Keräilykohteita

juhah

Well-known member
Mulla on vaarin Valmetin haulikkorihla 30-luvulta. Jatkaa matkaansa minun jälkeeni pojalleni.

Edith... ja isältäni jäi kultarahakokoelma (tai oikeastaan kaksi) joista toinen on jo pojallani.
Ihan mielenkiinnosta, että minkä kaliiperin piiput? Onko tosiaan Valmetin valmistama 30-luvulla?

Captain Howdy

Well-known member
Sijaitseeko mukis vitriinissä varjeltuna ihmiskosketukselta vaiko onko käytössä se nuuskismuki ja muut?

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Sijaitseeko mukis vitriinissä varjeltuna ihmiskosketukselta vaiko onko käytössä se nuuskismuki ja muut?
Harvinaisimmat mukit ovat vitriinissä. Semiharvinaiset (= mukit, joiden valmistus on lopetettu, sekä pari kertaa vuodessa ilmestyvät sesonkimukit) sijaitsevat katonrajaan nikkaroidulla hyllyllä keittiössä. Käytössä ovat vain tavallisimmat "perusmukit", joita on jatkuvasti saatavilla kaupoista.

Captain Howdy

Well-known member
Onko mukikeräilijöillä jotain omaa saittia, mihin voi virtuaalisesti koota kokoelmansa ja käydä kauppaa niillä, lisätä tietoja yms. keräilijäjuttuja? Vinyylipuolella löytyy esim. Discogs, joka on loistava palvelu. Vai onko kahvimuki kohteena niin marginaalinen, ettei tuollaista tarvita?

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Itse bongailen ja kerään fiksuja postauksia F1-forumin Vapaasta keskustelusta.

Toistaiseksi kokoelmani käsittää 0 postausta.

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Onko mukikeräilijöillä jotain omaa saittia, mihin voi virtuaalisesti koota kokoelmansa ja käydä kauppaa niillä, lisätä tietoja yms. keräilijäjuttuja? Vinyylipuolella löytyy esim. Discogs, joka on loistava palvelu. Vai onko kahvimuki kohteena niin marginaalinen, ettei tuollaista tarvita?
En ole ainakaan tietoinen moisesta, mutta enpä ole mitään tuollaista oikein osannut kaipaillakaan. Vaikka noita mukeja nyt on päässyt siunaantumaan aikamoinen määrä, niin en erityisen aktiivisesti etsi minulta puuttuvia mukeja, enkä myöskään ole valmis pulittamaan vanhoista harvinaisuuksista mitään älyttömiä summia.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Olen pistellyt Suomen 2 euron erikoisrahoja jemmaan aina kun niitä on sattunut tulemaan vastaan, ja tuossa yksi päivä sain inspiraation tarkistaa, montako niistä minulla on. Ilmeisesti kaikki 22 kpl, jollei tästä kolikot.comin (https://www.kolikot.com/eurokolikot/suomi) listasta sitten puutu jotain. Kaikki muut olen aikoinani saanut vaihtorahoina kaupan kassalta tai vastaavista paikoista, ainoastaan alimman rivin Suomalainen luonto -kolikon ostin työkaverilta kun hän kuuli keräilyharrastuksestani ja että se kolikko minulta vielä puuttui.

Kaikki komeassa heikkolaatuisessa skannissa: