keke jätti maikkarin

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
F1-online sanoi:
Kekestä Saksan TV:n kommentaattori

Keke Rosberg on TV-kommentaattorina tällä kaudella Saksan TV:ssä.
59-vuotias maailmanmestari, jonka poika Nico ajaa Williamsilla, on tehnyt sopimuksen Premiere kanavan kanssa.

Hän korvaa tehtävässä Hans-Joachim Stuckin, joka siirtyi Volkswagenin leipiin.

- En ole turisti. Haluan matkustaa kisoihin ainoastaan, jos minulla on siellä jotain tekemistä, Keke kommentoi.
Hyvä juttu saksalaisille. Huonompi juttu maikkarille ja suomalaisille. Onhan Keken kommentointi ollut ehdottomasti maikkarin formulalähetysten laadukkainta antia.

Näinköhän Keke samalla laskee nostavansa Nicon markkina-arvoa Saksassa entisestään?
 

Jackal

Well-known member
Liittynyt
16.3.2007
Viestit
192
Trone sanoi:
Näinköhän Keke samalla laskee nostavansa Nicon markkina-arvoa Saksassa entisestään?
Taitaa olla juurikin näin :) Harmi meille suomalaisille maxin katselijoille.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Keke on kyllä komentaattorina ollut suht puolueeton.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Trone sanoi:
Hyvä juttu saksalaisille. Huonompi juttu maikkarille ja suomalaisille. Onhan Keken kommentointi ollut ehdottomasti maikkarin formulalähetysten laadukkainta antia.

Näinköhän Keke samalla laskee nostavansa Nicon markkina-arvoa Saksassa entisestään?
Just kun olin kääntymässä sille kannalle, että täytyypä ottaa se maikkarin paketti. Nyt täytyy miettiä asiaa uudestaan. Ei oikein jaksais noita Salon höpinöitä ja JJ:n sekä muiden maikkarin "asiantuntijoiden" itsestään selvyyksiä ja lapsuksia kuunnella. Tosin eipä taida juuri mitään parempaakaan olla tarjolla :nope:

Kekeä ja Häkää sentään jaksaa kuunnella :ahem:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Misa1 sanoi:
Just kun olin kääntymässä sille kannalle, että täytyypä ottaa se maikkarin paketti. Nyt täytyy miettiä asiaa uudestaan. Ei oikein jaksais noita Salon höpinöitä ja JJ:n sekä muiden maikkarin "asiantuntijoiden" itsestään selvyyksiä ja lapsuksia kuunnella. Tosin eipä taida juuri mitään parempaakaan olla tarjolla :nope:

Kekeä ja Häkää sentään jaksaa kuunnella :ahem:
Kostetaan niille ja otetaan Sumi kommentaattoriksi!!!!1 :mad_old:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Misa1 sanoi:
Just kun olin kääntymässä sille kannalle, että täytyypä ottaa se maikkarin paketti. Nyt täytyy miettiä asiaa uudestaan. Ei oikein jaksais noita Salon höpinöitä ja JJ:n sekä muiden maikkarin "asiantuntijoiden" itsestään selvyyksiä ja lapsuksia kuunnella. Tosin eipä taida juuri mitään parempaakaan olla tarjolla :nope:

Kekeä ja Häkää sentään jaksaa kuunnella :ahem:
Onko sinunkinlaiselle asiantuntevalle katsojalle suurta väliä kuka siellä kommentoi? Saari hoitaa itse selostuksen jo suhkot mallikkaasti.

Maikkarin paketti on oikeasti ihan hyvä hankinta, kaikesta näytetään kuitenkin mussuttavan. JJ on kyllä ehdottomasti ollut huonoin kommentaattori viime vuosina.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Heh, no ei taida Suomesta parempiakaan asiantuntijoita löytyä kuin salot ja lehdot. Jos ei edes entiset kuljettajat kelpaa niin huonosti menee. Pitäisiköhän sinne mennä sitten itse selostamaan jos ei kerta kymmeniä vuosia lajin parissa työskenneleiden asiantuntemus riitä...

