Kausi melkein ohi, tuntemukset Nicosta ja kansalaisuudesta.

imthesun

Well-known member
Kyllä se perkeles on niin, että en voi pitää Nicoa suomalaisena ennenkuin hän käy siviilipalveluksen. Ei sillä, että pitäisin jotain vitun rastapääsivareita suomalaisina.

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
imthesun sanoi:
Kyllä se perkeles on niin, että en voi pitää Nicoa suomalaisena ennenkuin hän käy siviilipalveluksen. Ei sillä, että pitäisin jotain vitun rastapääsivareita suomalaisina.
Entäs niitä jotka ovat saaneet sairautensa takia vapautuksen?
Eräs tuttuni meinaan on saanut. Onko hän sitten Japanilainen?

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Hyvä kysymys. Käsittääkseni Suomen kansalaisuus on riippumaton muista kansalaisuuksista, joten Nicon lapselle siinä mielessä voisi tulla Suomen kansalaisuus, mikäli lapsi syntyy avioliitossa. Saksan kansalaisuudesta en tiedä, mutta uskoisin senkin periytyvän. Ja lisäksi tulee äidin kansalaisuus. Eikös Nicolla ole ranskalainen tyttöystävä?

Törmäsinpä tuossa mielenkiintoiseen pikkufaktaan. Nico saattaa menettää kansalaisuutensa hyvinkin pian. Nico täyttää 22 kesäkuun lopussa.
Mun mielestä tuossa kohta kolme:
3. henkilö on 18 vuotta täytettyään mutta ennen 22 vuoden täyttämistä
a) ilmoittanut kirjallisesti Suomen diplomaattiselle edustustolle tai lähetetyn virkamiehen johtamalle konsulaatille taikka maistraatille haluavansa säilyttää Suomen kansalaisuuden;
b) saanut Suomen passin; tai
c) suorittanut Suomessa varusmies- tai siviilipalveluksen.
Kertoo sen ettei Nico menetä mitään ja hän on suomenkansalainen. Eli periaatteessa ihan sama mitkä fiilikset kelläkin on, niin hän on suomalainen siinä missä saksalainenkin. Hänen isänsä on suomalainen ja näin ollen Nico tulee aina olemaan suomen kansalainen.

Ja aikaisempaan se, että jos joku väittää ettei Nicossa ole mitään suomalaista hän väittää myös Keken olevan joku muu kuin suomalainen.

WebSlave

Trackman
Misa1 sanoi:
Mun mielestä tuossa kohta kolme:
[--]
Kertoo sen ettei Nico menetä mitään ja hän on suomenkansalainen.
Minkä kohdan noista Nicon luulet/tiedät täyttävän?

Viimeksi muokattu:

Felix

Well-known member
Misa1 sanoi:
3. henkilö on 18 vuotta täytettyään mutta ennen 22 vuoden täyttämistä
a) ilmoittanut kirjallisesti Suomen diplomaattiselle edustustolle tai lähetetyn virkamiehen johtamalle konsulaatille taikka maistraatille haluavansa säilyttää Suomen kansalaisuuden;
b) saanut Suomen passin; tai
c) suorittanut Suomessa varusmies- tai siviilipalveluksen.
C-kohta on heti poissa laskuista. Nicolla on kyllä Suomen passi, mutta jos se on saatu ennen 18-vuotispäivää eikä sitä uusita ennen 22-vuotispäivää ei tämäkään kohta ole voimassa. Kohta a hoituu siinä missä passinkin hakeminen jos Nico vain haluaa.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Nico on minulle enemmänki suomalaisen poika kuin suomalainen. Jos siis fiilistä tässä kysyttiin.

WebSlave

Trackman
Felix sanoi:
C-kohta on heti poissa laskuista. Nicolla on kyllä Suomen passi, mutta jos se on saatu ennen 18-vuotispäivää eikä sitä uusita ennen 22-vuotispäivää ei tämäkään kohta ole voimassa.
Onko sillä? Minä olen lähinnä pitänyt lehdissä silloin tällöin olleita mainintoja väärinkäsityksinä, joilla tarkoitetaan Nicolla olevan Suomen kansalaisuus. Mitä Nico sillä Suomen passilla tekisi?

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
imthesun sanoi:
Mulle ei ole koskaan auennut, että miten ase-/ ym. palveluksen suorittaminen tahi suorittamatta jättäminen vaikuttaa kenenkään kansalaisarvoon. Toisaalta mä olenkin tyttö.

On itse asiassa jännää että Nico edes viitsii millään tavalla korostaa suomalaisuuttaan. Vaikea kuvitella että mulla olisi minkäänlaista tunnesidettä maahan jossa en ole koskaan asunut. Ja sitten täkäläiset punaniskat vetävät vielä herneen nenään siitä että mies ei tee vieläkin enempää.

Formula1Fan

Well-known member
Hannub sanoi:
[OFFTOPIC]Suomalaisen kuuluu osata sujuvasti suomea TAI ruotsia. Pientä viilausta. [/OFFTOPIC]

Itse aiheeseen. Jotenkin tuntuu, että Nicolle olisi ollut parempi viettää tämä kausi testikuljettajana, myös siksi, että tällä kaudella ensimmäisten kisojen jälkeen Williams-Cosworth ei ole ollut kilpailukykyinen, ja tämä seikka on osaltaan ehkä ajanut Nicon yliyrittämään, josta on seurannut virheitä ja alisuorittamisia. Toki ei tuo seikka tarkoita, ettei Nico olisi paikkaansa ansainnut.

Ensi kausi kuitenkin saattaa tuoda parannusta, kun Toyota toimittaa moottrit tallille. :)
Edelleen joku sana Toyota kuulostaa aika läpältä formulaykkösissä. Saa nähdä mitä käy.

kaihis

Well-known member
Formula1Fan sanoi:
Edelleen joku sana Toyota kuulostaa aika läpältä formulaykkösissä. Saa nähdä mitä käy.

niin, kun muistaa miten kävi jordanille kun tojotan koneet osti. Auttoko? No ei tainnut. Ja jos se kone on jotenkin üüber niin miksi midland ei ole edes toro rosson vauhdissa?

Tehomylly

Vihainen mies
Sijainti
Tampere
Kuten yleensä, ei voisi vähemmän kiinnostaa kuskin kansallisuus. Nicon otteet eivät ole vaikuttaneet millään tavalla, joten ihan sama mitä se tekee kunnes otteet paranee.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Aika epäsuomailaiseksihan poitsun kyllä tuntee... Varsinkin, kun ajaa Saksan lipun alla.

Olin aluksi, jo ennen GP2 aikoja, kovinkin innoissani Nicosta ja ajattelin, että poikaa tulee kannustettua siinä missä (muita) suomalaisiakin, mutta käytäntö osoitti asian olevan toisin. V*tutti, kun Rosberg Jr. vei GP2-tittelin Kovalaisen nenän edestä.

Ulkomaalaiseksi Nicon miellän. Siitä ei pääse mihinkään, mutta jonkinlainen "hätävara" kannustettava Nico kyllä on, jos Kimi on poissa pelistä.

No onneks Kovis tulee ensikaudella mukaan... Olisi kyllä todella nannaa, jos mestaruudesta taistelisivat Kimi ja Heikki... Ongelmana on vain se, ettei tiedä kumman toivoisi voittavan mestaruuden enemmän, mutta se on mukava ongelma. Kimiä on kannustettu jo 6 vuotta, mutta Heikki on kyllä symppiksempi tyyppi. Aijai... Vaikea homma. :)

Observer

Well-known member
^Melissa sanoi:
On itse asiassa jännää että Nico edes viitsii millään tavalla korostaa suomalaisuuttaan.
Ei kai se sitä teekkään kuin mtv:lle joita aihe niin paljon kiinnostaa. Jostain F1-Totalilta luin tossa jokunen kuukausi sitten jutun missä Nico sanoin tuntevansa itsensä ennemminkin saksalaiseksi kuin suomalaiseksi.

Digru

Wild Animal
Sijainti
högholmen
Harvoin kirjoitan tänne, terve taas! Nico ei ole suomalainen, kuten ei ole äitinsäkään..

Leeds

Well-known member
Sijainti
Espoo
Jesh!

sandman72 sanoi:
Yritätkö sanoa, että jos joskus menet naimisiin venäläisen kanssa, lapsesi ovat venäläisiä?
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

RistoF1

Well-known member
Minä seurasin innolla niitä bemari-kisoja kun Nico edusti Suomea. Sitte kun se meni vaihtaan sen lisennssin niin enpä enää niin jännitänyt sen suorituksia.
Minulle tärkeintä on, että urheilija edustaa Suomea. Esim. Hämäläisen Eduardin suorituksia seurasin aikoinaan tohkeissani, vaikka hepulla ei ollut paljoa tekemistä suomalaisuuden kanssa.
Hieno juttuhan se on, että ens kaudella ajaa 3 suomalaista, toki kaks ajaa Suomen lipun alla, yks Saksan.

Mutta Nicoa ei tule paljoa kannustettua ainakaan siihen asti kun se vaihtaa takas Suomen lisenssiin.

edit:f3=bemari

Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
sandman72 sanoi:
Yritätkö sanoa, että jos joskus menet naimisiin venäläisen kanssa, lapsesi ovat venäläisiä?
Jos en opettaisi lapsilleni suomea ja he asuisivat Venäjällä, niin eiväthän he suomalaisia olisi, vaikka heillä Suomen passi olisikin.

Kansalaisuus on identiteetti eikä leima paperissa.

sandman72

Asshole
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Hurmurisija sanoi:
Jos en opettaisi lapsilleni suomea ja he asuisivat Venäjällä, niin eiväthän he suomalaisia olisi, vaikka heillä Suomen passi olisikin.

Kansalaisuus on identiteetti eikä leima paperissa.
No tätä mieltä minäkin olen, edellisen kirjoittajan viestistä sai vähän toisenlaisen kuvan. Tarkennuksena, ei minusta Nico ole suomalainen. Eikä kyllä saksalainenkaan, lähinnä kai monacolainen. Nykymaailmassa alkaa olla jonkin verran ihmisiä, joilla ei sillä tavalla selkeää kansalaisuutta edes ole. Nico kuuluu mielestäni lähinnä siihen ryhmään.