alussa käytettiin Allan McNishiä sekä kahden kauden ajan Mark Blundellia. Peugeot-vuonna testejä ajoivat Yannick Dalmas ja Philippe Alliot ja Mercedesin mukana tulivat Jan Magnussen ja hänen jälkeensä Nick Heidfeld. 1995 ja 1996 mukana oli myös Alain Prost. Vuosituhannen vaihteesta eteenpäin useimmat muistanevat, mutta kerrataan nyt, että 2000 testaaja oli Panis, jonka jälkeen päävastuun ovat kantaneet Wurz viime vuoteen asti sekä de la Rosa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Trone sanoi:
Never ever. Ykkösistä löytyy neljä houkuttelevampaa yksityistallia autotehtaalle ostettavaksi tai yhteistyökumppaniksi: Williams, Toro Rosso, Red Bull, Force India.
Uskoisin että ainakaan Williams ei ole myytävänä, tietysti jos joku iso tarjous tulee nii varmasti myy.

Ehkä perusteluja kaivattaisiin tuolle miksi Force India on houkuttelevampi kuin Super Aguri? Minusta vaan tuntuu, että Force Indialla ei ole hirveästi enää tekemistä Jordan F1-tallin kanssa.

Ja toisekseen, Super Agurihan tekee yhteistyötä autotehtaan kanssa, Hondan...
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
JML82 sanoi:
Uskoisin että ainakaan Williams ei ole myytävänä, tietysti jos joku iso tarjous tulee nii varmasti myy.
Siksi sanoinkin, että "ostettavaksi tai yhteistyökumppaniksi". Toisaalta, kyllä Williams jossain vaiheessa myydään, jo pelkästään sen takia että Frank ja Patrick ikääntyvät jo kovaa vauhtia (vrt. Tyrrell).

JML82 sanoi:
Ehkä perusteluja kaivattaisiin tuolle miksi Force India on houkuttelevampi kuin Super Aguri? Minusta vaan tuntuu, että Force Indialla ei ole hirveästi enää tekemistä Jordan F1-tallin kanssa.
Force Indian historia alkaa Jodanin ajoista, ja kyllä se vieläkin näkyy vaikka Jordanin menestyksen ajoista henkilöstö onkin jo kovalla kädellä vaihtunut. Organisaation kertyy vuosien myötä paljon ns. hiljaista tietoa, joka on varsin korvaamatonta. Lisäksi en muista esimerkiksi Force Indian ja Super Agurin tuulitunneli- ja muita resursseja, mutta uskoisin että kaiken kaikkiaan resurssipuolellakin Force India pieksee Super Agurin 10-0. Sama pätee myös henkilöstöön, sekä lukumäärällisesti että laadullisesti (FI:llä on oikeasti kova pääsuunnittelija). Kääntäisin kyllä perustelun tarpeen toisin päin, eli miksi ihmeessä joku autotehdas valitsisi mielestäsi mielummin Agurin ostettavakseen tai yhteistyökumppanikseen?

JML82 sanoi:
Ja toisekseen, Super Agurihan tekee yhteistyötä autotehtaan kanssa, Hondan...
Super Agurin yhteistyö Hondan kanssa on puhdasta talutusnuorassa olemista: rahat tulevat Hondalta, kuskit tulevat Hondalta, autot tulevat Hondalta, moottorit tulevat Hondalta, auton uudistukset jätetään ottamatta käyttöön kun Honda olisi jäänyt jälkeen, tallia hyödynnetään Hodan testiapurina, jne. Yhteistyökumppanuudella viittasin tilanteeseen, jossa autotehdas toimii pelkästään ko. tallin kumppanina, eikä pyöritä lisäksi omaa F1-talliaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Williamsia tuskin myydään "ikinä". Eikös BMW vasta yrittänyt korottaa osuuttaan tallissa ja sitten läksivät kun eivät sitä saaneet?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
kouvotsvoni sanoi:
Williamsia tuskin myydään "ikinä". Eikös BMW vasta yrittänyt korottaa osuuttaan tallissa ja sitten läksivät kun eivät sitä saaneet?
Juu. Williams ei myyny BMW:lle.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Trone sanoi:
Force Indian historia alkaa Jodanin ajoista, ja kyllä se vieläkin näkyy vaikka Jordanin menestyksen ajoista henkilöstö onkin jo kovalla kädellä vaihtunut. Organisaation kertyy vuosien myötä paljon ns. hiljaista tietoa, joka on varsin korvaamatonta. Lisäksi en muista esimerkiksi Force Indian ja Super Agurin tuulitunneli- ja muita resursseja, mutta uskoisin että kaiken kaikkiaan resurssipuolellakin Force India pieksee Super Agurin 10-0. Sama pätee myös henkilöstöön, sekä lukumäärällisesti että laadullisesti (FI:llä on oikeasti kova pääsuunnittelija). Kääntäisin kyllä perustelun tarpeen toisin päin, eli miksi ihmeessä joku autotehdas valitsisi mielestäsi mielummin Agurin ostettavakseen tai yhteistyökumppanikseen?
Mutta huipulle pääsemikseksi tarvitaan myös nykyaikaisia resursseja. Jos esim. BMW olisi ostanut Jordanin, koko tehdas olisi pistetty uusiksi, koska niillä vanhanaikaisilla tuunitunnelleilla ei ole juuri käyttöä. Sauberillahan oli aika kovat resurssit fyysisesti, mutta niiden hyväksikäyttäminen jäi puutteelliseksi rahan puuttuessa.

Käsittääkseeni Super Aguri on Arrowsin tiloissa ja niiden henkilökunnalla. Joten kyllä sieltäkin osaamista löytyy. Toisekseen Jordanilta on kaikki avainhenkilöt lähtenyt paremille laitumille.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
JML82 sanoi:
Mutta huipulle pääsemikseksi tarvitaan myös nykyaikaisia resursseja. Jos esim. BMW olisi ostanut Jordanin, koko tehdas olisi pistetty uusiksi, koska niillä vanhanaikaisilla tuunitunnelleilla ei ole juuri käyttöä. Sauberillahan oli aika kovat resurssit fyysisesti, mutta niiden hyväksikäyttäminen jäi puutteelliseksi rahan puuttuessa.

Käsittääkseeni Super Aguri on Arrowsin tiloissa ja niiden henkilökunnalla. Joten kyllä sieltäkin osaamista löytyy. Toisekseen Jordanilta on kaikki avainhenkilöt lähtenyt paremille laitumille.
Ellen nyt omiani muista, niin Sauberilla taisi olla ainakin muutama vuosi sitten lähestulkoon sarjan paras tuulitunneli.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
kouvotsvoni sanoi:
Ellen nyt omiani muista, niin Sauberilla taisi olla ainakin muutama vuosi sitten lähestulkoon sarjan paras tuulitunneli.
Sitä mieki muistelin. Taisivat rakentaa sen, mutta käyttämiseen ei ollu enää rahaa :)
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
JML82 sanoi:
Mutta huipulle pääsemikseksi tarvitaan myös nykyaikaisia resursseja. Jos esim. BMW olisi ostanut Jordanin, koko tehdas olisi pistetty uusiksi, koska niillä vanhanaikaisilla tuunitunnelleilla ei ole juuri käyttöä. Sauberillahan oli aika kovat resurssit fyysisesti, mutta niiden hyväksikäyttäminen jäi puutteelliseksi rahan puuttuessa.

Käsittääkseeni Super Aguri on Arrowsin tiloissa ja niiden henkilökunnalla. Joten kyllä sieltäkin osaamista löytyy. Toisekseen Jordanilta on kaikki avainhenkilöt lähtenyt paremille laitumille.
Väitätkö tosiaan että Super Agurin resurssit ovat nykyaikaisemmat kuin Force Indian, saati sitten Red Bullin tai Williamsin? :D Edelleenkään en ole kuullut mitään perusteluja sille, miksi autotehdas ikimaailmassa valitsisi Super Agurin ostokohteekseen/yhteistyökumppanikseen (pl. halvin hinta, kun heikon laatukin ==> tavoitteena BAT-tyyppisesti hankkia vain F1-sarjapaikka halvalla).

Super Aguri tosiaan toimii Arrowsin tiloissa ja ajoi 2006 ekan puolikaan Arrowsin viimeiseksi jääneellä autolla, joka oli siis vuosimallia 2002 (A23, tosin modernisoituna). Tokkopa kuitenkaan Super Aguri toimii Arrowsin henkilökunnalla, kun Arrows ajautui konkurssiin 2002. Vai ajattelitko, että Arrowsin väki odotteli työttöminä aina vuoteen 2006 asti ja aloittivat sitten yhdessä tuumin Super Agurissa? :D Jos Leafieldin tehtaan mukana siirtyi jotain henkilöstöä, ei se taatusti ollut enää 3v F1-tauon jälkeen F1-mittapuulla vertailukelpoista esimerkiksi juurikin Jordan/MF1/Spyker/Force Indian henkilöstöön.

Kuten jo aikasemmassa viestissäni sanoin, Jordanin menestyksen ajoista henkilöstö onkin jo kovalla kädellä vaihtunut tähän päivään mennessä. Tämähän nyt on ihan luonnollista muissakin F1-talleissa, vaikkei tietysti ihan samassa mittakaavassa kun yhtäläisiä talousongelmia ja omistuspohjan vaihdoksia ei ole muissa talleissa oikein ollut. Silti, Jordanin koko henkilöstö ei ole kadonnut kerta rysäyksessä, vaan organisaation henkilöstön koostumus on muuttunut ihan evolutionaarisesti vuosien mittaan. Joten se hiljainen tietämys on kyllä siellä organisaatiossa pysynyt tietyllä tasolla kaikki nämä vuodet. Toisekseen, jos et ole huomannut Force Indian avainhenkilöstö oikeasti on hieman eri luokkaa maineeltaan kuin Super Agurin poppoo. Olet varmaankin myös huomannut, että Super Aguri vähensi talousvaikeuksien vuoksi vasta henkilöstöään radikaalisti.

Joten edelleen, millä mielestäsi on perusteltavissa, että Super Aguri olisi autotehtaalle paras valinta, jos kyseessä ei ole pelkästään paskan tallin ostaminen pilkkahintaan, että päästään osallistumaan ykkösiin?
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Trone sanoi:
Väitätkö tosiaan että Super Agurin resurssit ovat nykyaikaisemmat kuin Force Indian, saati sitten Red Bullin tai Williamsin? :D Edelleenkään en ole kuullut mitään perusteluja sille, miksi autotehdas ikimaailmassa valitsisi Super Agurin ostokohteekseen/yhteistyökumppanikseen (pl. halvin hinta, kun heikon laatukin ==> tavoitteena BAT-tyyppisesti hankkia vain F1-sarjapaikka halvalla).

Super Aguri tosiaan toimii Arrowsin tiloissa ja ajoi 2006 ekan puolikaan Arrowsin viimeiseksi jääneellä autolla, joka oli siis vuosimallia 2002 (A23, tosin modernisoituna). Tokkopa kuitenkaan Super Aguri toimii Arrowsin henkilökunnalla, kun Arrows ajautui konkurssiin 2002. Vai ajattelitko, että Arrowsin väki odotteli työttöminä aina vuoteen 2006 asti ja aloittivat sitten yhdessä tuumin Super Agurissa? :D

Kuten jo aikasemmassa viestissäni sanoin, Jordanin menestyksen ajoista henkilöstö onkin jo kovalla kädellä vaihtunut tähän päivään mennessä. Tämähän nyt on ihan luonnollista muissakin F1-talleissa, vaikkei tietysti ihan samassa mittakaavassa kun yhtäläisiä talousongelmia ja omistuspohjan vaihdoksia ei ole muissa talleissa oikein ollut. Silti, Jordanin koko henkilöstö ei ole kadonnut kerta rysäyksessä, vaan organisaation henkilöstön koostumus on muuttunut ihan evolutionaarisesti vuosien mittaan. Joten se hiljainen tietämys on kyllä siellä organisaatiossa pysynyt tietyllä tasolla kaikki nämä vuodet. Toisekseen, jos et ole huomannut Force Indian avainhenkilöstö oikeasti on hieman eri luokkaa maineeltaan kuin Super Agurin poppoo. Olet varmaankin myös huomannut, että Super Aguri vähensi talousvaikeuksien vuoksi vasta henkilöstöään radikaalisti.

Joten edelleen, millä mielestäsi on perusteltavissa, että Super Aguri olisi autotehtaalle paras valinta, jos kyseessä ei ole pelkästään paskan tallin ostaminen pilkkahintaan, että päästään osallistumaan ykkösiin?
Juuri tuota tarkoitin!!! Super Agurista joutuu maksamaan noin 80milje ja Force Indiasta noin 120. Nuo on arvioita. Ei pidä välttämättä paikkaansa. Joka tapauksessa molemmille joutuu tekemään uudet tehtaat ja palkkaamaan henkilökuntaa lisää rutkasti, jos mielii menestymään. Itse näen, ettei ole eroa ostaako Force Indian vai Super Agurin. Ja mitä auton kehitykseen tulee, sehän on ollut jäässä täysin molemmilla melkeinpä....

Jotenka mielestäni jos minä ottaisin tallin, josta rupean rakentamaan McLarenia, niin ottaisin SA:n koska saan sen reilusti halvemmalla. Samalla on mahdollisuus päästä käsiksi Hondan F1-autoon. En tiedä millaisia materiaalisia oikeuksia on, mutta käsittääkseni on oikeus ajaa näillä Hondan vehkeillä, jos on sopimus. En tiedä.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
JML82 sanoi:
Juuri tuota tarkoitin!!! Super Agurista joutuu maksamaan noin 80milje ja Force Indiasta noin 120. Nuo on arvioita. Ei pidä välttämättä paikkaansa. Joka tapauksessa molemmille joutuu tekemään uudet tehtaat ja palkkaamaan henkilökuntaa lisää rutkasti, jos mielii menestymään. Itse näen, ettei ole eroa ostaako Force Indian vai Super Agurin. Ja mitä auton kehitykseen tulee, sehän on ollut jäässä täysin molemmilla melkeinpä....

Jotenka mielestäni jos minä ottaisin tallin, josta rupean rakentamaan McLarenia, niin ottaisin SA:n koska saan sen reilusti halvemmalla. Samalla on mahdollisuus päästä käsiksi Hondan F1-autoon. En tiedä millaisia materiaalisia oikeuksia on, mutta käsittääkseni on oikeus ajaa näillä Hondan vehkeillä, jos on sopimus. En tiedä.
Jos autotehdas haluaisi aloittaa tyhjästä, se voisi yksinkertaisesti kävellä FIA:n/Bernien juttusille ja sarjapaikka olisi selviö. Ei sitä varten ole tällä hetkellä tarvetta ostaa jämätallia, varsinkin kun nyt Prodriven sekoilujen myötä tilaa on muutenkin. Ja jos joku autotehdas ostaisi SA:n, niin mitäpä luulet, olisikohan sillä oikeuksia Hondan IPR:n alaiseen tietoon? Quite unlikely. :D

Pari esimerkkiä siitä kuinka tyhjistä luodaan menestystalli: BAR ja Toyota. Esimerkkejä siitä kuinka sopivalla kumppanivalinnalla/ostokohteella päästään nopeasti huipulle: Williams-BMW, SauberBMW, Renault (osittain myös Red Bull, Williams-Toyota). Esimerkiksi ehdottamasi Hyundai Kia Automotive Group olisi idiootti, jos valitsisi Super Agurin Force Indian:n asemesta. Tietysti vielä fiksumpi valinta olisi Red Bull tai Williams. Kaikissa noissa kolmessa tallissa on vahvempi perusta kuin Super Agurissa.Toro Rossoa ei kannata enää ottaa mukaan tätä keskustelua sotkemaan. :rolleyes:

Pääpointtihan olisi siis se, ettei minkään autotehtaan voi odottaa valitsevan SA:ta, kun tarjolla kerran on vielä yllin kyllin parempiakin yksityistalleja.

(Tämä alkaa nyt rönsyilemään aika vahvasti ohi tämän ketjun varsinaisen aiheen. Kunhan jaksan, voisin pohjustaa uuden ketjun, jossa voitaisiin keskustella yleisemminkin yksityistalleista ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Olen myös joku aika sitten laskeskellut yksityistallien varjo-mestaruusarjaa viime vuosien ajalta, siinä muuten yksi mielenkiintoinen lisä F1-sarjaan, jonka FIA voisi keksiä ja virallistaakin :ahem: )
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Trone sanoi:
Jos autotehdas haluaisi aloittaa tyhjästä, se voisi yksinkertaisesti kävellä FIA:n/Bernien juttusille ja sarjapaikka olisi selviö. Ei sitä varten ole tällä hetkellä tarvetta ostaa jämätallia, varsinkin kun nyt Prodriven sekoilujen myötä tilaa on muutenkin. Ja jos joku autotehdas ostaisi SA:n, niin mitäpä luulet, olisikohan sillä oikeuksia Hondan IPR:n alaiseen tietoon? Quite unlikely. :D

Pari esimerkkiä siitä kuinka tyhjistä luodaan menestystalli: BAR ja Toyota. Esimerkkejä siitä kuinka sopivalla kumppanivalinnalla/ostokohteella päästään nopeasti huipulle: Williams-BMW, SauberBMW, Renault (osittain myös Red Bull, Williams-Toyota). Esimerkiksi ehdottamasi Hyundai Kia Automotive Group olisi idiootti, jos valitsisi Super Agurin Force Indian:n asemesta. Tietysti vielä fiksumpi valinta olisi Red Bull tai Williams. Kaikissa noissa kolmessa tallissa on vahvempi perusta kuin Super Agurissa.Toro Rossoa ei kannata enää ottaa mukaan tätä keskustelua sotkemaan. :rolleyes:

Pääpointtihan olisi siis se, ettei minkään autotehtaan voi odottaa valitsevan SA:ta, kun tarjolla kerran on vielä yllin kyllin parempiakin yksityistalleja.

(Tämä alkaa nyt rönsyilemään aika vahvasti ohi tämän ketjun varsinaisen aiheen. Kunhan jaksan, voisin pohjustaa uuden ketjun, jossa voitaisiin keskustella yleisemminkin yksityistalleista ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Olen myös joku aika sitten laskeskellut yksityistallien varjo-mestaruusarjaa viime vuosien ajalta, siinä muuten yksi mielenkiintoinen lisä F1-sarjaan, jonka FIA voisi keksiä ja virallistaakin :ahem: )
Kyllä! Annetaan olla tämän tässä :)
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
kana-fin sanoi:
Tyhmänä täytyy kysyä, että oliko tällä kaudella ykkösissä lukkiutumattomat jarrut käytössä, entä mikä on tilanne ensi kaudella?
Lukkiutumattonta jarrujärjestelmää ei sinänsä, mutta moottorijarrutuksen kontrolloinnin avulla käytännössä kuljettajan ei ole tarvinnut huolehtia takapyörien lukkiutumisesta.
Ensi kaudeksi moottorijarrutuksen säätely muulla kuin kaasujalalla poistuu.
 
Ylös