Kausi 2007, uutiset & huhut & spekulaatiot

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Renault'n F1-yksikön johtaja Alain Dassas on espanjalaisen AS-urheilulehden mukaan myöntänyt, että talli käy parhaillaan neuvotteluja McLarenin Kimi Räikkösen kanssa ensi kauden kuljettajasopimuksesta.

- Mikään salaisuus ei ole, että neuvottelemme Räikkösen kanssa. Hän on meidän suunnitelmissamme etusijalla. Jos pääsemme sopimukseen, olemme todella tyytyväisiä, koska silloin olisimme hankkineet yhden tämän hetken parhaista kuljettajista, joka on kaiken lisäksi nuori, lehti siteerasi Dassasia.

Dassasin kerrotaan kommentoineen myös Renault'n suomalaisen testikuljettajan Heikki Kovalaisen mahdollisuuksia ajaa kilpaa tallissa ensi kaudella.

- Kokemattoman kuljettajan ajattaminen on aina riski. Nykyään vaaditaan tuloksia nopeasti, mikä on ongelma tulokaskuskille, Dassas sanoi.


http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/07/457578
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Suomen Huippu sanoi:
Dassasin kerrotaan kommentoineen myös Renault'n suomalaisen testikuljettajan Heikki Kovalaisen mahdollisuuksia ajaa kilpaa tallissa ensi kaudella.

- Kokemattoman kuljettajan ajattaminen on aina riski. Nykyään vaaditaan tuloksia nopeasti, mikä on ongelma tulokaskuskille, Dassas sanoi.
Jälleen uusi naula Heikin Rellukuskinuran arkkuun. Enpä tosiaan usko että Kovis aloittaa Renaultin ratissa. Ja mikäli Red Bull jää "Ferrarin nalkkiin", Heikki ajanee Megany Trophyä ensi vuonna testihommien lomassa :eek: ...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sue_me sanoi:
Jälleen uusi naula Heikin Rellukuskinuran arkkuun. Enpä tosiaan usko että Kovis aloittaa Renaultin ratissa. Ja mikäli Red Bull jää "Ferrarin nalkkiin", Heikki ajanee Megany Trophyä ensi vuonna testihommien lomassa :eek: ...
Tässä alkaa toivoa, jotta Schumi lähtee eläkkeelle, kun ei voittanut Alonsoa MM:ssa :nope:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mites tämmöiset on mennyt aiemmin ohi ainakin minulta. MSa:n mukaan Ecclestone olisi ajamassa useita uudistuksia ensi vuodeksi:

- slicksit palaavat jo nyt, takana Michelin-tallien pelko nyky-Brisukoiden käyttäjätiimien Ferrarin, Toyotan ja Williamsin kohtuuton hyöty ensi vuonna
- perjantai muutetaan testipäiväksi, jolloin tiimin 2 kuskia saa ajaa 2 x 90 min. Moottorien pitää kestää 2 perjantaipäivää
- kuskit pakotetaan ajamaan enemmän lauantainakin antamalla minimimäärä mitä moottorilla pitää ajaa kahden kisaviikonlopun aikana. Jos jää minimin alle, joutuu käyttämään samaa moottoria kolmannessakin kisassa

Hyvältähän kuulostaisi, jos toteutuvat. Olisi perjantaillekin enemmän katsomista.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
jupla sanoi:
- kuskit pakotetaan ajamaan enemmän lauantainakin antamalla minimimäärä mitä moottorilla pitää ajaa kahden kisaviikonlopun aikana. Jos jää minimin alle, joutuu käyttämään samaa moottoria kolmannessakin kisassa
Siinähän sitten ajellaan lauantaipäivä moottoria säästellen köröttelykierroksia jotta kilometrit tulevat täyteen. Yeah, sehän on hyväksi ykkösten imagolle...
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
äxä sanoi:
Siinähän sitten ajellaan lauantaipäivä moottoria säästellen köröttelykierroksia jotta kilometrit tulevat täyteen. Yeah, sehän on hyväksi ykkösten imagolle...
Joo seosta vaan laihemmalle ja kierrokset alas :thumbup:
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Joo minä en tosiaankaan tajua noita sääntöjä joilla pakotetaan autot vain kiertämään rinkiä. 100 kertaa suuremmalla kiihkolla odotan kolme varttia sitä, että joku tulee vetämään ihan tosissaan kuin katselen turhaa vajaatehoilla ajeltua riskitöntä pörräystä. Ymmärrän toki sen että kisojen lipunmyynnin ja järjestämisen kannalta tuo on välttämätöntä, mutta kyllä noista pätkistä on minkäänlainen moottoriurheilu todella kaukana.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
Mites tämmöiset on mennyt aiemmin ohi ainakin minulta. MSa:n mukaan Ecclestone olisi ajamassa useita uudistuksia ensi vuodeksi:
Nuo vaikuttavat sääntöuudistuksilta, eikä Ecclestonella ole niihin minkäänlaista valtaa. Paitsi vaikutus-sellaista, kun Mosleyn kanssa rupattelevat.

Kertokaapas minullekin, mikä tuo MSa on?
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
äxä sanoi:
Siinähän sitten ajellaan lauantaipäivä moottoria säästellen köröttelykierroksia jotta kilometrit tulevat täyteen. Yeah, sehän on hyväksi ykkösten imagolle...
Ihan perseestä tämä moottorisääntö, tekeeköhän Eclestone päätöksiä koksu päissään Mosleyn kanssa?? F1 suosio on laskenut kuin lehmänhäntä sitten 90-luvun lopun, ensin oli aika-ajojen muutos sitten vara-autotojen kieltäminen ja sitten tämä moottorisääntö... VITTU lopettaisivat kokonaan, niin ei tarvitsisi enää miettiä kustannuksia...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Sue_me sanoi:
Jälleen uusi naula Heikin Rellukuskinuran arkkuun. Enpä tosiaan usko että Kovis aloittaa Renaultin ratissa. Ja mikäli Red Bull jää "Ferrarin nalkkiin", Heikki ajanee Megany Trophyä ensi vuonna testihommien lomassa :eek: ...
RB jäänee ferrarin moottoreihin kun niillä siitä sopimus on. Enkä ihan heti keksi miksi siitä pitäisi väkisin yrittää päästä irtikään. Tai no eihän se väkisin yrittämistä ole, että koittivat saada ferkun koneet toro rossolle...
Mut asiaan... Voihan rellun koneet sit mennä torolle tai sit midlandille.
Eli kyllä Heikille varmaan paikka löytyy rellun moottorin edestä jos on tarvis. toki joku midland pesti ei välttämättä houkuttele...

Mutta ottihan rellu Alonsonkin melko kokemattomana... Eikös sillä ollut Heikkiin nähden vain vuosi enemmän kokemusta, toki kisa kuskina Minardilla...
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Ei muuta kuin Kovis kehiin, ajotaidot on nähty jo ajat sitten GP2:ssa ja F1-testeissä. Parempaa kuskia ei löydy, koska Räikkönen tuskin on niin tyhmä että valitsisi Ferrarin sijaan Renaultin. Minkäs ne sinne Renaultille sitten ottaa jos ei Kovista? Heh, Webberin?

Rellun Dassas pelkää riskejä ja haluaisi tuloksia nopeasti, mitäs ihmettä se sitten Fisichellan palkkas :D
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suomen Huippu sanoi:
Rellun Dassas pelkää riskejä ja haluaisi tuloksia nopeasti, mitäs ihmettä se sitten Fisichellan palkkas :D
No se tuossa oli se "pelkää riskejä"-osa. ;)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Huhu San Josen kaduilta kertoo Sebastien Bourdais'n vihdoinkin saavan mahdollisuutensa F1-auton ratissa. BMW-Sauber on tiettävästi tarjonnut Bourdais'lle mahdollisuutta ajaa ensi vuonna ykkösissä.
Jos huhu on totta on se osoitus että maailmassa on vielä oikeutta jäljellä :ahem: Tosin hieman haikeatahan tämä samalla olisi :frown:
"Tilannetta tutkitaan"
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ghost_Glove sanoi:
Mutta ottihan rellu Alonsonkin melko kokemattomana... Eikös sillä ollut Heikkiin nähden vain vuosi enemmän kokemusta, toki kisa kuskina Minardilla...
Njoo, vaan on ihan eri asia ottaa kokematon kuski talliin, jolla on tavoitteena nousta kohti kärkeä kuin sellaiseen, jonka on tarkoitus taistella mestaruudesta. RBR:llähän moottorikuvio menisi Renaultien mennessä ykköstiimille niin, että Toro Rosso saisi Ferrarit ja kaikki olisivat tyytyväisiä kun veekympeistäkin päästäisiin eroon. Midland tosin saattaa hyvinkin päätyä niihin ensi kaudella.

Sellaista on erinäisissä lähteissä väitetty, että Williamsin ja Toyotan kolmivuotinen moottorisopimus julkistettaisiin tänään. Moottorit eivät ilmeisesti ole ilmaiset, mutta sama kehitysversio kuin tehdastallilla on taattu. Lisäksi Williams ja Toyota tulevat tekemään myös muuta yhteistyötä. Kuskirintamalla myös Webber on Nicon lisäksi jatkamassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Mutta ottihan rellu Alonsonkin melko kokemattomana... Eikös sillä ollut Heikkiin nähden vain vuosi enemmän kokemusta, toki kisa kuskina Minardilla...
Kokemusta mistä? Ykkösistä toki oli se yksi Minardi-vuosi, mutta Alonsohan oli Briatoren manageroitava jo vuodesta 1998. Siinä ehkä olennaisin asiaan vaikuttava tekijä. Kartingin ja ykkösten välistä kokemusta espanjalaisella on harvinaisen vähän: vain kaksi vuotta (Formula Nissan 2000 ja F3000). Onkin vaikeaa olla hyvin nuori ja omata pitkä kokemus. ;)

Heikki on ollut Renaultin sopimuskuljettaja jo monta vuotta ennen testikuskipestiä (F3-aikoina jo ainakin), joten onhan Renault hänet palkannut kokemattomampana kuin Alonson. Kovalaisen aiempi sopimus oli tosin lähinnä managerointisopimus, testikuskisopimus on ollut kaksi ja puoli vuotta, tämä vuosi täyspäiväisenä. Sitä ennen hän ehti kahlata pikkusarjoja viisi vuotta.
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Mossi Superstar sanoi:
Ihan perseestä tämä moottorisääntö, tekeeköhän Eclestone päätöksiä koksu päissään Mosleyn kanssa?? F1 suosio on laskenut kuin lehmänhäntä sitten 90-luvun lopun, ensin oli aika-ajojen muutos sitten vara-autotojen kieltäminen ja sitten tämä moottorisääntö... VITTU lopettaisivat kokonaan, niin ei tarvitsisi enää miettiä kustannuksia...
:thumbup:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Suomen Huippu sanoi:
Rellun Dassas pelkää riskejä ja haluaisi tuloksia nopeasti, mitäs ihmettä se sitten Fisichellan palkkas :D
Koska jokaisessa menestyvässä tallissa pitää olla kakkoskuljettaja :thumbup:
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
F1.com:

Trulli commits to Toyota future


28 July 2006

Toyota confirmed on Friday that Jarno Trulli has signed a three-year contract extension and will drive for the team through to the 2009 season.

"I am 100 percent sure of Toyota's potential and of its chances of challenging for the Formula One world championship,” said Trulli. “I am therefore more than happy to continue my excellent relationship with the team into the longer term and to try to achieve our common goals."

Toyota team principal Tsutomu Tomita added: "When you are developing a team and car and working towards the ultimate aim of winning, it is always helpful to have continuity among your drivers. Jarno has played a key role in improving our performance during the two years that he has already been with us and we are delighted to continue the relationship."

Trulli joined Toyota at the end of 2004 after parting company with Renault. He will again be partnered next season by Ralf Schumacher, who is already under contract to the Japanese team.
 
Ylös