Käyttätkö rannekelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dominic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Käytätkö rannekelloa?

• Äänestäjiä yhteensä
    36
Niin se Alppukin sano housuistaan, mutta viikossa siihen tottuu.

Rannekello on varsin kätevä kapistus, kulkee vaivatta mukana, näkee helposti ajan, eikä sitä tarvitse sulkea erinäisissä tilanteissa.

Kuten olen usein tännekin postannut, niin rannekelloni ranneremmi ei kohtuudella sovi ranteeseeni. Ahdistaa tuon käyttö, joten en juurikaan käytä.

Polar-rannekkeessa on onneksi riittävästi 'tilaa', joten sitä käytän. Päivittäin.

En ole käyttänyt 14 vuoteen kelloa, mutta hommaan tällaisen:
SP_Moonwatch_Prof_31130423001005_vueC_1600x900.jpg

Mulla on ranteissa jokin terminen kuppa, joka estää pitämästä siinä mitään, joka voi viilentyä. Alkaa hilitön särky ranteessa heti.

Polaria kun pidän lenkeillä kädessä, siinä on välissä vähintäänkin paidan hiha ja jos tekisin Rolexin kanssa saman (Rolex kauluspaidan hihan päällä), joku takuulla alkaisi vinoilemaan että brassailen kelloni kanssa.

Nyt olen vuoden-pari taas käyttänyt kun jonkun lehden tilaajalahjana sai (ja kertaalleen patterin vaihdattanut eli kait mukavakin olla toimiva kello ranteessa). Sitä ennen olikin varmaan vuosikymmenen väli, kun en käyttänyt patterin loputtua edellisestä kellosta.

Tätä on kysytty joskus aikaisemminkin. En käytä, en ole käyttänyt sitten armeijan, eli 1986/1987 jälkeen. Pitkään hyvin tuli toimeen julkisilla kelloilla ja minulle kehittyi aika hyvin paikkansa pitävä ajantaju, vaikken olisi kelloja nähnytkään. Nykyään toki voi kännyyn tarvittaessa turvautua. Tuntuisi oudolta killuttimelta rannekello nyt.

Leppoisalta elämänrytmiltä kuulostaa jos julkisten kellojen ja oman ajantajun tarkkuus riittää.
Mä vilkuilen rannekelloain kymmeniä kertoja päivässä.

Leppoisalta elämänrytmiltä kuulostaa jos julkisten kellojen ja oman ajantajun tarkkuus riittää.
Mä vilkuilen rannekelloain kymmeniä kertoja päivässä.
Jäähän tuossa vielä kodin kellot, mm. herätyskello. Töissä on aina ollut seinäkelloja ja myöhemmin tietokone on kertonut ajan. Nykyään puhelin hälyyttää, jos on jokin aikataulutettu tapaaminen/palaveri. Sitä voi stressata minuuteista etukäteen tai suhtautua asiaan "leppoisammin". Minulla ei ole mitään tarvetta tietää tarkkaa kellonaikaa koko ajan.