Kaupunkiutelu

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Makkonen

Guest
Minkä ulkomaisen kaupungin tunnet parhaiten?
Osaat kenties siellä liikkua paremmin kuin naapurikaupungissasi, et tarvitse siellä karttaa etkä julkisten kulkuvälineiden opasta.

Hetken tuota pohdittuani mulle tulee pari isohkoa eurooppalaista kaupunkia sekä yksi euroopan ulkopuolella oleva city mieleen. Panttaan omaa vastaustani vielä hetken.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kyllä minä Tallinnassa osaan paremmin liikkua, kuin Tampereella.

Zire

`.´
Sijainti
Lahti
Ei oo tullu kierrettyä nii paljon maailmaa että tuntisin mitää kaupunkia hyvin, mutta täytynee sanoa Bergamo kahen käyntikerran perusteella. :rolleyes:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tallinna, Tukholma, Sortavala ja Petroskoi. Eipä noissa viereisissä kaupungeissa oikein mitään asiaa ole, tai sitten niin humala, ettei muista.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Kyllä kuitenkin naapurikaupungeissa Hollolassa ja vaikkapa Orimattilassa löydän helpommin perille kuin Tallinnassa tai Tukholmassa vaikka ne lähimpiä ulkolaisia kaupunkeja ovat. Lahdessa taas on mulla usein navigaattori päällä jos täytyy tietty osoite löytää.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Itselleni tuli mieleen yksi kaupunki Savosta, kaksi Euroopasta ja yksi Euroopan ulkopuolelta...

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kerran käynyt ja oli sen sortin reissu, että itseänikään en sieltä löytäisi.
Elämäni kesä.
Onhan se sokkeloinen ja suuri kaupunki, mutta kun pari kertaa jo siellä tullut talsittua, ni harvemmin enää huomaa ainakaan PAHEMMIN olevansa eksyksissä.

En kylläkään ollut aivan lärvit ja yleensä aina siirtymävaiheessa oli:
A) Vahva laskuhumala
B) Jumalaton kusihätä

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Unkarin Miskolc on auttavasti hallussa ja Roomassakin uskoisin osaavani liikennöidä jonkin verran. Sitten on tietysti tämä nykyinen kotikaupunki, mutta sitä ei ehkä toikin puitteissa lasketa.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
En sattuneesta syysta laske Reykjavíkia ulkomaiseksi kaupungiksi, joten vastaan Rooma, New York, Narni, Washington DC ja Tukholma. Roomassa oon ollu 5 kertaa, New Yorkissa ja DC:ssa 4, ne tunnen parhaiten. Plus niissa ei oo mulla semmosta kielimuuria ku Tukholmassa :thumbfh:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Itse sanoisin että Brisbane, silloin kun kävin siellä niin ihan hyvin paikkoja rupesin tuntemaan vaikka iso kaupunki onkin. (Olen joskus aikaisemmin tänne kertonutkin Brisbanen käppäily hetkistä)

Mangelo

Well-known member
Enhän minä ole käynytkään kuin parissa kolmessa kaupungissa :thumbfh:

Mutta siinä kyllä oppii kaupungin melko hyvin kun pari päivää kävelee ympäriinsä aamusta iltaan ja sitten vielä pari päivää laajentaa reviiriä metrolla tms...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Unkarin Miskolc on auttavasti hallussa ja Roomassakin uskoisin osaavani liikennöidä jonkin verran. Sitten on tietysti tämä nykyinen kotikaupunki, mutta sitä ei ehkä toikin puitteissa lasketa.
Olen käynyt Miskolcissa pesemässä pyykkiä yli kolmeviikkoisen moottoriurheilu- ja luontoretkemme aikana. En kyllä tunne kaupunkia yhtään.

Olen surkea kaupunkisuunnistaja, suuntavaisto on nolla. Surkein ajomatkani oli Pietarissa kun kartanlukijanani oli vain venäjää osaava änkyttäjä. Myöhästyimme lähes kaikista käännöksistä.. :frank:

Vastaan Viipuri, Belomorsk, Velikij Novgorod, Staraja Russa ja olisihan noita kai vielä muitakin.