Keke paljasti suomalaisten ammattitaidon salaisuuden

the flying finn

Well-known member
Sijainti
The Bay
Bildissä on ollut juttua suomalaisten ajotaidoista ja Ilta-Sanomien mukaan Kekellä on ollut hyvät selitykset:

- Suomessa on normaalia liukua autoilla kurveissa. Me ajamme kuukausikaupalla lumen ja jään päällä. Jokainen meistä hallitsee luisun kurveissa, niin kotirouvat kuin taksikuskitkin. Meillä taksien asiakkaat ovat siitä haltioissaan, mutta Saksassa he olisivat sokissa. Suomalaiset kotirouvatkin voittaisivat teillä autokilpailuja, Keke heitti kevyen kuitin saksalaisten suuntaan.
Normaalia liukua autoilla kurveissa? Näinkö Suomessa ajellaan...no ilmankos noita onnettomuuksia sattuu. Ei kyllä mun silmiin vaikuta siltä, että läheskään JOKAINEN meistä hallitsee luisun kurveissa. Tai niin voisi päätellä, jos vähänkin lukee lehtiä talvella. Tai edes kesällä. :doubtful: :jaska:

- Suomi on pinta-alaltaan yhtä iso kuin entinen Länsi-Saksa, mutta meillä on ainoastaan viisi miljoonaa asukasta. Talvella jokainen ajaa moottorikelkalla päästäkseen pisteestä A pisteeseen B. Ne ovat kuin miniautoja, joissa on sukset. Näin meillä totutellaan nopeuden tunteeseen.
Jokainen ajaa moottorikelkalla? Miksei kukaan ole kertonut mulle? Oonko menettänyt jotain? :rolleyes:

Minkälaisen kuvan noi germaanit saakaan meistä :D

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Itse kyllä naureskelin tuolle vedätykselle jonkun verran. Ei aina kaikkea tarvi ottaa umpitosissaan. Mutta samaan sävyynhän myös paljon Saksan ratoja kolunnut Jari Nurminen arvioi saksalaisten sadekelin taitoja....Totesi jotenkin että "puolet suomalaisista ajaisi tuonkin shikaanin paremmin kuin nämä".

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
No eiköhän tuo kannata ottaa huumorilla! Keke on vanha kunkku v*ttuilemaan saksalaisille! :D

Estate

Well-known member
Ei Suomessa ole kotirouvia... :doubtful:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Ja Suomessa joudutaan väistelemään lumikarhuja niin usein, että väistöt ovat jokaisella mökinmummollakin selkäytimessä :thumbup:

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Sijainti
Oolu
Minä sain sellaisen vaikutelman tuosta että Suomessa on normaalia että auto liukuu jään päällä, ja suomalainen kuski hallitsee tuollaisen tilanteen paremmin kuin joku sakemanni. Ei että kaikki luistelisivat kuin jääradalla :)

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
the flying finn sanoi:
Normaalia liukua autoilla kurveissa? Näinkö Suomessa ajellaan...no ilmankos noita onnettomuuksia sattuu. Ei kyllä mun silmiin vaikuta siltä, että läheskään JOKAINEN meistä hallitsee luisun kurveissa. Tai niin voisi päätellä, jos vähänkin lukee lehtiä talvella. Tai edes kesällä. :doubtful: :jaska:
No toi osuus meni mun mielestä jokseenkin oikein. Vaikka porukka ei varmasti (enimmäkseen) tahallaan luistattelekaan, niin kyllä suurin osa tuommoiset pikkuluisut hanskaa. Kyllähän niitä ny tapahtuu talvikelissä kuitenkin päivittäin. Harvemmin sitä peltiä rypistyy. En sitten tiedä semmoisista ihmisistä, jotka ovat koko ikänsä ajaneet etuvedoilla tai muuten huonoilla talviautoilla, mutta mutta... Noin niinku ainakin vanhempi sukupolvi, jolla on enemmän kokemusta takavedoista (jotka mun mielestä on paljon helpompia ja loogisempia ajettavia liukkaalla) täyttää Keken määritelmän. Äitinikin osaa.

the flying finn sanoi:
Jokainen ajaa moottorikelkalla? Miksei kukaan ole kertonut mulle? Oonko menettänyt jotain? :rolleyes:
Keke lienee asunut liian pitkään ulkomailla, kun on muistikuvat moisia... tai sitten Iisalmessa on vähän eri meno kuin täällä lännempänä.

the flying finn sanoi:
Minkälaisen kuvan noi germaanit saakaan meistä :D [/B]
Helvetin hyvän, jos noita juttuja uskovat. :ahem: :thumbup:

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
S.A sanoi:
Ei Suomessa ole kotirouvia... :doubtful:
Emmä tiedä onko enää, mutta kyllä silloin ku mä olin piäni... Mut sekin yksi on kyllä nykysin peruskoulun opettaja, niin että en tosiaan tiedä.

JNF

Well-known member
Mutku sanoi:
Ja Suomessa joudutaan väistelemään lumikarhuja niin usein, että väistöt ovat jokaisella mökinmummollakin selkäytimessä :thumbup:
Älä unohda pingviinejä!

Törni

Well-known member
Täällä todellakin osataan tulkita ihmisten kommentteja. Niistä saadaan takuuvarmasti revittyä irti oman mielen mukainen pointti :ahem:

Jos keke olisi sanonut että suomalaiset ovat huonoja kuljettajia, koska talvi tekee heistä varovaisia, olisi jokainen halukas onnistunut kääntämään senkin haluamaansa suuntaan. Loistavaa :thumbup:

tsinivuo

Well-known member
the flying finn sanoi:
Bildissä on ollut juttua suomalaisten ajotaidoista ja Ilta-Sanomien mukaan Kekellä on ollut hyvät selitykset:

No minusta noin on, itse ainakin tykkään ajaa talvella paljon luisussa kun tarvitsee käntää vähemmän rattia, mutta kun nykykuskit opettelee ajamaan jollain etuvetoisilla, niin eikai sitä luisua opi hallitsemaan. Itse en voi sietää puskevaa autoa/etuvetoista, pahimmat riskitilanteet on tulleetkin etuvetoisella.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Re: Re: Keke paljasti suomalaisten ammattitaidon salaisuuden

tsinivuo sanoi:
No minusta noin on, itse ainakin tykkään ajaa talvella paljon luisussa kun tarvitsee käntää vähemmän rattia, mutta kun nykykuskit opettelee ajamaan jollain etuvetoisilla, niin eikai sitä luisua opi hallitsemaan. Itse en voi sietää puskevaa autoa/etuvetoista, pahimmat riskitilanteet on tulleetkin etuvetoisella.
Etuvedolla luisut on ansaittava. :ahem:

Absolut

Private member
:thumbup: Paina paina Keke!

Nasta ajatella miten julma sakemanni nyt nahkasortseissa selittää työmaalla kavereille miten kova mesta suomi onkaan!

sakuraba

Well-known member
Keke tais laittaa vähän värityskirjaa ja lapinlisää mutta meneehän se kuitenkin vähän sinne päin. Kyylähän sitä tulee ajettua sivuluisussa muutaman kuukauden vuodessa ja kesälläkin aina kun on sateista.

DFiaA

I told you so
Joo .. on se selvä että suomalaiset osaa keskimäärin ajaa paremmin luikkaalla kuin saksalaiset. Mutta tuo linkin veto suomalaisten rata-autoilijoiden paremmuuteen on kyllä vähän kaukaa haettua. Hauska huumoripläjäys pikemminkin :thumbup:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Keke on myös maailmannopein analysoija. Näittekö MTV3:n haastattelun, jonka aikana hän hetkessä "analysoi" Ferrarin vaikeudet ja sitten se päätyi uutiseksi:

- Schumi alkaa kyllä olla ulkona siitä (mestaruuskamppailusta). 1 SEK ANALYSOINTI Joo, kyllä olen vähän sitä mieltä, Rosberg analysoi MTV3:lle lauantaina.
:D

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Haha suomalaiset muka hallitsee vauhdintunteen tai liukkaan, pyh ja pah, tunnissa 400 kolaria kun vähän ripotti lunta taivaalta, ei ole paljoo kehumista, ajokortissa pitäis olla se kolmas vaihe jossa viedään alastarolle ajaa kilpaa talvella ja kesällä, saattais pari ihmistä kuolla vähemmän.

Viimeksi muokattu: