Entäs niitä jotka ovat saaneet sairautensa takia vapautuksen?imthesun sanoi:Kyllä se perkeles on niin, että en voi pitää Nicoa suomalaisena ennenkuin hän käy siviilipalveluksen. Ei sillä, että pitäisin jotain vitun rastapääsivareita suomalaisina.
Mun mielestä tuossa kohta kolme:WebSlave sanoi:Hyvä kysymys. Käsittääkseni Suomen kansalaisuus on riippumaton muista kansalaisuuksista, joten Nicon lapselle siinä mielessä voisi tulla Suomen kansalaisuus, mikäli lapsi syntyy avioliitossa. Saksan kansalaisuudesta en tiedä, mutta uskoisin senkin periytyvän. Ja lisäksi tulee äidin kansalaisuus. Eikös Nicolla ole ranskalainen tyttöystävä?
Törmäsinpä tuossa mielenkiintoiseen pikkufaktaan. Nico saattaa menettää kansalaisuutensa hyvinkin pian. Nico täyttää 22 kesäkuun lopussa.
Kertoo sen ettei Nico menetä mitään ja hän on suomenkansalainen. Eli periaatteessa ihan sama mitkä fiilikset kelläkin on, niin hän on suomalainen siinä missä saksalainenkin. Hänen isänsä on suomalainen ja näin ollen Nico tulee aina olemaan suomen kansalainen.3. henkilö on 18 vuotta täytettyään mutta ennen 22 vuoden täyttämistä
a) ilmoittanut kirjallisesti Suomen diplomaattiselle edustustolle tai lähetetyn virkamiehen johtamalle konsulaatille taikka maistraatille haluavansa säilyttää Suomen kansalaisuuden;
b) saanut Suomen passin; tai
c) suorittanut Suomessa varusmies- tai siviilipalveluksen.
Minkä kohdan noista Nicon luulet/tiedät täyttävän?Misa1 sanoi:Mun mielestä tuossa kohta kolme:
[--]
Kertoo sen ettei Nico menetä mitään ja hän on suomenkansalainen.
C-kohta on heti poissa laskuista. Nicolla on kyllä Suomen passi, mutta jos se on saatu ennen 18-vuotispäivää eikä sitä uusita ennen 22-vuotispäivää ei tämäkään kohta ole voimassa. Kohta a hoituu siinä missä passinkin hakeminen jos Nico vain haluaa.Misa1 sanoi:3. henkilö on 18 vuotta täytettyään mutta ennen 22 vuoden täyttämistä
a) ilmoittanut kirjallisesti Suomen diplomaattiselle edustustolle tai lähetetyn virkamiehen johtamalle konsulaatille taikka maistraatille haluavansa säilyttää Suomen kansalaisuuden;
b) saanut Suomen passin; tai
c) suorittanut Suomessa varusmies- tai siviilipalveluksen.
Onko sillä? Minä olen lähinnä pitänyt lehdissä silloin tällöin olleita mainintoja väärinkäsityksinä, joilla tarkoitetaan Nicolla olevan Suomen kansalaisuus. Mitä Nico sillä Suomen passilla tekisi?Felix sanoi:C-kohta on heti poissa laskuista. Nicolla on kyllä Suomen passi, mutta jos se on saatu ennen 18-vuotispäivää eikä sitä uusita ennen 22-vuotispäivää ei tämäkään kohta ole voimassa.
Mulle ei ole koskaan auennut, että miten ase-/ ym. palveluksen suorittaminen tahi suorittamatta jättäminen vaikuttaa kenenkään kansalaisarvoon. Toisaalta mä olenkin tyttö.imthesun sanoi:Kyllä se perkeles on niin, että en voi pitää Nicoa suomalaisena ennenkuin hän käy siviilipalveluksen. Ei sillä, että pitäisin jotain vitun rastapääsivareita suomalaisina.
Edelleen joku sana Toyota kuulostaa aika läpältä formulaykkösissä. Saa nähdä mitä käy.Hannub sanoi:[OFFTOPIC]Suomalaisen kuuluu osata sujuvasti suomea TAI ruotsia. Pientä viilausta. [/OFFTOPIC]
Itse aiheeseen. Jotenkin tuntuu, että Nicolle olisi ollut parempi viettää tämä kausi testikuljettajana, myös siksi, että tällä kaudella ensimmäisten kisojen jälkeen Williams-Cosworth ei ole ollut kilpailukykyinen, ja tämä seikka on osaltaan ehkä ajanut Nicon yliyrittämään, josta on seurannut virheitä ja alisuorittamisia. Toki ei tuo seikka tarkoita, ettei Nico olisi paikkaansa ansainnut.
Ensi kausi kuitenkin saattaa tuoda parannusta, kun Toyota toimittaa moottrit tallille.
Formula1Fan sanoi:Edelleen joku sana Toyota kuulostaa aika läpältä formulaykkösissä. Saa nähdä mitä käy.
Ei kai se sitä teekkään kuin mtv:lle joita aihe niin paljon kiinnostaa. Jostain F1-Totalilta luin tossa jokunen kuukausi sitten jutun missä Nico sanoin tuntevansa itsensä ennemminkin saksalaiseksi kuin suomalaiseksi.^Melissa sanoi:On itse asiassa jännää että Nico edes viitsii millään tavalla korostaa suomalaisuuttaan.
Yritätkö sanoa, että jos joskus menet naimisiin venäläisen kanssa, lapsesi ovat venäläisiä?Digru sanoi:Harvoin kirjoitan tänne, terve taas! Nico ei ole suomalainen, kuten ei ole äitinsäkään..
:thumbup: :thumbup: :thumbup:sandman72 sanoi:Yritätkö sanoa, että jos joskus menet naimisiin venäläisen kanssa, lapsesi ovat venäläisiä?
Jos en opettaisi lapsilleni suomea ja he asuisivat Venäjällä, niin eiväthän he suomalaisia olisi, vaikka heillä Suomen passi olisikin.sandman72 sanoi:Yritätkö sanoa, että jos joskus menet naimisiin venäläisen kanssa, lapsesi ovat venäläisiä?
No tätä mieltä minäkin olen, edellisen kirjoittajan viestistä sai vähän toisenlaisen kuvan. Tarkennuksena, ei minusta Nico ole suomalainen. Eikä kyllä saksalainenkaan, lähinnä kai monacolainen. Nykymaailmassa alkaa olla jonkin verran ihmisiä, joilla ei sillä tavalla selkeää kansalaisuutta edes ole. Nico kuuluu mielestäni lähinnä siihen ryhmään.Hurmurisija sanoi:Jos en opettaisi lapsilleni suomea ja he asuisivat Venäjällä, niin eiväthän he suomalaisia olisi, vaikka heillä Suomen passi olisikin.
Kansalaisuus on identiteetti eikä leima paperissa.