Onko tässä nyt taas kyse siitä suomalaisesta mentaliteetista, valitetaan pelkästä valittamisen ilosta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Mediaprofeetta sanoi:
Heh, no ei taida Suomesta parempiakaan asiantuntijoita löytyä kuin salot ja lehdot. Jos ei edes entiset kuljettajat kelpaa niin huonosti menee. Pitäisiköhän sinne mennä sitten itse selostamaan jos ei kerta kymmeniä vuosia lajin parissa työskenneleiden asiantuntemus riitä...

Onko tässä nyt taas kyse siitä suomalaisesta mentaliteetista, valitetaan pelkästä valittamisen ilosta.
No eikai sentään pelkästä valittamisen ilosta? Mielestäni Keke on asioista enemmän perillä oleva asiantuntija, sitä lähinnä harmittelin. Keke on aikalailla suorapuheinen, ei spekuloi niin paljon sellaisella huuhaalla. Keke omaa alalta kokemusta sekä itse raivanneena lähes pioneerina että managerina. Häkä taas jotenkin on kommenteissaan niin perusjuro ja aina Mersun mies, että se lähinnä tuo sellaista huvittavuutta niihin kommentteihin. Toki Häkä kaksinkertaisena mestarina omaa mielestäni myös hieman enemmän pohjaa kuin Salo ja JJ.

J.Hunt sanoi:
Onko sinunkinlaiselle asiantuntevalle katsojalle suurta väliä kuka siellä kommentoi? Saari hoitaa itse selostuksen jo suhkot mallikkaasti.

Maikkarin paketti on oikeasti ihan hyvä hankinta, kaikesta näytetään kuitenkin mussuttavan. JJ on kyllä ehdottomasti ollut huonoin kommentaattori viime vuosina.
Heh, no tähän vois todeta vaikka, että kiitokset. Oletettava sarkasmi ei tässä kohtaa haittaa :)

Oikeesti itse asiassa olen kallistumassa sen paketin puolelle. Lähinnä siksi, että tarjonta tuolla maksuttomalla puolella on todella ala-arvoista. Sillä puolella asiantuntijat ovat vielä heikompia. Ja vaikka Kyllös -fani Häkän mestaruusvuosien hehkutuksien takia olinkin. Ei sitä seniiliä heppua enää jaksa kuunnella. Kaveri kun ei pysy enää sitäkään vähää itse kilpailun kulussa mukana mitä ennen vanhaan.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Mediaprofeetta sanoi:
Heh, no ei taida Suomesta parempiakaan asiantuntijoita löytyä kuin salot ja lehdot. Jos ei edes entiset kuljettajat kelpaa niin huonosti menee. Pitäisiköhän sinne mennä sitten itse selostamaan jos ei kerta kymmeniä vuosia lajin parissa työskenneleiden asiantuntemus riitä...
Kyse on ehkä ennemminkin siitä, että vaikka Salo ja Lehto osasivat/osaavat rattia pyörittää mallikkaasti, eivät heidän komentaattoritaitonsa ole aivan samaa luokkaa. Ja sitten kun tätä vertaa "maailmankansalainen" Rosbergiin, joka aidosti on hemmetin hyvä myös kommentaattorina.

Kyse ei siis ole Salon ja Lehdon kohdalla F1-asiantuntemuksen puutteesta, vaan kommentaattoritaidon puutteesta: ko. herrat eivät kykene kekemäiseen objektiivisuuteen eivätkä osaa ammentaa siitä vuosien F1-asiantuntemuksestaan mielenkiintoisia pointteja katsojille. Maikkari voisi koittaa houkutella Häkän kommentaattoriksi, nythän sillä olis aikaakin taas (ai niin, huhuttu tuore tyttöystävä saattaa tietty pitää kiireisenä ;)). Jotkuthan ovat hänen kommentaattoreintejaan kehuneet. Itselläni ei ole mitään muistikuvaa, että olisin kuullut Häkän kommentointeja.

