:ahem:Mun mielestä oli ihan kurkoa kun viime kesänä kiersin Tampereella neljä motskariliikettä ja kahdesta jouduin poistumaan käyntikortin kanssa. "Soittele tälle maanantaina, se osaa myydä tän sulle"
Jotenkin en usko että siellä erikoiskaupassakaan sanotaan että "Toi on kyllä parempi merkki ja malli, mutta me ei myydä niitä. Käy ostamassa jostain toisaalta". Ne myy sitä mitä niiltä löytyy.Kyllä niistä tietää erikoiskaupoissa. Ei kyllä marketissa/yli kansallisissa ketjumyymälöissä (Expert/Gigantten). Ne on juuri niitä 'Mee kotiin ja katso netistä'-myyjiä.
No tuskin sieltä mitään maksukortinlukijaa televisioon olisi löytynytkään.Viime kesänä olin lähdössä kodinkoneliikkeestä ostamaan maksukortinlukijaa telkkariin kunnes viime hetkellä huomasin netistä, että kauppa onkin kesälauantaisin suljettu. Säästyi nekin rahat, nyt katsotaan laittomia striimejä.
Ja kun vielä parhailla nettimyymälöillä on myös palvelu siinä ohessa. Jäät jumittamaan, niin tulee ruutuun: Paavo tässä terve, voinko auttaa?Ja vieläkin taivastellaan nettikauppojen menestystä kivijalkaliikkeiden kustannuksella.
Sepäse. Kivijalkapuulaakien pitäisi kyetä nokittamaan nettikaupat saatavuudella ja palvelulla. Harva onnistuu. Tai edes ymmärtää yrittää.Ja vieläkin taivastellaan nettikauppojen menestystä kivijalkaliikkeiden kustannuksella.
No luonnollisesti näin on. Mutta yleensä se jälleenmyyntisopimus myös on tehty sen mukaan, mitä myyjä haluaa myydä ja asiakas (loppukuluttaja siis) ostaa.Jotenkin en usko että siellä erikoiskaupassakaan sanotaan että "Toi on kyllä parempi merkki ja malli, mutta me ei myydä niitä. Käy ostamassa jostain toisaalta". Ne myy sitä mitä niiltä löytyy.
Nuo toimii nopeana asiakkaan karkoittajana. Ei netissä surffailijoita saa tuolla tavalla yllättäen lähestyä, ole edes housuja jalassa.Jäät jumittamaan, niin tulee ruutuun: Paavo tässä terve, voinko auttaa?
Kyllä mä olen kivijalkapuulaakista saanu tavaran heti mukaani, ei tartte mitään paketteja odotella ja sitten palautella, kun tulee laitteeseen vikaa tai paskan möivät. Yhtään tavaraa en oo verkkokaupasta ostanna.Sepäse. Kivijalkapuulaakien pitäisi kyetä nokittamaan nettikaupat saatavuudella ja palvelulla. Harva onnistuu. Tai edes ymmärtää yrittää.
Nyt puhut ns. pashaa. On tiedossa (meidän asiakkaita) jämy joka palvelee netissä ja päivystää klo 6-22. Eniten hommia on klo 18-20 välillä. Asiakas voi ruksista pudottaa 'Paavon' pois ruudulta, jos ei apua tarvitse.Nuo toimii nopeana asiakkaan karkoittajana. Ei netissä surffailijoita saa tuolla tavalla yllättäen lähestyä, ole edes housuja jalassa.
Käväisin reilu viikko sitten katselemassa Saunalahden tarjontaa laajakaistoissa kun määräaikaisuus Soneran kanssa päättyi.Nyt puhut ns. pashaa. On tiedossa (meidän asiakkaita) jämy joka palvelee netissä ja päivystää klo 6-22. Eniten hommia on klo 18-20 välillä. Asiakas voi ruksista pudottaa 'Paavon' pois ruudulta, jos ei apua tarvitse.
Se että täräytät hilppeet myyntiin nettiin ilman palvelua on aika 'last seasonia' ja tehotonta. Toki jotain CD-levyä tai leffaa voi niin myydä, mutta jos on jotain mittamuuttuvia kalusteita yms. hilpettä, niin apua se asiakas tarvitsee.
Mutta sulla onkin nopeutta entisenä muutosnippapussittajana, etkä jää jumittamaan joka kohtaa, että 'ohhoh, mitähän tuokin tarkoitaa. Meniköhän rahat jo tililtä?'Kyllä mä ainakin pyrin fonectan sivuilla asioimaan niin nopeasti että Paavo ei ennätä kysymään voisiko hän etsiä numeroita puolestani.
Täytyisi lähteä käymään aanustappikaupassa kun seuraavan kerran kaupunkiin.Tää on kyä ihan vakio. Viimeks kun meinasin putiikin halvimman tulostimen ostaa, totesi myyjä ykskantaan: "ei sun semmosta kannata, osta tästä kunnon kone". Ostin.