Käytä Firefox:a, IE saastuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miguel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teemu-84 sanoi:
En tiiä onko tätä asiaa vielä käsitelty, mutta sanokaas miksiköhän tätä Firefoxia on niin yritetty lytätä? Onkohan vaan Microsoftin väellä pistänyt vihaksi Firefoxin suosio niin että pitänyt tehdä "tutkimus" jonka mukaan se on haavoittuva? Itse kun syksyllä siirryin IE:stä tähän äskettäin löytämäni artikkelin parjaamaan Firefox 1.0.7:aan niin spywaren ynnä muun kökön tuleminen koneeseen loppui kuin seinään.
Koska toinen tykkää äidistä ja toinen ryttärestä. Toinen pitää Räikkösestä ja toinen Schumista.

Minulle ainakin on herttaisen yhdentekevää mitä selainta käytän. Selainten haavoittuvuudet ovat aivan yhtä mielenkiintoisia, ilmenivät ne missä selaimessa tahansa.

Törni sanoi:
Koska toinen tykkää äidistä ja toinen ryttärestä. Toinen pitää Räikkösestä ja toinen Schumista.

Niin se näkyy olevan. Olisi kiva nähdä joskus joku riippumaton tutkimus noista selaimista..

Miguel sanoi:
Ois näköjään Tulikettu kakkonen kokeiluversio käytettävissä. Vois vaikka ladata kotikoneelle.

Ollu itseasiassa jo pidempään, vois tietty ladata tolle duunin kakkoskoneelle testattavaksi.

Aika helvetin iso kasa lisäpalikoita ei vielä tue tota kakkosta, joten jos niitä käyttää, niin kannattanee ehkä vielä venailla.

Viimeksi muokattu:
Asensin himakoneeseenkin sitten Firefox-kakkosen, ilmesty just hiljattain saksaksikin. Siis se lopullinen versio. Tuntuis toimivan, pari-kolme extensionia ei vielä tue kakkosta, mutta eiköhän niihin kohtapuoliin tule päivitystä.

Ei sitten tuliketun päivittämisellä onnistu kakosen lataus? Niin no saahan sen ladattua että sikäli.. Mutta jos kerran IE:n uusi versiokin tulee windows-päivityksissä niin voisivatpa Firefoxin tiimissäkin tehdä vastaavasti.

Teemu-84 sanoi:
Ei sitten tuliketun päivittämisellä onnistu kakosen lataus? Niin no saahan sen ladattua että sikäli.. Mutta jos kerran IE:n uusi versiokin tulee windows-päivityksissä niin voisivatpa Firefoxin tiimissäkin tehdä vastaavasti.

Ei näköjään ainakaan vielä toiminu, mutta veikkaan, että jossain vaiheessa onnistunee. Kyllähän ainakain ne kaikki 1.5-sarjan versiot tuli mulle ihan automaattisesti.

Niin no en minä noita 1.5 version päivityksiä edellisestä seuraavaan tarkoittanutkaan vaan ettei tuo päivitys mulla ainakaan ilmoita että kakkonen olisi saatavilla..

Acentelin kakkosen. Minuutin käytön jälkeen ihan jees. :D
Onkohan muistinkäyttö nyt paremmin kuin 1.5:ssa?

En löydä mistään Teemojen valintaa.
Valikoissa on pelkät tekstit, ei kuvakkeita. Paitsi kirjamerkkivalikossa.

Mut ei jaksa käyttää ennen kun se tulee Ubuntu dapper repoon.

OoPee sanoi:
Asensin himakoneeseenkin sitten Firefox-kakkosen, ilmesty just hiljattain saksaksikin. Siis se lopullinen versio. Tuntuis toimivan, pari-kolme extensionia ei vielä tue kakkosta, mutta eiköhän niihin kohtapuoliin tule päivitystä.

Eli tämä on sitten ihan pesunkestävä versio eikä mikään beta? Ja samaan syssyyn että miten siirsit salasana -ynnä muut tiedot 1.5:stä tähän kakkoseen?

Teemu-84 sanoi:
Eli tämä on sitten ihan pesunkestävä versio eikä mikään beta? Ja samaan syssyyn että miten siirsit salasana -ynnä muut tiedot 1.5:stä tähän kakkoseen?

Ihan pesunkestävä on eikä mitään tartte siirtää mitään vaan kaikki siirtyy automaattisesti vaikka deinstalloisit vanhan version, mikä ei kuitenkaan ole välttämätöntä.

Teemu-84 sanoi:
Niin no en minä noita 1.5 version päivityksiä edellisestä seuraavaan tarkoittanutkaan vaan ettei tuo päivitys mulla ainakaan ilmoita että kakkonen olisi saatavilla..

Lue se mun eka virke uusiks :wink:

Tuli päivitettyä. Kaikki siirtyi tosiaan automaattisesti uuteen eikä vanhalle tarvitse tehdä mitään. Asetuksetkin tuli vanhasta ja ovat heti kohdallaan ilman ylimääräisiä säätöjä.

Tulipahan asennettua mutta ainakin Mac-versio tuntuu hieman epävakaalta. Muuten mielestäni nopeampi kuin edeltäjänsä, en tiedä sitten ovatko saaneet muistin ylivuoto-ongelmat korjattua. Google Toolbar ja SEO toolbar olivat ainakin jo päivittyneet uutta versiota varten.

vermula sanoi:
En löydä mistään Teemojen valintaa.
Valikoissa on pelkät tekstit, ei kuvakkeita. Paitsi kirjamerkkivalikossa.

Mut ei jaksa käyttää ennen kun se tulee Ubuntu dapper repoon.

Ei se käsittääkseni sinne tulekaan. Kannattaa päivittää Edgy Eft-versioon