Maikkari voisi tietysti koittaa kaivaa jonkun hyvän kommentaattorin, jolla ei välttämättä olisi kuskikokemusta ykkösistä, mutta olisi muuten asiantunteva kaveri ja hyvillä kommentaattorinkyvyillä varustettu. Olisi mukava, jos joku päivä saisi kuunnella sellaista kovaa kommentaattoria, joka voisi vakuuttavasti analysoida esimerkiksi kuljettajien erilaisia ajotyylejä yms. Salosta ja Lehdostakin olisi varmasti tähän, jos maikkari järjestäisi heille kommentaattorikurssille, jossa pojat opettelisivat vähän muiden kanavien kommentaattorien professionaalimpaa oteta.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Trone sanoi:
Kyse ei siis ole Salon ja Lehdon kohdalla F1-asiantuntemuksen puutteesta, vaan kommentaattoritaidon puutteesta: ko. herrat eivät kykene kekemäiseen objektiivisuuteen eivätkä osaa ammentaa siitä vuosien F1-asiantuntemuksestaan mielenkiintoisia pointteja katsojille.
Kummaltakin puhe sujuu kuitenkin ihan mallikkaasti, vaikkei Salosta ihan aina meinaakaan saada selvää. Ei kommentaattorin välttämättä tarvitse olla objektiivinen. Voihan hän olla kommentoimassa omasta subjektiivisesta näkökulmastaan. Ja sitähän Kekekin välillä teki "silloin 25 vuotta sitten"-jutuillaan. Tuohan esim. Salon Ferrari-kokemukset oman lisänsä taustoittamiseen.

Oma muistikuvani on se, että Häkkinen on suomalaisista ex-kuskeista ollut se heikoin lenkki kommentaattorina. Vaihteluna toki menettelisi hänkin välillä.
Maikkari voisi tietysti koittaa kaivaa jonkun hyvän kommentaattorin, jolla ei välttämättä olisi kuskikokemusta ykkösistä, mutta olisi muuten asiantunteva kaveri ja hyvillä kommentaattorinkyvyillä varustettu.
Taitaa Suomen maassa olla aika vähissä se sakki, jolla olisi sekä riittävä tietomäärä ja näkemys että kelvollinen ulosanti. Ja puolet faneista itkisivät, että mitä sellainen nobody tekee selostuskopissa.

Mielestäni pitäisi kuitenkin muistaa, että kommentaattori on kommentaattori eikä mikään kakkosselostaja. Tylsän kisan aikana sellaisen kanssa voi aivan hyvin puhua vaikka kommentaattorin omista kuulumisista eikä koko ajan tarvitse olla mitään hardcore-analyysiä tapahtumien hermolla. Siksi F1-veteraanien lisäksi ehkä mieluiten kuulisin sieltä kopista vaikka Niemelän tai Kimiläisen höpinöitä. Oikarisen tai Mildhin kommentteja voisi joskus myös kuunnella. Näinköhän Hintsalla on työtehtäviä kisan aikana?
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
195
Trone sanoi:
Maikkari voisi tietysti koittaa kaivaa jonkun hyvän kommentaattorin, jolla ei välttämättä olisi kuskikokemusta ykkösistä, mutta olisi muuten asiantunteva kaveri ja hyvillä kommentaattorinkyvyillä varustettu. Olisi mukava, jos joku päivä saisi kuunnella sellaista kovaa kommentaattoria, joka voisi vakuuttavasti analysoida esimerkiksi kuljettajien erilaisia ajotyylejä yms. Salosta ja Lehdostakin olisi varmasti tähän, jos maikkari järjestäisi heille kommentaattorikurssille, jossa pojat opettelisivat vähän muiden kanavien kommentaattorien professionaalimpaa oteta.
Tämä joskus kokeiltu Mika Arpiainen vai mikä olikaa oli kyllä kaikkien aikojen surkein yritys :thumbdown
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Komppaan Misa1:sta ja Tronea.:thumbup: Rosberg on mielestäni ollut piirun verran parempi kommentaattorina kuin Salo ja Lehto. Harmittavaa!:(

Sekin on kyllä totta, että Saari pärjää hyvin nykyään, mutta Keke on tuonut lisäväriä hommaan ja koska poika on nykykuski, niin Keken tiedot on suht ajan tasalla.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Misa1 sanoi:
Heh, no tähän vois todeta vaikka, että kiitokset. Oletettava sarkasmi ei tässä kohtaa haittaa :)

Oikeesti itse asiassa olen kallistumassa sen paketin puolelle. Lähinnä siksi, että tarjonta tuolla maksuttomalla puolella on todella ala-arvoista. Sillä puolella asiantuntijat ovat vielä heikompia. Ja vaikka Kyllös -fani Häkän mestaruusvuosien hehkutuksien takia olinkin. Ei sitä seniiliä heppua enää jaksa kuunnella. Kaveri kun ei pysy enää sitäkään vähää itse kilpailun kulussa mukana mitä ennen vanhaan.
Niin, kyllä voisin liputtaa paketin puolesta. Muutaman kaverin tiedän joka vannoutui ennen viime kauden alkua nettikuvaan tai jälkilähetyksiin, miten kävikään? Alkoi tulitikkuaskin kokoinen kuva tai vaihtoehtoisesti uutispimennossa eläminen ennen Kyllösen osuutta tuntua "ei enään ikinä" fiilikseltä. Näinhän sen pitäiskin olla.

En muista suurempia kömmähdyksiä tapahtuneen vielä kovin montaa, mitä nyt Passelin mainokset aika-ajojen ratkaisuhetkillä :) Itsekkään en uskonut että salibandymies Saari pystyisi parissa vuodessa kehittymään "ihan ok" tasolle selostajana. Näköjään pystyi.
 
Viimeksi muokattu:

dr petrov

Active member
Liittynyt
21.5.2005
Viestit
30
München, STT
Maailmanmestari Keke Rosbergin ura formula ykkösten parissa jatkuu tv-kommentaattorina. Rosberg analysoi maaliskuussa alkavalla F1-kaudella MM-sarjan kisoja saksalaiselle maksu-tv-yhtiö Premierelle.
Formula 1:n MM-sarja alkaa Australian Melbournessa 16. maaliskuuta. MM-sarjaan kuuluu 18 gp-kilpailua.
Saksalaista Hans-Joachim Stuckia kommentaattorina seuraava Rosberg, 59, voitti F1:n maailmanmestaruuden 1982. Hänen poikansa Nico ajaa kuluvan kauden MM-sarjassa Williamsilla.:thumbfh:
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Ferrari 4ever sanoi:
Hyvä uutinen. Ärsyttävin suomalainen F1-persoona poissa kuvioista.
Enää ei ole jäljellä kuin ne hempeentympeet valopäät. Siinä meni viimeinenkin syy pitää ääntä edes hiljaisella maikkarin f1-lähetyksissä.
:thumbdown
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Keke oli mielestäni maikkarin paras mahdollinen kommentaattori/asiantuntija. Puolueeton, sopivan kärkäs kommenteissaan, suhkot hyvin selvillä nykyajan järjestelmistä, osasi selittää asiat tarvittavan yksinkertaisesti sekä tarjos katsojille pientä huumoriakin.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
WebSlave sanoi:
Mielestäni pitäisi kuitenkin muistaa, että kommentaattori on kommentaattori eikä mikään kakkosselostaja. Tylsän kisan aikana sellaisen kanssa voi aivan hyvin puhua vaikka kommentaattorin omista kuulumisista eikä koko ajan tarvitse olla mitään hardcore-analyysiä tapahtumien hermolla.
Samaa mieltä. Minua ei ainakaan häiritse yhtään esim. Saaren vitsailu jne. Ei se homma aina niin vakavaa ole.

Ja saaresta vielä sen verran, että mielestäni paljon parempi selostaja kuin Kyllönen tai Tuominen. antero Mertaranta ja Saari on ne suomalaiset selostajat joita mieluimmin kuuntelen.
 
Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Jaa, että ei enää saada kuulla enskaudella kuka saa "kultaisen ananaksen" jostain asiasta... No. Toivottavasti Salo pääsee joihinki kisoihin kommentaattoriks. Vaikkei ookkaan yhtä hyvä kommentaattori ku keke oli...
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Tämä on oikeastaan aika hienoa, Kekestähän voi tulla ihan näkyvä hahmo kansainvälisestikin. Vai mitä on mieltä vorumin asiantuntijat? Saksahan on kuitenkin Fykkösten suurmaa, jos olen oikein ymmärtänyt.
 
Ylös