Kyllä mä luin ... ja edelleen ihmettelen miksi ei saa näitä kiskojen myyjiä puolustellaMoe Szyslak sanoi::nope:
Vaivaituisit edes lukemaan toisten postaukset.
Kyllä mä luin ... ja edelleen ihmettelen miksi ei saa näitä kiskojen myyjiä puolustellaMoe Szyslak sanoi::nope:
Vaivaituisit edes lukemaan toisten postaukset.
Senkun puolustelet. Mä puolestelen sitä kioskin pitäjää, joka siellä enimmäkseen käkkii, ja sen elinkeinon puolesta, jota marketit yrittävät tuhota.jaska sanoi:Kyllä mä luin ... ja edelleen ihmettelen miksi ei saa näitä kiskojen myyjiä puolustella
Etkös sä oo aina mesonnut, että oot kaikenlaisia tukiaisia vastaan? Mites nyt?Moe Szyslak sanoi:Senkun puolustelet. Mä puolestelen sitä kioskin pitäjää, joka siellä enimmäkseen käkkii, ja sen elinkeinon puolesta, jota marketit yrittävät tuhota.
Mitäs tukiaisia se kioskinpitäjä saa?jaska sanoi:Etkös sä oo aina mesonnut, että oot kaikenlaisia tukiaisia vastaan? Mites nyt?
No eikö aukioloajoissa suosiminen ole eräänlainen tukiainen?Moe Szyslak sanoi:Mitäs tukiaisia se kioskinpitäjä saa?![]()
Ilmasen hammashoidon ja kirkon palvelut veroja vastaan.![]()
Yhtä lailla kaikki luvanvarainen myyminen on sitten suosimista.jaska sanoi:No eikö aukioloajoissa suosiminen ole eräänlainen tukiainen?
Näin niinku karrikoimatta, noissa ei suosita ketään, vaan kaikki luvan "ansaitsevat" saavat sen.Moe Szyslak sanoi:Yhtä lailla kaikki luvanvarainen myyminen on sitten suosimista.
Polttoaine, alkoholi, ...
Ja kaikki luvanvarainen toiminta muutenkin. On se perkele kun pitää lukea kouluja läpi jotta saa pitää lääkärinvastaanottoa, tai pitää olla jonkun typerän poliisikoulun läpikäynyt että saa kirjoittaa sakkoja.
Näin niinku KARRIKOIDEN HUOM!![]()
Miten helvetissä sä nyt sitä noin tulkitset? :jaska:jaska sanoi:Näin niinku karrikoimatta, noissa ei suosita ketään, vaan kaikki luvan "ansaitsevat" saavat sen.
Koitas ny lukea ihan oikeasti niitä kirjoituksia äläkä anna mielikuvituksellesi niin isoa sijaa.Törni sanoi:Eli jos annetaan kauppiaiden päättää pitävätkö putiikkiaan sunnuntaina auki (sehän on siis aivan eri asia kuin se että kaikki kaupat OVAT sunnuntaina auki), niin se on sitten aivan sama kun kaikki työaikalait vedettäisiin vessanpöntöstä alas.
![]()
![]()
![]()
Hypätkää nyt jo pituutta.
Olen viettänyt monta viikonloppua ja sunnuntaina töissä. Nykyisessä työssäni kuitenkin harvemmin. Ehkä enää vain muutamia kertoja vuodessa.ettelbruck sanoi:Mut se tulee mieleen että onko sulla mitään omakohtaista työkokemusta?
Jep, ja toimii saakelin hyvin.pmv sanoi:On se kiva että tämä kysymys täällä länsirajalla on hoidettu jo yli 10 vuotta sitten järjestykseen. Ei tarvi pahemmin miettiä milloin sinne kauppaan menee, kun sekä ruotsissa että suomessa kaupat saavat olla kaikkina päivinä klo 21 asti auki. Myös siis kaikkein pyhimpinä päivinä. Huomionarvoista on, että kaupat ovat myös auki! Sen verran voin sanoa, että jonojen puolesta huonoin aika mennä kauppaan on sunnuntai-ilta, silloin henkiökuntaa on vähiten asiakkaitten määrään nähden.
Täällä osa ihmisistä haluaa tehdä asiasta elämää suuremman kysymyksen. Liike-elämä repii perheet hajalle ja työaikalainsäädäntö palaa suoraan vuosisadan alkuun. Ja olisitko JUURI SINÄ valmis raatamaan kaikki sunnuntait kun lapsesi ovat ilman vanhempia kotona, nyyh...pmv sanoi:Joo. Kumma homma että Ruotsissa, joka sentään on vasemmistovihreitten tanttoje ja pullamössö-poikien luvattu maa, sunnuntai-aukiolon kanssa pärjätään...
... saatiimpahan wanha jarna henkiinKansa kääntyi sunnuntaikaupan kannalle
Julkaistu 7:56
Kauppojen sunnuntaiaukiolo saa suomalaisten enemmistön kannatuksen Taloussanomien teettämässä kyselyssä. Taloustutkimuksen lehdelle tekemän kyselyn mukaan 57 prosenttia kannattaa sunnuntaiaukioloa.
Vielä vuosi sitten Gallupin tekemässä kyselyssä sunnuntaiaukiolo sai taakseen alle puolet haastatelluista.
Taloussanomien viime viikolla teettämässä kyselyssä sunnuntaiaukioloa kannattivat eniten miehet ja alle 24-vuotiaat. Molemmissa ryhmissä sunnuntaiaukioloa kannatti 67 prosenttia vastaajista.
Tuoreen tutkimuksen mukaan kansa olisi sunnuntaiaukiololle päättäjiään suopeampi. Kun Helsingin Sanomat kysyi kesällä kansanedustajien kantoja asiaan, vain joka seitsemäs heistä oli valmis sallimaan sunnuntaikaupan.
Nykyään ympäri vuoden saavat sunnuntaisin olla auki vain alle 400 neliömetrin päivittäistavaramyymälät.